חדשות היום

אלביט מערכות קבלה ממשרד הביטחון חוזה לרכישת מטוסי כיבוי חדשים ולהפעלתטייסת כיבוי האש בהיקף כספי של כ-100 מיליון דולר

אלביט מערכות קבלה ממשרד הביטחון חוזה לרכישת מטוסי כיבוי חדשים ולהפעלתטייסת כיבוי האש בהיקף כספי של    כ-100 מיליון דולר

אלביט מערכות בע”מ (NASDAQ ו-TASE: ESLT) (“אלביט מערכות”) הודיעה היום כי קבלה ממשרד הביטחון חוזה בהיקף של כ-100 מיליון דולר לרכישת שישה מטוסי כיבוי חדשים ולהפעלת טייסת כיבוי האש, שתמנה ארבעה עשר מטוסים, כולל שמונה מטוסים שנרכשו בעבר על ידי אלביט מערכות. החוזה שיתפרס על פני שמונה שנים, יכלול גם תשלום עבור שעות טיסה, שדרוג תשתיות, תחזוקה, הפעלת מנחתים, טיפול בחומרים מעכבי בעירה והיבטים נוספים של הפעלת הטייסת.

מטוסי הכיבוי, מתוצרת חברת Air Tractor, הם מטוסים חד מנועיים המסוגלים לשאת כשלושת אלפים ליטר מים ולטוס כשלוש שעות ללא תדלוק.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ”ל אלביט מערכות אמר: “אנו גאים מאד על ההזדמנות שניתנה לנו לרתום את היכולות המקצועיות והניסיון המצטבר שלנו למאמץ המשותף להגנה על ביטחונם של תושבי המדינה ועל נופיה”.

טייסת כיבוי האש “אלעד” הוקמה לפני כארבע שנים, בעקבות השריפה בכרמל וקרויה על שמו של אלעד ריבן, צופה האש שמצא את מותו בשריפה.מאז הקמת הטייסת, אלביט מערכות היתה שותפה, יחד עם משרד הביטחון, חיל האוויר, שרותי הכבאות וההצלה, הקק”ל ורשות הטבע והגנים, לפיתוחה של תורת ההפעלה של הטייסת ולהכשרת מנחתים יעודיים. את מטוסי הכיבוי מטיסים טייסים של חברת “כימניר”, קבלנית המשנה של אלביט מערכות בפרויקט זה.

מאז הקמתה בשנת 2011, ביצעה טייסת כיבוי האש מעל 4600 גיחות, צברה מעל 2500 שעות טיסה והשתתפה בכיבוי של יותר מ- 500 שריפות מסכנות חיים ורכוש בכל אזורי הארץ, מעניקה מענה מידי ומקצועי.

 

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות