חדשות אלקטרוניקה

אורביט חוזרת לרווחיות: גידול של 23.5% בהכנסותיה של אורביט ברבעון השלישי

אורביט חוזרת לרווחיות: גידול של 23.5% בהכנסותיה של אורביט ברבעון השלישי ל-12.4 מיליון דולר; הרווח הנקי 550 אלף דולר.

עופר גרינברגר, מנכ”ל אורביט: אנו שמחים על התקדמותנו ביישום התוכנית האסטרטגית להרחבת שווקי היעד, באמצעות חדירה לשוק מטוסי הנוסעים, התמקדות בפרויקטי TURNKEY והשלמת פיתוח מוצרי ה- Kaשלנו, אשר באה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השלישי בהמשך צמיחה וחזרה לרווחיות

אורביט טכנולוג’יס בע”מ, העוסקת בתקשורת לוויינים, במערכות עקיבה ואוויוניקה, מדווחת על גידול בהכנסותיה זה הרבעון השני ברציפות ומעבר לרווח תפעולי ורווח נקי בתוצאותיה לרבעון השלישי של 2013.

 הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-12.37 מיליון דולר, גידול של 23.5% לעומת כ-10 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2012. הגידול בהכנסות ברבעון השלישי נבע בעיקר מגידול בהכנסות ממערכות ניהול תקשורת ושמע (CMS) ומערכות עקיבה וטלמטריה.

 אורביט ממשיכה להגדיל את צבר ההזמנות, תוצאה של גידול בהזמנות הן בשוק הממשלתי-ביטחוני והן בשוק האזרחי-מסחרי, המתבסס נכון להיום בעיקר על פעילויות העקיבה והטלמטריה וכן על פעילות ה-CMS.

 במהלך הרבעון השלישי דיווחה אורביט על 4 עסקאות מהותיות בתחום מכירת מערכות עקיבה וטלמטריה ומערכות ניהול תקשורת במטוסים בסכום מצטבר של למעלה מ-50 מיליון ש”ח.

 הרווח הגולמי של אורביט הסתכם ברבעון השלישי של 2013 בכ-3.9 מיליון דולר (31.7% מההכנסות), גידול של 26% לעומת כ-3.1 מיליון דולר (כ-31.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי ברבעון השלישי נבע בעיקר מהעלייה בהיקף ההכנסות ומשינוי בתמהיל המכירות.

 הרווח התפעולי של אורביט הסתכם ברבעון השלישי של 2013 בכ-775 אלף דולר, גידול של 115% לעומת 360 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי ברבעון השלישי נבע בעיקר מהעלייה בהיקף המכירות.

 הרווח הנקי של אורביט הסתכם ברבעון השלישי של 2013  ב-550 אלף דולר, גידול של 116% לעומת 254 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי של החברה ברבעון השלישי נבע בעיקר מהעלייה במכירות החברה.

 הרווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות של אורביט (EBITDA) צמח ברבעון השלישי ב-83% לכ-1 מיליון דולר לעומת 558 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 עופר גרינברגר, מנכ”ל אורביט: “אנו שמחים על תוצאות הרבעון השלישי, שמהוות אינדיקציה ליישום ולאפקטיביות של אסטרטגיית הרחבת השוק בה נוקטת החברה ועל חזרת החברה לפסי צמיחה ומעבר לרווחיות. אורביט מצליחה להגדיל בעקביות את צבר ההזמנות, לצד חיזוק קשרינו העסקיים עם לקוחות גדולים, כפי שבא לידי ביטוי בהיקף ההזמנות החוזרות, ותחילת עבודה עם לקוחות אסטרטגיים חדשים. כחלק מתהליך זה, העמקנו הרבעון את חדירתנו לשוק יצרני מטוסי הנוסעים באמצעות זכייה נוספת בחוזה לאספקת מערכות ניטור בווידיאו ליצרן מטוסים אירופי גדול. כמו כן, חתמנו הרבעון על עסקה מהותית לפיתוח ואספקה של מערכות ניהול תקשורת עם Embraer S.A הברזילאית, מיצרניות המטוסים הגדולות בעולם. הרחבת שווקי היעד של אורביט, כמו גם מינוף יכולותינו באספקת פתרונות מקצה לקצה, הביאו לזכייתנו בפרויקט TURNKEY לאספקת מערכות עקיבה וטלמטריה אווירית לארגון ממשלתי-בטחוני גדול במזרח אסיה.

“בנוסף, אורביט מיישמת מאז תחילת 2013 את תוכניתה האסטרטגית לאספקת מערכות בתחום תדר ה- Ka, אשר יאפשר תקשורת לוויינית בפס רחב ובקצבים גבוהים מאוד בפריסה עולמית. לפני כשנה חתמנו על הסכם לאספקת מערכות תקשורת בתדר Ka עם חברה המובילה מיזם לוויינים מהגדולים בעולם והכולל קונסורציום של חברות, ובתקופה האחרונה השלמנו את פיתוח חבילת פתרונות ה-Ka שלנו. אנו סבורים כי  אורביט נמצאת בעמדת זינוק טובה לקראת שיגור מערכי הלווינים ותחילת השרות במהלך שנת 2014″.

תגובות סגורות