חדשות היום

עמותת “הכפתור האדום” למניעת בריונות ואלימות ברשת, זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ החברתי

עמותת “הכפתור האדום” למניעת בריונות ואלימות ברשת, זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ החברתי של ועידת המובייל של ישראל שנערכה היום 1.10.14

במסגרת התחרות חשף לראשונה אלון בר דוד ממייסדי העמותה את אפליקציית המובייל, המאפשרת לדווח על בריונות ואלימות מכל טלפון נייד.”

הכפתור האדום הוא מיזם חברתי (סטארט-אפ) המאפשר לכל משתמש להוריד בחינם את הכפתור האדום – תוסף לדפדפן האינטרנט, המשמש כ’לחצן מצוקה’ למעשי בריונות וירטואליים, ולהתקינו בצורה פשוטה בכל מחשב. לאחר הורדת התוסף לדפדפן, יופיע כפתור אדום בשורת התפריט. בעת זיהוי תוכן אלים, או בפרסום פוגעני – איומים, סרטונים פוגעניים, קבוצות שנאה, הטרדות, לחיצה פשוטה על הכפתור תשלח את צילום המסך באופן אנונימי לארגון, לטיפול בהסרת התוכן ואף לסיוע חירום במקרה הצורך (משטרת ישראל, עמותת סה”ר, ער”ן).

את קבלת הדיווחים, מיונם והטיפול בהם מבצעים מתנדבים- סטודנטים במרכז הבינתחומי. הפניות שהוגדרו כאלימות מועברות כתלונות לאתרים בהם מופיע התוכן האלים ובשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי פועלים להסרתם. במדד הכפתור האדום יפורסמו כמה תכנים אלימים כל אתר סילק במטרה לעודד את האתרים למיגור האלימות.

עמותת הכפתור האדום נוסדה על ידי שלושה סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, (אלון בר דוד, עדי זוטא ולירון פטאו) בעלי רקע פיקודי ומבצעי, אשר רואים את עצמם כיזמים אחראיים לחברה בה אנו חיים, הקימו לפני כשנה וחצי את ארגון “הכפתור האדום” וחרטו על דגלם להוביל מטרה ערכית וחשובה: המאבק באלימות ברשת (Cyber Bullying). מאז שעלו לאוויר ( 12/13 ) מצטרפים לארגון אלפי משתמשים חדשים בקצב הולך וגובר ומסייעים בהפיכת הרשת למקום בטוח יותר.

http://redbutton.org.il/

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות