התרחבות גלובאלית Rockwell Automation סוגרת שנה ראשונה בישראל

מאה ועשר שנים אחרי הקמת החברה הראשונה לבקרי האוטומציה הקימה Rockwell Automation את הסניף הראשון בישראל. עד אז יוצגה Rockwell Automation במגוון מוצריה על ידי שני מפיצים מקומיים קונטאל אוטומציה ובקרה ובכור חשמל ואוטומציה. ההחלטה לפתוח סניף בישראל באה בעקבות העלייה בדרישה המקומית למוצרי Rockwell Automation.

“אין ספק שהעלייה החדה בביקושים למוצרים שלנו בישראל הייתה הזרז לפתיחת המשרד הישראלי”, אומר לנו אורן קידר, ומנהל תחום OEM/SI בחברה. במשך שנים החלוקה בין המפיצים שלנו ענתה על צרכי השוק המקומי: קונטאל בתחום מערכות הבקרה ותהליך מערכות אוטומציה ורצפות ייצור ובכור אוטומציה ברכיבי קצה למכונות. במהלך השנים האחרונות בעקבות עליית הביקוש למוצרי Allen-Bradley החליטה הנהלת החברה במילווקי לפתוח סניף בישראל על מנת לחשוף את כל קו המוצרים של החברה לשוק הישראלי. הכוונה היא לא לכרסם בנציגויות המקומיות אלא להיפך, לחזק אותן בכל הקשור לשוק בישראל”.
עד הקמת המשרד המקומי של Rockwell Automation, נחשף השוק הישראלי רק ל-8% מתוך מגוון של 132,000 ממוצרי חברת הענק הזאת. כיום נסחרת Rockwell Automation בבורסת נאסד”ק בניו יורק בשווי של יותר משישה מיליארד דולר.
“כיום הלקוחות שלנו בישראל מקבלים מענה במיגוון המוצרים A TO Z” אומר קידר. מערכות חשמל נמוך/בנוני, בקרת תהליך ואוטומציה ותוכנות ייחודיות של Rockwell Software, וקו מוצרים נרחב של ציוד קצה. הייתי אומר שכל מכונה או קו יצור במפעל תעשייתי דורשים את הרכיבים שלנו. בעניין הזה צריך להדגיש. הנוכחות שלנו בישראל איננה מקרית. כיום שולטת Rockwell Automation מעל 60% מהשוק בארצות הברית וצפון אמריקה. מבחינת השוק הישראלי יש כאן יתרון עצום. ניקח לדוגמא קוצרן Nestlé, Unilever, Kimberly-Clark’s. כל רכיב שמוטמע בקו היצור שלו מאופיין בכך שניתן להשיגו ב-15 שנים קדימה על המדף ונהנה מתמיכה טכנית של Rockwell Automation העולמית.

מה באשר למפיצים המקומיים. הרי יש בעניין הזה גידול משמעותי במכירות של מי שעד כה ייצג את Rockwell Automation בארץ?
“הייתי מכנה זאת כך, אנחנו לא באים להחליף את המפיץ אלא לחזק אותו עוד יותר לפי הכלל המוכר של 1+1=3. דוגמא מצוינת לכך היא תחום ה-OEM שעליו אני אחראי בישראל. זה תחום שלפני הקמת המשרד כלל לא היה קיים כאן מבחינת Rockwell Automation. אני חושב שחייבים להבין בעניין הזה את משמעות שילוב היכולות והמוצרים של Rockwell Automation העולמית, עם הניסיון וההיכרות המצוינת שיש למפיצים שלנו כאן. לדוגמא, כאשר אנחנו ב-Rockwell Automation ישראל עובדים עם לקוח אנחנו מנסים להצטרף אליו כבר בשלב האפיון הטכני של המכונה. כלומר להיות איתו כמה שיותר מוקדם בתהליך ההנדסה. לצורך כך יש לנו את הגיבוי של מהנדסים מובילים בתחום אוטומציה כדי שישבו עם הלקוח בשלב התכנון. מיד אחרי השלב הזה, נכנסות הנציגויות שלנו לפעולה והן למעשה מי שמספקות את הרכיבים ללקוח. זו בדיוק הדוגמא של 1+1=3″.
“אין ספק שגילויי הגז הטבעי משמעותיים מאד מבחינה עיסקית ל-Rockwell Automation. ל-Rockwell Automation יש ניסיון גדול מאד בהולכת גז ונפט, מה שבהחלט פתח בפנינו פלח שוק שלפני עשור ויותר כלל לא היה קיים כאן. אבל מבחינת ההתפתחות העתידית שלנו כאן אנחנו בהחלט מכוונים גבוה יותר ורחב יותר. כך למשל להמשיך ולגדול בתעשיית הכימייה ובענף התרופות, תשתיות מים ששם אנחנו דומיננטיים מאד כבר היום. בכלל, הייתי אומר שפורטפוליו המוצרים שלנו נחשב לגדול מאד, מגוון מאד ומתקדם מאד. זה יוצר עבורנו פוטנציאל עסקי גדול מאד בשוק הישראלי”.

ROCKWELL AUTOMATION – MOTION CONTROL

Rockwell Automation הרחיבה את הארכיטקטורה המשולבת שלה עם בקרי סרוו Kinetix 5500 עם אופציה לבטיחות המשולבים עם מנועי סרוו VP.
שילוב כמערכת, הם יכולים לספק פתרון תנועה יעיל וחסכוני, המספק ביצועים הגבוהים בכדי התחרות בתעשייה של היום.
מערכת מיועדת לחיבור והפעלה עם המשפחה החדשה בקרי ™CompactLogix באמצעות תוכנת Studio 5000 התומך בפרוטוקול CIP MOTION.
עם היתרונות של תוכנה יש יכולת להפעיל יישומי תנועה על שליטה יחידה פלטפורמה, תוך שימוש ברשת אחת – לפשט את העיצוב, תפעול ותחזוקה של ציוד.
עם העיצוב החדשני, הקומפקטי שלה, Kinetix 5500 דורש פחות מקום ניתן לחבר בקלות. בנוסף, אפשרות להפחית התקנה על ידי שימוש רק כבל אחד.

Compactlogix PLC

פלטפורמת CompactLogix מפגישה את היתרונות של סביבת תכנות המערכת נפוצה הארכיטקטורה המשולבת, רשתות משותפות, בשליטה בבקר תנועה המאופיין עם ביצועים גבוהים. CompactLogix הוא אידיאלי עבור מערכות הדורשות שליטה עצמאית ועם חיבור למערכות בפרוטוקולים Ethernet IP/CIP motion.

תכונות עקריות:
1.מפחית את העלות הכוללת של בעלות באמצעות מודולריות
2.כוח ויכולת הרחבה חסר תקדים עד 2500 I/O
3. אפשרויות בקרים מרובים (בשילוב remote I/O, תקשורת מודולרי, תנועה משולבת).
4. מאפשר שילוב יעיל וחסכוני של מכונה או יישום פשוט למערכת בקרה מפעלית.
5. שילוב של מערכות MOTION CONTROL אותו בקר מובנה ובתיכנות תוכנת Studio 5000.

אמיר בר שלום

תגובות סגורות