חדשות היום

דאסו סיסטמס רוכשת את Modelon

דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes), חברת ה-3DEXPERIENCE, הכריזה על רכישת Modelon, הגרמנית, מומחית ביצירת תוכן “מוכן לחוויה” עבור מערכות מידול וסימולציה אסטרטגיות שעתידות ליצור שינוי בתעשיית התחבורה והניידות. באמצעות רכישה זו, דאסו סיסטמס ממשיכה להרחיב את מערך התוכן, האפליקציות והשירותים שיש בידה לספק בעידן החוויות.

עם התרחבות “האינטרנט של הדברים”, אובייקטים חכמים ומקושרים, כגון מערכות נהיגה אוטונומיות, מציגים פוטנציאל הולך וגובר לשינוי סגנון החיים של הצרכנים. עם זאת, אותן מערכות, שהנן מקושרות ומורכבות ביותר, חייבות לעבוד יחדיו בצורה חלקה כדי לענות על צרכי הלקוחות. התחזיות משערות כי רכיבים אלקטרוניים עתידית להוות 50 אחוזים מעלויות הפיתוח של רכבים עד לשנת 2030, בעוד מספר כלי הרכב החשמליים על הכבישים ברחבי העולם צפוי להגיע ל-12 מיליון כבר ב-2021. לכן, המרכיבים חשובים ביותר כבר היום אחד להגדרה, לדמיון ולעיצוב מוצרים וירטואליים וחוויות משתמש, אשר יכולות לדמות באופן ריאליסטי מוצרים עתידיים בעולם האמיתי, הינה הנדסת מערכות מבוססת מודלים.

התוכן המודולארי הייחודי של Modelon, המאפשר גם שימוש חוזר – ואשר מבוסס על שפת המידול הפתוחה Modelica – מקדם תעשיות אל מעבר להדמיות דיגיטליות פשוטות עד לעולמות של הדמיות פונקציונאליות. הדמיות אלו משנות את דרכי ההנדסה והניסויים של רכבים מקושרים. מערך התוכן של Modelon מספק תמונה אחודה של האינטראקציות והביצועים בין מערכות משנה מורכבות, החל מאחסון אנרגיה ועד להעברת הינע אלקטרוני. בעזרת הפתרון של  Modelon ניתן להאיץ את הפיתוח של מוצרים וירטואליים ולהבטיח עדכניות ואיכות של פרויקטים בתעשיית התחבורה והניידות.

השילוב של טכנולוגית Dymola של דאסו סיסטמס עם התוכן והסיוע של Modelon  בפרויקטים של שירות בעל ערך גבוה, סייעו מאוד לשפר את היעילות ביצירת טכנולוגיות משנות תעשייה עבור הדור החדש של הרכבים ההיברידים והחשמליים, דוגמת ה-BMWi3 וה-BMWi8.

“מאז 2009, התוכן הייעודי לתעשייה המוכח שלנו, איפשר קפיצת דרך ונקודות ציון מוכחות בתחום, כתוצאה מיישום הפיתוחים העדכניים ביותר בכלים של Modelica,”  אמר יוהנס גרל, מנכ”ל Modelon. “כעת, כחלק מדאסו סיסטמס, נוכל להרחיב את טווח והשפעת הנכסים שלנו, מתוך מטרה לספק השראה לפיתוח מוצרים חשמליים ואקולוגיים, שיהוו פתח לעתיד מזהיר של מערכות הנדסיות מבוססות חוויה”.

“אנו מברכים את צוות המומחים שלModelon  ואת פתרונות התעשייה הייעודיים המוכחים שלהם, בהצטרפותם למשימה שלנו – להביא לשוק את העוצמה המהפכנית של עולמות התלת ממד”, אמר ברנרד שארלס, נשיא ומנכ”ל דאסו סיסטמס. “עם פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE שלנו ועם הסביבה החזקה והמתרחבת של שותפי תוכן, אנו נכוון כעת לשכפל את ההצלחה שלModelon  גם בתעשיות אחרות כגון תעופה וחלל, אנרגיה, תהליכים ותשתיות, ואל עולם הבינוי”.

מזה זמן רב דאסו סיסטמס מעודד שימוש בשפת המידול Modelica, במערכות הנדסיות מורכבות בליבת CATIA, מותג הדגל של החברה. רכישת Modelon  מסמנת צעד נוסף בחיזוק מחויבותה לתכנון חכם של מוצרים בעידן החוויות, זאת בהמשך לרכישות קודמות בתחום: פתרונות הפיתוח למערכות משובצות של Geensoft ב-2010 ופתרונות Dynamsim למידול וסימולציה מבוססי Modelica, בשנת 2006.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות