הדסית ביו חתמה על הסכם הבנות עם קבוצה עסקית סינית להשקעה של 2 מיליון דולר

חברת HBL, הדסית ביו החזקות (ת”א: הדסת, OTC:HADSY), המשקיעה בחברות מחקר ופיתוח בתחום הרפואי והביו-טכנולוגי הנמצאות בשלבים קליניים או בשלבי הכנה מתקדמים לניסויים קליניים, מדווחת על הסכם הבנות לגיוס בהיקף של 2 מיליון דולר מקבוצה עסקית סינית.

הקבוצה העסקית הסינית הינה בעלת התמחות בתחום הבריאות תוך התמקדות בתעשיית התרופות והינה משקיעה אסטרטגית בעלת ידע, קשרי מחקר ופיתוח, יכולות שיווק ויצור בסין בתחומי הביומד. במסגרת הסכם ההבנות נקבע כי ככל שיחתם הסכם מחייב בין הצדדים, הדסית ביו תעשה כמיטב יכולתה להוציא אל הפועל את הפעולות הבאות בחברה ובחברות הפורטפוליו: הענקת זכות ראשונים לקבוצה המשקיעה לייצור ולהפצה בלעדית של טכנולוגיות ומוצרי החברות בפורטפוליו של הדסית  ביו ובכלל זה שימוש בלעדי בפטנטים בטריטוריה של סין, הקמת מרכז מחקר ופיתוח של הדסית ביו בסין, קבלת כל האישורים הרגולטורים הנדרשים בסין, בכפוף להשקעה נוספת מצד הקבוצה המשקיעה, כמו-גם הגשת בקשות לאישורים רגולטורים מחוץ לסין.

 תמי כפיר, מנכ”לית קבוצת HBL, מסרה היום כי: “הסכם ההבנות מהווה הבעת אמון בפוטנציאל העסקי של חברות הפורטפוליו של קבוצת HBL, במוצרי חברות הפורטפוליו של הקבוצה ובמודל הייחודי שיש לנו עם הדסה.

לקבוצה העסקית הסינית יכולות ייצור ושיווק כמו גם קשרים גלובליים בתחום הבריאות וקשרים אסטרטגיים עם בתי חולים בסין אשר באמצעותם להערכתנו תהייה לנו נגישות גבוהה יותר לחדירה לשוק הסיני.

אני מאמינה כי ככל ותושלם העסקה, יתרונות אלו יאפשרו לקבוצת HBL ליישם את  תוכניות העבודה  שלה ולקדם את פעילות הקבוצה ופעילויות חברות הפורטפוליו”.

ככל שיחתם הסכם מחייב עם הקבוצה העסקית הסינית, הקבוצה העסקית הסינית תחזיק לאחר ההשקעה, עד כ- 25% מהון המניות של המונפק והנפרע של הדסית ביו ומזכויות הצבעה בה לאחר הקצאתן, במחיר שהמשקף שווי של החברה של 6 מיליון דולר לפני הכסף.

השלמת העסקה מותנית, בין היתר, בקבלת אישור האסיפה הכללית לעסקה, קבלת אישור הבורסה לרישום למסחר של המניות המוקצות ומניות המימוש ושאר התנאים כמקובל בעסקאות מעין אלה.

כספי ההשקעה יתמכו במהלכי הדסית ביו להמשך השקעה בחברות בפורטפוליו וביסוס השפעתה על המהלכים האסטרטגיים הצפויים בחברות הן בתחום קידום תוכניות הפיתוח והן בתחום העסקי. להדסית ביו החזקות משמעותיות (מעל 20% לפחות) ב-5 מתוך 6 החברות בפורטפוליו, ביניהן בחברת אנלייבקס (25.83%), בה השלימה הדסית מהלך אסטרטגי להכנסת קבוצת משקיעים בראשות שי נוביק בהשקעה כוללת של 8 מיליון דולר. אנלייבקס פועלת לכניסה לניסוי קליני מתקדם Phase IIb או Phase III (בהתאם להנחיותואישור ה- (FDA באינדיקציית יתום לטיפול ב-GVHD; בחברת סלקיור נוירוסאיינסס (21.2%), המפתחת טכנולוגיה ייחודית המבוססת על תאי גזע ממקור עוברי לטיפול תאי במחלת ה- DRY-AMD (ניוון רשתית תלוי גיל) אשר קיבלה אישור FDA ואישור הלסינקי לכניסה לניסוי קליני ראשון Phase I/IIa; וחברת כאהר מדיקל (48.91%), המפתחת סוג חלבונים חדש ונערכת לכניסה לניסוי Phase I/II במהלך השנה הקרובה בחולי לימפומה.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות