חדשות היום

כבלים לתעבורת נתונים מהירה

כבלים לתעבורת נתונים מהירהבני שאשה, חברת אלכסנדר שניידר בע”מ

ככל שמתגברת המגמה לוירטואליזציה, קונסולידציה והתכנסות שרתים בחוות שרתים, וככל שגוברת חדירת מחשוב HPC ליישומים מדעיים ובטחוניים, גובר הצורך בכבילה למהירויות גבוהות הכוללות מהירויות של 40 ואף 100 גיגהביט בפרוטוקול אתרנט, ושל מהירויות גבוהות מגוונות בפרוטוקלים של אינפיניבנד (InfiniBand). מהירויות תקשורת אלו הביאו ליצירת תקני חיבוריות הנקראים +SFP+, QSFP ותקנים נוספים עליהם נתעכב בהמשך. כבלי תקשורת בתקן זה מחברים בדרך כלל בין מתגים או בין מתגים לשרתים.

twinax-(10Gig) SFP +
עסקים המשתמשים בתשתית הפיזית שלהם במכלולי כבל נחושת פסיביים/אקטיבים בחיבור ישיר ™10Gig בתקן +SFP מסוגלים להגיע לביצועים של
10Gb/s מכניסה לכניסה בלא עיבוד או המרה נוספת של האות, וכך לספק אפשרות לחבר שרת 10Gb/s בהספק חשמלי נמוך וזמני השהייה קצרים עבור יישומי מיתוג ToR .
ישומים עקריים: קונסולידציית קלט/פלט, ערוץ סיב על פני (Ethernet (FCoE
10Gigabit Ethernet, ערוץ סיב , אשכולות מחשב בעלי ביצועים גבוהים.
בכבלים אלו קיים גם כרטיס זיכרון (EEPROM) הממוקם בתוך המחבר המספק מידע כגון אורך הכבל, סוג נחושת/אופטי ושם היצרן. בעבר הלא רחוק יצרני הציוד היו מתכנתים את המוצרים שלהם כך שיעבדו/ידברו רק עם כבלים מתוצרתם. מצב זה גרם לבעיות רבות לדוגמא:
הלקוחות בשטח לא יכלו לחבר שרת של HP למתג של Cisco כיוון שכל אחד מהם דרש את הכבלים שלו. למרבה הפלא, גם היום יש לא מעט יצרנים השמים מכשלה זו בפני לקוחותיהם.
חברת סיסקו היתה בין הראשונות לפתוח את מגבלת הכבילה והסמיכה כבלי SFP ו-QSFP של יצרן חיצוני בשם Panduit. בעת פריסת הציוד במעבדה או בחוות השרתים, נדרשת גמישות תכנונית וביצועית. גמישות זו כוללת בין השאר אפשרות לפריסה למרחקים יותר ארוכים. חשוב לדעת שכבלי +SFP פסיביים מוגבלים ל-7 מטר בעוד שקיימים כבלי
+ SFP אקטיביים אשר מגיעים עד ל-15 מטר.
בעת בחירת כבלי High Speed חשוב לבדוק תאימות לתקנים SFF-8431, SFF-8432 ו-SFF-8472. כמו כן, בשל צפיפות הכבילה, המשתמש נוהג להעדיף כבלים בקוטר נמוך ככל האפשר. לתכונה זו יש גם השלכות על זרימת האוויר, ובעקיפין, על אפקטיביות מיזוג האוויר. קוטר כבל נמוך מהווה מכשול קטן יותר לזרימת האוויר. עוד תכונות חשובות:
ביצועים בדוקים 100% אשר נותנים בטחון שכל מכלול מספק את הביצועים שצויינו כדי להבטיח זמינות מלאה של הרשת.
להחלפה חמה בתקן +SFP, עם דירוג מזערי של 250 מחזורי זיווג.
ביצועי זמן השהיה קצר – המוצר אידיאלי עבור אשכולות מחשבים בעלי ביצועים גבוהים ויישומים אחרים הדורשים זמן השהיה קצר.
מכלול פסיבי בהספק נמוך – אופציית חיבור קצרה וחסכונית ללא צריכת חשמל נוספת.
פרופיל נמוך – המוצר כולל תפס חיבור איתן ופשוט עבור התקנות בטן לבטן בצפיפות גבוהה.
תכנון כבל בקוטר נמוך – מאפשר ניהול כבל נאות וזרימת אוויר משופרת.
מגוון אורכים – זמין באורך 0.5 עד 7 מטר (בדרך כלל בקפיצות של 0.5 מטר) לשם גמישות תכנונית וזרימת אוויר מיטבית.
מגוון צבעים לזיהוי וניהול קל.
עבור מהירויות של 40 גיגהביט איתרנט, פותח תקן +QSFP.
מכלולי כבלים ™40Gig בתקן +QSFP מספקים ארבע ערוצים של כל אחד, בממשק חסכוני יחיד המציע צפיפות גדולה פי שלושה מזו שמאפשרים מכלולי כבלים סטנדרטיים של ™ 10Gig בתקן +SFP.
גם תקן ה-QDR בפרוטוקול אינפיבנד משתמש בחיבוריות זו.
בטבלה 1 מפורטים תקני החיבוריות למהירויות השונות לפי פרוטוקול התקשורת והמדיה של הכבלים (נחושת או אופטיקה).
הידרה
המפלצת המתולוגית מרובת הראשים נתנה את שמה לסוג כבלים מסוג הידרה (hydra). ב-high speed cables מדובר על כבל שראשו האחד מחבר +QSFP ובצידו האחר 4 מחברי +SFP. גם כאן חשוב מאוד להקפיד על התקינה מסוגSFF-8431 ,8432, 8472 and 8436 compliant.

כבלים לתעבורת נתונים מהירה

תגובות סגורות