חדשות היום

פתרונות מיוחדים לאנשים מיוחדים

בעשור האחרון הטלפונים הניידים עברו מהפכה של ממש. כיום, מכשיר סלולארי עם מקשים נחשב בעיני רבים לפריט “וינטג'” (vintage) ומי שנושאים אותו הם לרוב אנשים מבוגרים או מה שמכונה “היפסטרים”. קל להבחין שרוב העולם המערבי הדביק את הקצב ועבר מזמן להשתמש בסמארטפונים (smartphones), אבל מה לגבי כבדי הראייה שהיעדר המקשים מערים עליהם קשיים נוספים בתקשורת?

Galaxy S5 של סמסונג נחלץ לשיפור חיי היומיום של המשתמשים הזקוקים לסיוע מיוחד. מכשיר הדגל של סמסונג ביסס את מעמדו כטלפון חכם שהציג פיתוחים חדשניים עבור התכונות המרכזיות הבסיסיות ביותר הנמצאות בשימוש הנפוץ ביותר בטלפונים חכמים, כגון מצלמה וסוללה. כמו כן, ה-Galaxy S5 לא רק מציג שיפור בתכונות בסיסיות אלה, אלא גם מספק נגישות טובה יותר במידה משמעותית עבור בעלי מוגבלויות. המכשיר מצויד בתכונות שתוכננו במיוחד עבור צורכיהם של קהילות גיל הזהב ובעלי מוגבלויות, אשר באות לידי ביטוי בתפריט נגישות המחולק לפי קטגוריות המאפשר למשתמשים לזהות אותן ולהפעילן בקלות.
“באמצעות Galaxy S5, סמסונג מתחברת לצרכים האמיתיים של הלקוחות ומגישה להם את המוצר עם היכולות שבאמת חשובות להם” אמר קובי כליף, ראש חטיבת המובייל בסמסונג ישראל. “הלקוחות מחפשים מכשירים ניידים המעוררים בהם השראה ותומכים בשיפור חיי היומיום שלהם. ה-Galaxy S5 מציג עיצוב איקוני עם תכונות חיוניות ושימושיות, על-מנת להגיש ללקוח את הטלפון החכם הטוב ביותר הקיים היום בשוק באמצעות חדשנות השואבת את השראתה מאנשים.”
כך למשל, כדי לעזור ללקויי ראייה להתמודד עם הטקסטים על גבי הסמארטפון, המכשיר נושא תוכנה בשם TalkBack אשר מקריאה את הטקסט המוצג על גבי מסך הטלפון החכם עבור לקויי הראייה. התוכנה פועלת בנוסף עם המצלמה של המכשיר על-ידי חלוקת המסך לתשעה מקטעים והסבר למשתמש היכן למקם את הפנים לפני צילום התמונה. אם מזוהה אדם אחד, המכשיר מדריך את המשתמש למקם את הפנים באמצע המסך. באמצעות השימוש בתכונה זו, המשתמש יכול לנצל ביתר קלות את המצלמה העוצמתית של Galaxy S5 בעלת 16 מגה-פיקסל.
בנוסף, כאשר המשתמש מרחיק את הטלפון החכם מהאוזן במהלך שיחת ARS, הטלפון עובר אוטומטית למצב רמקול כדי לאפשר למשתמש ללחוץ על הכפתורים ביתר קלות במהלך השיחה. תכונה זו גם מאפשרת לטלפון החכם להקריא בקול מספרים שהמשתמש הקליד.
מסך שחור
כדי להגן על הפרטיות של לקויי הראייה, המשתמש יכול לגשת לתכונות של Galaxy S5 כאשר המסך כבוי. בעזרת תכונה זו המשתמש יכול לתפעל את המכשיר מבלי שייאלץ להיות מודע לאחרים במרחב הציבורי. מכיוון שהטלפון החכם מופעל כאשר המסך כבוי, צריכת החשמל גם כן מופחתת.

גודל הגופן
ה-Galaxy S5 מספק שבעה גדלים שונים של גופן והם: קטן ביותר, קטן מאוד, קטן, בינוני, גדול, גדול מאוד וגדול ביותר. באופן זה המשתמש יכול לבחור את גודל הגופן המתאים לו ביותר לקריאה מבלי לאמץ יתר על המידה את העיניים.

צבעים הופכיים והתאמת צבעים
ה-Galaxy S5 מצויד בתכונה ההופכת את הצבעים כדי להגביר את יכולת הקריאה על מסך ה-Galaxy S5. יתרה מכך, עבור אלה המתקשים לקרוא טקסט בצבעים מסוימים, המכשיר גם מאפשר למשתמש לבצע התאמה אישית ולכוונן צבעים עדינים.
ה-Galaxy S5 כולל בנוסף תכונה העושה שימוש ב-‘קורא אופטי’ במטרה לחלץ טקסט ונתונים מתוך תמונות, מסמכים, כרטיסי ביקור וקודי QR על-מנת לזהות תבניות צבעים ולקרוא טקסט בקול. תכונה זו מאפשרת ללקויי הראייה להפיק יותר מהמכשיר שלהם, למשל על-ידי בחירת בגדים באמצעות הבחנת הצבעים המוצגים על המסך. (*יש צורך בהורדה)
המובילות הטכנולוגית של סמסונג לא נעצרת כאן. הסמארטפונים של היום מקלים גם על כבדי השמיעה באמצעות שלל תכונות, כגון מישוש אוטומטי, הודעות הבהוב ועוד. כך למשל, מישוש אוטומטי היא תכונה אשר הופכת קול לרטט. ה-Galaxy S5 רוטט בהתאם לקולות המופקים מאפליקציות מסוימות עבור מוזיקה, משחקים ווידיאו, כך שהמשתמש יכול ליהנות מחוויה חושית טובה יותר עם ה-Galaxy S5. תכונת “הודעת הבהוב” מאפשרת להודיע למשתמש על התראות, שיחות נכנסות ושעון מעורר בעזרת אור מהבהב במצלמה. בנוסף, קיימת אפשרות לכיבוי כל הקולות. תכונה זו מאפשרת למשתמש להשתיק את כל הקולות המופקים מהטלפון החכם בפעולה אחת, ובכך מסייעת למשתמש כבד השמיעה להימנע מתקלות כגון צלצול הטלפון בספריה או במהלך הופעה.
בעלי מוגבלויות פיזיות יכולים אף הם להשתמש ביתר קלות ב-Galaxy S5, בעיקר הודות לתפריט הסיוע, משטח עכבר וירטואלי שתוכנן עבור משתמשים המוגבלים בתנועת היד. הוא מאפשר להם ליהנות מתכונות נפוצות במהירות ובקלות רבה יותר. באמצעות התפריט המשתמש יכול לקבוע תפריט של התכונות הנפוצות ולהתאים את משטח המגע ואת גודל הסמן, כמו גם את מהירות הסמן. ה-Galaxy S5 מספק בנוסף ‘Assistant Plus’ המציג אפשרויות תפריט עבור תכונות נפוצות כגון גלריית תמונות ואנשי קשר.
מחוות יד באוויר הן נחלת הכלל בקרב משתמשי סמסונג אך מהוות שיקול משמעותי עבור בעלי מוגבלות פיזיות. למעשה, זוהי תכונה המאפשרת למשתמשים שאינם מסוגלים ללחוץ על כפתורים פיזיים להדליק את המסך פשוט על-ידי העברת היד מעליו. עוד מאפיין ייחודי הוא שליטה באינטראקציה, המאפשרת למשתמש לבחור שיטת קלט על-ידי שימוש באפליקציות או בהגדרות. באפשרותו של המשתמש לנטרל את הקלט ממסך המגע וכן לנעול את סיבוב המסך האוטומטי ואת הכפתורים הפיזיים כדי למנוע ביצוע פקודות בטעות.
בנוסף לתכונות שהוזכרו לעיל, ה-Galaxy S5 מציע גישה ישירה. אלה הן פונקציות המאפשרות למשתמשים להפעיל בקלות את התכונות הנגישות של המכשיר. תכונה זו מאפשרת למשתמש להפעיל בקלות תכונות נגישות על-ידי לחיצה על כפתור הבית שלוש פעמים כשהוא נמצא במסך כלשהו. מכאן, המשתמש יכול להפעיל או לנטרל בקלות את הנגישות, TalkBack, היפוך הצבעים ובקרת הקלט.

חגית חפץ, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות