חדשות היום

פרויקט חץ

לפני חמש שנים פגשתי לראשונה את אמיר שרמן, אז המנהל הטכנולוגי של ARROW ישראל. ARROW העולמית הכריזה אז על פרויקט שאפתני שזכה לכותרת: FIVE YEARS OUT, פרויקט שבו החברה מלווה את לקוחותיה לא רק בשלב הקנייה עצמה של הרכיב אלא למעשה יוצרת עימם שותפות טכנולוגית ועסקית בכל הקשור לפרויקטים עתידיים. החודש נפגשנו שוב, סמוך למשרדי ARROW ישראל בפתח תקווה, שרמן הגיע במיוחד מגרמניה שם הוא נמצא בשנה האחרונה בתפקיד המנהל העיסקי והטכנולוגי של חברת STMicroelectronics בתוך ARROW () אירופה, מזרח תיכון ואפריקה. שרמן יושב כיום במשרד הגדול ביותר של ARROW אירופה (Arrow EMEA) בעיר ניו-איזינבורג (Neu-Isenburg) ליד פרנקפורט (Frankfurt) בגרמניה.

איך זה “להיות ישראלי” בתוך גוף עולמי עם הנהלה אמריקאית אבל בניהול אירופאי?
“מאתגר מאד הייתי אומר. התרבות העיסקית של אירופה שונה מאד מזו של ישראל בעיקר בכל מה שקשור לקצב. בישראל לטוב ולרע הדברים זזים הרבה יותר מהר. ניתן בהחלט לומר שלחלק מהצוות שלי בגרמניה היה בתחילה קשה להתרגל לקצב הישראלי שלי”.

מה גרם לך לעזוב את התפקיד הבכיר בישראל ולמעשה לבצע מהלך משמעותי שיש לו גם משמעויות אישיות, משפחה, ריחוק ואפילו גם הימור מסוים?
“אריק שוק (Eric Shuck) שגם אותו ראיינת בביקורו בישראל מנכ”ל ARROW EMEA הציע לי הצעה שלא יכולתי לסרב לה, לעבור לגרמניה עם משפחתי כדי לקבל את התפקיד המיועד ולנהל את כל הפעילות העיסקית, את המכירות והפיתוח הטכנולוגי של STMicroelectronics באירופה ולדלג בין 60 המשרדים של Arrow באזורים השונים (סקנדינביה, אנגליה, מזרח אירופה, איטליה, מרכז אירופה, ספרד וגם ישראל ואפריקה). לי היה ברור שהניסיון שצברתי בשוק הישראלי הוא בסיס מצויין הן לי באופן אישי והן ל-ARROW שעשתה כאן צעד שהוא בהחלט שונה, להביא מנהל ישראלי לשוק באירופה”.
מספר חודשים אחרי המעבר של שרמן לגרמניה מונה אריק שוק למנכ”ל ARROW רכיבים (Arrow Electronics -Semiconductors) העולמי וחזר עם משפחתו אחרי 9 שנים בגרמניה למטה Arrow בארצות הברית. שרמן תחת ניהולו של אנדי קינג (Andy King) שהיה סגנו של אריק שוק, ומנהל המכירות של ARROW אירופה, הצליח בשנה הראשונה להגדיל את מחזור המכירות של ST באירופה ביותר מ-12% ולהכפיל בעזרת אסטרטגית ה- (Sense Control Power Connect) את מספר הפרויקטים באירופה ובעיקר בגרמניה ואיטליה.
“ה-SCPC פישט מאד את מגוון הטכנולוגיה העצום של חברת ST בפני מהנדסי האפליקציות ואנשי המכירות של ARROW. השילוב בהטמעת הטכנולוגיות המתאימות ושילובן בפיתוחים השונים באירופה, בעיקר בשוק הרכב ובשוק התעשייתי, יצר את הגידול הנדרש”.

איך קיבלו את השינוי הזה ב-ARROW? הרי אמרת שהיה להם קשה מאד להתרגל לקצב.
“היו מספר חוויות סוריאליסטיות שלא האמנתי שאני בכלל חלק מהם. אחת מהם הייתה פגישה בג’נבה בין נשיא ארו אירופה שלווה בשני הסגנים שלו ומצד השני נשיא ST אירופה וכנ”ל, שני הסגנים שלו. ישבנו בחדר ישיבות אני עומד מולם ונותן הרצאה של שעה על התוכניות שהכנתי. למשל על
ה-Fast Forward וה-SCPC. כולם יושבים, מתבוננים ושואלים את עצמם האם זה יצליח. כעבור שנה העובדות ובעיקר המספרים מוכיחים שהרעיון והכיוונים שלי היו נכונים”.

בוא נחזור למקום שבו הכרנו לראשונה, ואני מודה שאז זה נשמע לי רעיון קצת יומרני.
“אני חושב ש-ARROW הבינה היטב את מה שהשוק אז, לא זיהה. ARROW הבינה שהכיוון החדש הוא לא רק מכירת רכיב למעגל מסויים, אלא שותפות בתהליך. הלקוח כיום עובד בלוחות זמנים מאד צפופים, והוא חייב להגיע מהר לבשלות עם המוצר. הליווי של ARROW לאורך זמן עם הידע, היכולות העצומות של החברה הוא למעשה מכפיל כוח ללקוח.
הדוגמא הטובה ביותר היא פרויקט ארו שנקרא SAMCAR שבו ארו פיתחה רכב אוטונומי לנהג נכה שיכול להזיז רק את הראש (ניתן לראות תמונה באתר החברה).
לפני 14 שנים נהג מרוצי האינדי סם שמידט עבר תאונה שהשאירה אותו משותק בכל חלקי גופו ומאז לא חזר למקום שהוא הכי אוהב, אל מאחורי ההגה במסלול המרוצים. אבל בזכות טכנולוגיה סמי-ביוניות שפותחה על ידי ARROW, סם השתתף במרוץ המפורסם ביותר בליגה האמריקאית – האינדי 500. שמידט התיישב מאחורי ההגה של שברולט קורבט והקיף את מסלול אינדיאנפוליס בסיוע מערכת המנהגת את המכונית באמצעות תנועות הראש. כובע מצחיה שחובש הנהג מצויד בחיישנים המנטרים את תנועתו ימינה ושמאלה ומפעילים את ההיגוי, תנועת הראש אחורנית פוקדת על האצה, ונשיכה של מתג שיונח בפיו תפעיל את הבלמים. בנוסף, בשברולט קורבט ששימשה את שמידט הותקנה מערכת חיישנים ייחודית שמצוידת במערכת ניווט לווייני ומנטרת את מיקום המכונית על המסלול, שתשמור מרחק של עד מטר אחד מקירות המסלול.

ספר לי על הקשר היום עם הסניף הישראלי של ARROW?
“הקשר עם ישראל חשוב לי ביותר. ההצלחה של אלדד יסעור, מנכ”ל ARROW ישראל ומי שעבד איתי באופן צמוד במשך כמה שנים, היא ההצלחה שלי. צריך לזכור ש-ST שעליה אני אחראי כיום בכובע האירופאי שלי, היא ספק אסטרטגי של ARROW ישראל. מעבר לכך, השינוי האחרון שבו עדי שוסטר הצטרף ל-ARROW ישראל כמחליף שלי, עם הניסיון העשיר שהביא עימו מהשנים הרבות באבנט מוכיח את עצמו מקצועית טכנולוגית ומספרית.

היו פרויקטים שהתחלת בישראל והיום אתה ממשיך איתם באירופה? הרי המיקוד העסקי שלך שונה מאד בין שני המקומות.
“בשנים האחרונות ב-ARROW ישראל עסקתי בפיתוח עיסקי של חברות סטארט-אפ מצד אחד, ומהצד השני בחברות מבוססות וקיימות שעיקר הפעילות שלהן הוא כרטיסים חכמים משובצי מחשב, -SoM System On Modules, כמו חברות Variscite: ,Shiratech ו-Solid-Run. הם ועוד רבים אחרים מפתחים את המודולים החדשניים ביותר בשוק העולמי עם המעבדים פורצי הדרך של וגם לאחרונה של חברת Qualcomm.
היה חשוב לי למצוא את הדרך ולהוסיף את ההצלחה של הפעילות הזאת שהתחילה בישראל ועברה לארצות הברית באמצעות הסכם ההפצה שנחתם ביוזמתי עם ארו אמריקה (). כשהגעתי לגרמניה החלטתי להעתיק את המודל לאירופה. לכן אחרי מספר חודשים בתפקיד בקשתי ממנכ”ל ARROW אירופה החדש לקבל את תפקיד מנהל פרויקט SOM EUROPE כתפקיד שני. היום אחרי כמעט שנה, התוכנית התלת שנתית של
ה-SoM היא להגיע למחזור של יותר מ-50 מיליון אירו והקשר הישראלי שלה חזק מתמיד”.

אמיר בר שלום

תגובות סגורות