חדשות היום

ציוד מדידה חכם וזעיר

חברת MINI-CIRCUITS הינה מהחברות המובילות בתחום פיתוח ויצור רכיבי ה-RF כבר למעלה מ-45 שנה. משפחות הרכיבים בסל המוצרים שלה כוללים: מיקסרים, מפצלים, מצמדים, מגברים, מתנדים, סינטסיזרים, פילטרים, שנאים, מנחתים, כבלים, מתאמים ועוד…

בשנים האחרונות פיתחה החברה סל מוצרים חדש תחת השם PTE – Portable Test Equipment אשר פתח מגוון אפשרויות לציוד קטן, קל ונוח מאוד לשימוש שחוסך כסף רב ללקוחות.
הצב”ד מכיל:
Frequency Generators
Power Sensors
Frequency Counters
מטריצות מיתוג בקופסאות קומפקטיות ומיוחדות
Digital Step Attenuator

תחום נוסף הינו מגירות RF ב-RACK במחירים מאוד אטרקטיביים ותחרותיים.
הצב”ד והמגירות מתממשקות דרך USB או Ethernet – TCP/IP עם GUI ידידותי למשתמש.
המשתמש יכול להיות עצמאי לחלוטין ולבצע מדידה בסיסית ללא צורך בתכנתים או תוכניות מדידה חיצוניות. ה-OPEN DLL מאפשר לעבוד ב-ניתן להוסיף שפות נוספות ע”פ דרישה. כמו כן ניתן להתממשק ל-LAB VIEW.
בעזרת אותו צב”ד (שיפורט בהמשך) ניתן לבנות בקלות מערכים מאוד פשוטים וקלים ליישום. המערכים הנ”ל מהווים תחליף קל, פשוט וזול ל-Scalar Network Analyzer (ראה איור 1)
באמצעות גנרטור מד הספק ומצמד ניתן למדוד לדוגמא:
מדידה בסיסית של Two Port Device כמו מגבר, מנחת, כבל, פילטר כולל מדידת Return Loss והצגת התוצאות בדרך כפי שמוצג ב-Network Analyzer המאפשר לראות ולהדפיס את הביצועים הן בצורה גרפית והן מספרית (ראה איור 2).
אפשרויות נוספות הן Three Port Device כמו מפצלים, מצמדים, דיפלקסרים וכו’ ואפילו מדידה של מיקסר הכוללת Conversion Loss ,Isolation ,1dB Compression.
החיסכון הכספי יכול להגיע ליחס של 1:10 ואף יותר.
הגודל הפיזי הקטן והמשקל הנמוך של המוצרים, מאפשר למשתמש לנייד את הציוד בקלות ולהגמישו לשימושים שונים במידת הצורך.

Signal Generator
(ראה איור 3). ישנם כ-5 סוגי גנרטורים הנבדלים אחד מהשני בשלושה פרמטרים עיקריים: בתחום התדרים, תחום דינמי וביצועי Phase Noise.
הדגם SSG-4000HP עובד ברוחב סרט 250-4000MHz עם תחום דינמי של ל-20dBm+ במדרגות של \5kHz, הרמוניות -40dBc מקסימום, עם תקשורת דרך USB.

הדגם SSG-4000LH זהה בתחום תדר ל-SSG-4000HP. ההבדלים הם בתחום הדינמי שהינו -60 ל- ורמת הרמוניות נמוכה במיוחד, מקסימום.
התקשרות דרך USB.

הדגם SSG-6000RC: תחום עבודה רחב יותר 25-6000MHz ותחום דינמי של -65 ל- כאשר רזולוצית התדר הינה 3Hz וההספק 0.25dB.
ההתקשרות הינה דרך USB או Ethernet – TCP/IP.
הדגם SSG-6001RC רחב יותר בתדר הנמוך 1-6000MHz ותחום דינאמי גדול יותר של -70 ל-. רזולוצית התדר וההספק כמו בדגם-6000RC. ההתקשרות הינה דרך USB או Ethernet – TCP/IP.

הדגם SSG-6400HS הינו הדגם הרחב ביותר הן בתדר והן בתחום הדינמי וכמו כן ברזולוציות התדר וההספק וביצועי ה-Phase Noise. הדגם מבוסס על DDS המאפשר לקבל את השיפורים הנ”ל. תחום תדר 0.25-6000MHz, תחום דינאמי -75 ל- רזולוצית תדר 0.01Hz והספק 0.01dB. ביצועי ה-PHASE NOISE משופר בכ-15dB. ההתקשרות הינה דרך USB או Ethernet – TCP/IP.
לכל הסדרה הנ”ל ישנו GUI אחיד.

Matrix Switch
(ראה איור 4) סידרה חדשה של מטריצות מיתוג קטנות וקומפקטיות עם ממשק USB
או LAN המכילים מספר ממסרי SPDT או סוויץ’ מכאני (SP4T) עבור תדרים
DC-18GHz והספק כניסה של 10Watt, ניחות של 0.2dB ובידוד של למעלה מ-90dB.
ע”י קופסא אחת המכילה 4 ממסרי SPDT
ובעזרת כבלי Hand Flex מסדרת 086 ו-141 של החברה ניתן ליצור מגוון רחב מאוד של ממסרים שונים כמו SP3T ,SP4T Switch SP5T Transfer ועוד…
יתרון חשוב מאוד, במקום לרכוש כל פעם Switch שונה בהתאם לדרישה חדשה, הלקוח רוכש קופסא אחת שבעזרתה מיעד המהנדס את הקופסא הנ”ל לצרכיו וחוסך כסף רב וגמישות בלתי רגילה בשלבי הפיתוח והייצור וכל זה דרך GUI קל ונוח.
Digital Step Attenuator
(ראה איור 5) סידרה חדשה יצאה בחודשים האחרונים לתחום תדר רחב 1-6000MHz בקפיצות מינימליות של 0.25dB ותחום דינאמי של 30dB, 60dB 90dB, עם ביצועי Flatness מעולים בכל רוחב הסרט.
המוצרים הנ”ל ניתנים לשליטה דרך (RUDAT-series) או (RCDAT-series)
כולל GUI ידידותי.

מגירות RF
(ראה איור 6) חברות רבות נאלצות לבנות מערכות ATE שבעזרתן מבצע הלקוח מגוון רחב מאוד של מדידות בזמן קצר ויעיל כדי לאשר את תקינות המערכת. המגירות בדרך כלל מכילות מערכת מגוונת של מתגי RF, מפצלים, מנחתים, מצמדים, מגברים, וכו…עם תקשורת USB או LAN או RS232. כולל GUI ו-DLL פתוח.
לחלון הזדמנויות זה נכנסה החברה ומציעה מגוון רחב מאוד של אפשרויות כאשר הלקוח מגדיר את הסכמה החשמלית, סוג הקונקטורים, ספקי כח, גודל היחידה ועוד… כל זה בשיתוף פעולה מלא עם מהנדסי החברה. היתרונות המשמעותיים אותם מרוויח הלקוח הם זמן הספקה מהיר ומחיר מאוד תחרותי הכולל אחריות וכיולים במידת הנדרש.

כבלים גמישים כתחליף
ל-SEMI Rigid
(ראה איור 7) במערכות רבות כולל מגירות RF, לקוחות התרגלו להשתמש בכבלי Semi Rigid עקב ההפסדים הנמוכים והמחיר בהשוואה לכבלי RF הסטנדרטים. החיסרון המשמעותי בשימוש בכבל זה הינו הכיפופים המיוחדים שצריכים לעשות לכל כבל בנפרד ומיספורו. סידרת ה-Hand Flex Cable – פתרה את הבעיה הנ”ל ע”י
סידרה שלמה של כבלים קטלוגיים גמישים מאוד בעובי 086 ו-141 באורכים שונים וקונקטורים מגוונים, ומחירים של 10-20$ בלבד.

כבלי RF
(ראה איור 8)
משפחת CBL הקיימת מספר שנים רב, DC-18GHz כבל אמין במיוחד עם בידוד משולש והדגש משמעותי לחיזוק נקודת התורפה בין חיבור הקונקטור לכבל, בנוי משלושה שחרורי כוח משמעותיים שעושים את ההבדל.
משפחת FLC סידרה חדשה וגמישה יותר ממשפחת ה-CBL בנויה מבידוד כפול ומיועדת לתחום תדרים DC-26GHz.
משפחת KBL-PHS מיועדת לתדר DC-40GHz עם K קונקטור, סידרה מיוחדת השומרת על יציבות הפאזה קטנה מ-1 מעלה בעת כיפופו על ציר של “3.
משפחת KBL-LOW מיועדת לתדר
DC-40GHz עם K קונקטור, סידרה עם הפסדי מעבר נמוכים.

אהרון שגיב הינו מנהל מחלקת היישומים בחברת רבאון, חברת בת של MINI CIRCUITS

אהרון שגיב , חברת רבאון מקבוצת MINI CIRCUITS

תגובות סגורות