חדשות היום

אריקסון מקדימה את העתיד

בניסוי שערכה אריקסון ליכולות דור 5 בסלולר הושגה מהירות של 5 גיגה ביט לשנייה ברצועת תדר של 15 גיגה הרץ

  • נציגים בכירים של מפעילות סלולאריות מובילות כגון NTT Docomo, AT&T ו- SK Telecom היו עדים להישג של אריקסון שעשה שימוש בממשק רדיו חדשני וטכנולוגית MIMO שפותחה לצורך זה
  • ביצועי הדור החמישי, הצפויים להיות מסחריים ב-2020 יאפשרו יישומים חדשים של חיבורי מכונה למכונה (M2M) לטובת השוק כולו

אריקסון (נסד”ק: ERIC)השימוש בדור חמישי של רשתות סלולר מסחריותאינו צפוי להתרחש לפני 2020, אך אריקסון כבר השיגה מהירויות של 5 גיגה ביט לשנייה (5 Gbps) בניסוי חי של טכנולוגיית רשת הדור החמישי עוד לפני שנכתב תקן עולמי עבורה. ביצועים מוכחים אלה חשובים לקידום הטכנולוגיה ולהתמודדות עם הצמיחה הבלתי פוסקת בביקוש לצריכת נתונים בסלולר. נציגי ההנהלות הבכירות של מפעילות סלולאריות מובילות דוגמת NTT Docomo, AT&T
ו- SK Telecom נכחו בניסוי והיו עדים להישג של אריקסון, שהתבצע במעבדות החברה שבשוודיה.

ההדגמה החיה עשתה שימוש בקונספט חדשני של ממשק הרדיו ושל טכנולוגיית ה- MIMO (Multiple Input Multiple Output) על מנת להשיג את התוצאות פורצות הדרך. פעילות הפיתוח של אריקסון ברשתות הדור החמישי כוללת טכנולוגיות אנטנה חדשות עם רוחבי פס גדולים יותר, תדרים גבוהים יותר ומרווחי תשדורת קצרים יותר. עבור ניסויי הדור החמישי פותחו במיוחד תחנות בסיס שנבנו עם יחידות baseband ויחידות רדיו. גם תאים קטנים בסביבת רשת הטרוגנית, רצועות תדרים חדשות תשדורות backhaul במהירות וקיבולת גבוהות כלולים בתחומי המיקוד של אריקסון בהקשר של הדור החמישי.

עם מהירויות גבוהות יותר, השהייה קצרה יותר וביצועים משופרים באזורים צפופים, הדור החמישי מציע חוויית שימוש טובה יותר וגם יאפשר יישומים חדשים של תקשורת בין התקנים ו-M2M אשר ישפיעו גם על הצרכנים, למשל באמצעות בקרת בטיחות בתעבורה, אינטרנט מוחשי (טקטילי) וגם על התעשייה, כמו למשל ברשתות של חיישנים.

יוהאן ויברג (Johan Wibergh), סמנכ”ל בכיר וראש היחידה העסקית לרשתות באריקסון העולמית, אמר: “הדור החמישי  ישפיע הן על רשת הגישה והן על הליבה של הרשתות הסלולריות ולכן אנו משתפים פעולה עם המפעילים המובילים, לרבות NTT DOCOMO  ו-SK Telecom, על מנת להבטיח התפתחות מעשית ופרואקטיבית. פיתוח טכנולוגיות רדיו מתקדמות הוא אחד הצעדים הקריטיים הראשונים במימוש חזון העתיד של הדור החמישי”.

אלון ברמן, מנכ”ל אריקסון ישראל, אמר: “למרות שתקני הדור החמישי עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים והקצאות התדרים טרם נקבעו, ההדגמה החיה של אריקסון משקפת בבירור את החזון הטכנולוגי של החברה. אריקסון ישראל תמשיך לתמוך בצרכים המתפתחים של חברות התקשורת בארץ ולספק את הציוד המתקדם ביותר ללקוחותיה”.

דו”ח הניידות של אריקסון (Ericsson Mobility Report) מיוני 2014 חזה ש-85 אחוזים מהמנויים הסלולאריים בצפון אמריקה יעברו לרשתות דור 4 (LTE) עד שנת 2019. שיעור החדירה הגבוה של LTE מעיד שצפון אמריקה תהיה כנראה אחד האזורים הראשונים שיקבלו את הדור החמישי. במקביל, גם יפן ודרום קוריאה ייהנו כנראה מזמינות מוקדמת של הדור החמישי מאחר וגם NTT DOCOMO וגם SK Telecom כבר הכריזו על ניסויים. הנספח האזורי של דו”ח הניידות של אריקסון מראה ששיעור החדירה של LTE כבר עבר את 30 האחוזים ביפן ואת ה-50 אחוזים בדרום קוריאה והינו הגבוה בעולם.הדו”ח חוזה גידול של פי 10 בתעבורת הנתונים הניידים מ-2013 עד 2019 וצמיחה של פי שלושה עד ארבעה במספר התקני ה-M2M הסלולאריים הפעילים עד 2019.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות