חדשות היום

מערכת ה-MRJ

מערכת ה-MRJשמואל דוידי, אלביט מערכות-אלישרא

בשדה הקרב המודרני מתקיים כל הזמן “קרב מוחות” כאשר מצד אחד ניצב היריב, אשר נמצא במרוץ בלתי פוסק על מנת לפתח יכולות להפעלת מטענים אלחוטיים היודעים להתמודד עם הטכנולוגיות המתקדמות להתמודדות מול מטענים אלחוטיים (CIED). מצד שני ניצבים מפתחי מערכות ההגנה המתקדמות ותפקידם לעקוב אחר ההתפתחות האדירה בתחום התקשורת האזרחית, המהווה את הפלטפורמה העיקרית למפעילי המטענים ולהתמודד עם פתרונות נגד למטענים. אלביט מערכות וחברת הבת שלה אלביט מערכות ל”א וסיגינט – “אלישרא”, מציגות את מערכת ה- (Miniature Reactive Jammer), מערכת לוחמה אלקטרונית (ל”א) חדישה. מערכת זו מיועדת לשבש מטעני צד אלחוטיים המאיימים על תנועה של כוחות צבא או מטענים שהוטמנו בניסיון לפגוע בשיירות של בכירים העלולים לשמש יעד לפיגועים.

מערכת ה-MRJ היא מערכת מגיבה אשר מיירטת ומנתחת אותות אלקטרומגנטיים ולאחר מכן משבשת טווח נרחב של תדרים ואותות האמורים להפעיל את המטען. המערכת מאפשרת לשבש תדרים ביעילות גבוהה ובזמן אמת – באופן שמספק מענה מרשים למגוון גדול של מערכות הפעלה של מטעני חבלה, גם לחדישים שבהם.
המערכת מאפשרת את חשיפת המטענים שנטרלה בזמן אמת, על מנת לאפשר לכוחות לפוצץ אותם בצורה מבוקרת – ולמנוע סיכון של כוחות שיחלפו בקרבת מקום והיא תוכננה על פי צרכיו המבצעיים של צה”ל. בנוסף לצה”ל, ה-MRJ זוכה לעניין רב בקרב צבאות ומשרדי ממשלה מערביים.

מערכת ה-MRJ
ה-MRJ היא מערכת מודולארית עם יכולות הרחבה, קלת משקל והפעלתה פשוטה ביותר. המערכת שוקלת כ-60 קילוגרם ומיועדת להתקנה בכלי רכב. כל שנדרש ממפעיליה הוא ללחוץ על מתג אחד – כדי שהיא תכנס לפעולה ותבטיח שגם אם מפעיליה יחלפו בסמוך לזירת מטענים – הם לא ייפגעו. למערכת ה-MRJ גרסאות נוספות אשר נועדו להגנה על סיורים רגליים ועל הגנת מתקנים מפני מטענים אלחוטיים.
למערכת ה-MRJ יכולת לשבש מטענים מבלי להפריע לפעילותן התקינה של מערכות ידידותיות בגזרה עמוסה. זאת, בשונה ממערכות הגנה (CIED) אחרות שפותחו בעבר, שבניסיון לענות על איום המטענים האלחוטיים שיבשו גם מערכות אחרות (מערכות מבוקרות אלחוט ומערכות תקשורת) שפעלו באותה העת בגזרה, שכן יצרו מיסוך אשר שיבש את מערכות הקשר ואף את מערכות הסלולר באזור.
אלביט מערכות ל”א וסיגינט – “אלישרא” מפתחת ומספקת מערכות ל”א לנטרול מטעני נפץ אלחוטיים
(CIED – Counter Improvised Explosive Devices). מזה כ-20 שנה. בתקופה זו צברה החברה ידע וניסיון רב בתחום זה, כמו-כן נמצאת החברה בקשר עם לקוחות/משתמשים רבים אשר מפעילים את המערכות בזירות שונות ומגוונות ברחבי העולם.

הכותב הוא שמואל דוידי, מנהל תחום מכירות שיווק ופיתוח עיסקי, באלביט מערכות ל”א וסיגינט – “אלישרא”.

מערכת ה-MRJ

תגובות סגורות