חדשות היום

נשארים עם האנשים, המכונות והתהליכים כבר 30 שנה RH

לקראת חגיגות 30 השנה של חברת RH אלקטרוניקה שוחחנו עם אחת ממייסדות החברה שושי רוזנברג בכדי ללמוד מקרוב על סודות ההצלחה של החברה.

כששואלים את שושי רוזנברג מייסדת החברה מהו סוד ההצלחה של החברה היא משיבה בחיוך ‘ללכת עם האמ”ת…’. האמ”ת ב-RH, מסבירה רוזנברג, מורכבת משלושה עמודי תווך בהם משקיעה החברה את מירב המאמצים מיום הקמתה: אנשים, מכונות/מערכות ותהליכים. השקעה לאורך זמן בכל אחד מתחומים אלה זה מה שהכווין את החברה וזה גם המצפן שלה לשנים הבאות, היא מסבירה.
כשבוחנים את החברה מקרוב ניתן לראות שאכן מדובר בדרך חיים. ההשקעה באנשים ובאווירה המשפחתית היא מטרה בפני עצמה. החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים כשמרביתם בעלי וותק של 7-20 שנה (מאוד לא טריוויאלי בתחום התעשייה) . “מכונות ותהליכים הם חשובים אך סוד הצלחתה של חברה טמון באנשים שלה, וזה מה שמכווין אותנו מהיום הראשון של החברה” מציינת רוזנברג. “אנשים מלווים אותנו מיומה הראשון של החברה, ומביאים איתם גם את הדור השני והשלישי, זאת גאוותי האמיתית בחברה”.
הבסיס השני שלנו, כחברת טכנולוגיות, הוא כמובן טכנולוגיות הייצור שלנו. לאורך השנים נהגנו תמיד להעמיד את המערכות והמכונות המובילות והחדישות בעולם. רק בשנה האחרונה הצטיידנו בעשרות מכונות ומערכות שמטרתן להעמיד את שירותי החברה בחזית אחת עם החברות המובילות בעולם. כחלק מכך ניתן לציין את תהליך ההרעדה וההרצה של HASS (המשמש לבדיקת מכשירים וכרטיסים תחת מתח לצורך בדיקות סביבה וגיול מוצרים, הפעילות מוגדרת כ-class 3 ומשמשת בעיקר את התחום הצבאי. מדובר בתנור מסוג Hanse VC16 עם יכולת הרעדה מעל ל-100grms), קו ציפויי לקה (הקו הקודם היה קו קטן שלא יכל להכיל את כל הפעילות שנדרשה ולא נתן פתרונות ברמה הזו. הקו החדש מאפשר לבצע ציפויי לקה ברמה של class 3 והוא כולל מערך ביקורת. הקו מחולק לשלושה שלבי פעילות – השלב הראשון בנוי מהתקני התזה ומסננים, השלב השני הינו תנור ייבוש שלתוכו נכנסות העגלות עם הכרטיסים ובשלב השלישי מתבצעת הביקורת וההשלמות הידניות של הלקה, קיימות בו עמדות עבודה עם תאורת UV. בקו כ-12 עובדים כולם קיבלו הסמכה של class 3, הקו נותן מענה לפעילות בתחום הצבאי ולכל סוגי המערכות המותקנות בחוץ וצריכות להיות מוגנות מנזקי הסביבה), מכונה לבדיקת רמת הזיהום של הכרטיסים (משמשת לתחום הצבאי בלבד. המכונה בודקת את רמת הזיהום של הכרטיס לפני הציפוי, מדובר בפעילות שהיא חובה ב-. 6 מכונות SMT חדשות של Samsung מסוג SM482 (המכונות החדשות ביותר של Samsung המאפשרות הרכבה של רכיבים מ-0201MBGA.) ושני קווי Yamaha חדישים. כל קווי ה-SMT מכילים מכונות AOI. בנוסף רכשנו מכונת X RAY שלושה מימדים, המאפשרת לבצע בדיקה ושיקוף של רכיבי BGA ברמות צפיפות גבוהות וברמת איכות גבוהה ביותר. בחברה היום יש יכולות להשמת 80 מיליון רכיבים בכל חודש!
חשוב גם להזכיר את החידושים שנערכו במחלקת ההנדסה והפיתוח – המחלקה כוללת יכולות פיתוח חומרה שכוללים עריכות מעגלים עם embedded system, תכן מכאני בתוכנת Solidworks, זיווד ואינטגרציה וניהול תצורה של מוצרים. כל השירותים ניתנים כ-FTK במסגרת חוזית או פעילויות מקבילות לתהליך הייצור. המחלקה נכנסה השנה לתחום ה-Dot.net Csharp לפיתוח אפליקציות מוצרים ואפליקציות ניהול ובקרה, כמו כן החברה עובדת עם תוכנת IV 2013 של חברת National Instrument ליישום בדיקות פונקציונאליות לתקשור מול צב”ד סטנדרטי וספציפי בכל הפרוטוקולים המוכרים כגון RS232, GPIB, SPI וכדומה.
גם בתחום הזיווד והמתכת מתאימה עצמה החברה לפסגת היכולות הטכנולוגיות ומחזיקה, באמצעות חברת הבת ר.מטל, רובוט כיפוף בגודל 7 מ’ היחיד מסוגו בארץ, הרובוט מאפשר לכופף חלקים גדולים במיוחד או לחלופין לכופף כמות גדולה של חלקים בו זמנית, עם התערבות מינימלית של מגע אדם, ולאפשר עמידה בלו”ז מהיר. בנוסף פתחנו משרד בסין המפעיל קבלני משנה ונותן שירותי רכש, איכות והנדסה.
בנוגע לתהליכים, אנו משלבים טכנולוגיות חדשות שמאפשרות לנו לשלוט על היקפי הפעילות ההולכים וגדלים, ובמיוחד במורכבות המערכות של לקוחותינו. מערכת מידע חדשה מסוג Valor המיועדת לניהול רצפת הייצור מוטמעת בימים אלה בקווי הלקוחות (בעלות של יותר ממיליון דולר). המערכת מאפשרת בניית תהליכי שמירת סף, כך שתחנה אחת לא יכולה לעשות פעולה כל עוד התחנה הקודמת לא סיימה את פעילותה. המערכת מבצעת אפשרות לעקיבות סריאלית גם ברמת ניהול החומר וגם ברמת ניהול האיכות. היא מאפשרת סינכרון נתונים בין מבדקי רצפת הייצור למערכת המידע.
חגיגות ה-30 של החברה הן ציון דרך מרגש עבורנו. דרך התפתחות החברה ניתן לראות את התפתחות הטכנולוגיה בעולם לאורך 30 השנים, את הקמתן של חברות ישראליות מצליחות שכבשו את העולם וגדלו איתנו מתחילת דרכן ואת מאות העובדים שהתאימו עצמם למציאות הטכנולוגית המתפתחת ובצד זה הקימו משפחות לתפארת הצפון ומדינת ישראל.

30 שנה ל-RH – על קצה המזלג
המוצר הראשון שפותח ויוצר בחברה היה מערכת הזעקה לרפתות שיוצר במרפסת דירתם של המקימים שושי ויעקב רוזנברג בנצרת עלית
השם RH הינו צירוף האותיות ר’ וה’ משמות המשפחה של מייסדי החברה רוזנברג והמרמן
הקו הרובוטי הראשון (קו SMT) נקנה ב-1987 לאחר שהזוג רוזנברג מישכנו את דירתם לצורך כך
החברה מפרנסת מעל 1,000 משפחות ונחשבת כמעסיק הגדול ביותר באזור
החברה מייצרת כחצי מיליון יחידות מוצר בכל חודש ממגוון של 920 מוצרים שונים של 30 חברות מובילות בארץ ובעולם
הקווים הרובוטיים של החברה מרכיבים מעל 50 מיליון רכיבים אלקטרונים (השמות), על גבי מעגלים חשמליים, בכל חודש! (ובמשך 30 שנות קיומה הורכבו מעל 5,000,000,000 רכיבים)
בחברה מועסקים מעל 25 עובדים וותיקים שמלווים את החברה מיום הקמתה
חלק מעובדי החברה הם דור שני ושלישי לעובדי החברה. סבא, בת, נכדה שעובדים זה לצד זו בקווי הייצור.
RH היום היא חברה ציבורית (נסחרת בבורסה לני”ע בתל אביב), בינלאומית (פועלת בשלוש יבשות), ומעניקה שירות מלא (FULL TURN KEY) לחברות המתקדמות בעולם בתחומי בטחון, רפואה ואסתטיקה, תעשייה, תקשורת, אוויר וחלל ועוד’.

חגית חפץ, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות