חדשות היום

התעשייה האווירית תספק מערכת מכ”מ מוטס רב- משימתי על גבי בלון תצפית ללקוח זר

נמל תעופה בן גוריון, 19  ביוני 2013- התעשייה האווירית (תע”א) תספק ללקוח זר מכ”מ רב- משימתי נישא על גבי בלון תצפית. טווח הכיסוי של המכ”מ מגיע למאות קילומטרים והוא נועד להגביר את יכולות ההתרעה המוקדמת במדינת הלקוח. המערכת עברה לאחרונה בדיקות קבלה קפדניות ונמצאת בשלבי המסירה הסופיים למשתמש הסופי.  

המכ”מ משתייך למשפחת מערכות מכ”מי תנועה טקטיים, בעלי יכולת גילוי מטרות אוויריות ומיפוי קרקעי, פרי פיתוחה אל אלתא מערכות בע”מ, חטיבה וחברה בת של התע”א.
הפתרון המותקן ע”ג הבלון, מאפשר גם זיהוי מטרות מנמיכות-טוס ומטרות יבשתיות בטווח המירבי של המכ”מ, תוך התגברות מגבלות קו ראייה של מערכות קרקעיות הנוצרות ע”י עקמומיות כדור הארץ (קו האופק).
המכ”ם מזהה ועוקב אוטומטית גם אחר מטרות ימיות החל מגודל פריסקופ עד לכלי שיט גדולים גם בתנאי סביבה קשים כמו ים גבה גלים או בסביבת חוף רוויית מטרות.

המכ”מ כולל גם מצב עקיבה וציון מטרות קרקעיות ניידות  (Ground Moving Target Indication GMTI) לצורכי זיהוי בזירה המיועדת. בנוסף, מערכת אלקטרו אופטית בתחום אינפרא אדום משולבת עם המכ”מ ומקנה יכולות זיהוי משופרות.

שילוב מכ”מ רב משימתי ומערכת תצפית על גבי פלטפורמה אחת, מאפשר ללקוחות להינות מיכולת גילוי של מטרות אוויריות, ימיות ויבשתיות תוך הפחתת עלויות המערכת הכוללת. ניתן לפרוס את המערכת כסנסור מרכזי או כמערכת לסגירת פערים זמניים בכיסוי.
מאלתא נמסר כי:” הרעיון החדשני המאגד סנסורים מרובים למשימות שונות ע”ג בלון, הינו פורץ דרך ויהיה בין המערכות המבצעיות הראשונות מסוגן בעולם. אנו ממשיכים את מסורתה של אלתא באספקת פתרונות ייחודיים, חסכוניים בעלי ביצועים גבוהים ללקוחותיה”.

בתמונה:
בלון תצפית עליו מותקנת מערכת מכ”מ מתקדם מתוצרת אלתא מערכות

תגובות סגורות