דאסו סיסטמס משיקה את פלטפורמת העיר החכמה Virtual Singapore

דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes), חברת ה-3DEXPERIENCE, הכריזה על שיתוף פעולה עם קרן המחקר הלאומית (NRF) של משרד ראש הממשלה בסינגפור, לפיתוח פרויקט VirtualSingapore (סינגפור הוירטואלית), מודל תלת ממדי ריאליסטי בעל מאפיינים וסמנטיקה במרחב הוירטואלי. הטכנולוגיה המתקדמת למידול ולנתונים תאפשר לשלב בפרויקט סינגפור הוירטואלית נתוני עיר סטטיים ודינאמיים.

VirtualSingapore היא פלטפורמה שיתופית בעלת סביבת נתונים עשירה וטכניקות רחבות של הדמיה אשר ישמשו את אזרחי סינגפור, בתי-עסק, גופי ממשל וקהילת המחקר. הפלטפורמה תאפשר לפתח כלים ושירותים אשר יענו על אתגרים חדשים ומורכבים העומדים בפני סינגפור. הפרויקט יתבסס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, בכדי ליצור מודל דינאמי בתלת מימד של סיגפור, ולחבר את כל בעלי העניין בסביבה דיגיטלית נשלטת ומאובטחת. המודל יציג יכולות אנליטיקה וסימולציה שיאפשרו לבחון רעיונות ושירותים, ולצורך תכנון וקבלת החלטות, חקר טכנולוגיות ויצירת שיתוף פעולה קהילתי.

בעזרת תמונות ונתונים הנאספים מרשויות ציבוריות שונות, כולל גאומטריה, גיאוגרפיה מרחבית וטופולוגיה, וכן נתונים היסטוריים וזמן אמת כגון נתוני דמוגרפיה, תנועה או אקלים, יוכלו משתמשי VirtualSingapore ליצור מודלים ויזואליים עשירים וסימולציות ריאליסטיות נרחבות של העיר. כך, יוכלו משתמשים את השפעות האורבניזציה על מצב העיר ולפתח פתרונות אופטימליים של לוגיסטיקה ומשילות, כמו גם תפעול הקשור לניהול סביבה ואסונות, תשתית, ביטחון או שירותים קהילתיים.

“סינגפור היא העיר המתקדמת בעולם מבחינת השימוש בטכנולוגיה לצורך תכנון וניהול השינויים שיכולו בה במהלך העשורים הבאים. לממשלת סינגפור חזון הצופה אל העתיד תחת הכותרת Smart Nation, אשר משיק למשימה שלנו לאחד בין מוצרים, טבע וחיים באמצעות עולמות תלת מימד”, אמר ברנרד שארלס, נשיא ומנכ”ל דאסו סיסטמס. “ערים הן בין ‘המוצרים’ המורכבים ביותר שנוצרו על ידי האנושות. באמצעות חיזוי יעיל ומדויק יותר של חוויות העתיד בתוך ערים אלו, על בסיס הכלים הטובים מסוגים, נוכל לתכנן טוב יותר משאבים לאומיים והקצאת שירותים, ולתרום לאיכות חיים יותר ברת-קיימא. אנו מקווים לראות ערים נוספות אשר ישתמשו בסינגפור כדוגמה ויובילו תוכניות דומות”.

פתרון העיר החכמה3DEXEPERIENCity, המבוסס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, מספק סביבה מרכזית ואחודה, המאפשרת לייצג, להרחיב ולשפר את העולם האמיתי לניהול נתונים, תהליכים ואנשים בערים ברות קיימא. 3DEXPERIENCity מטפל בתחומי ארכיטקטורה, תשתיות, תכנון עירוני, משאבים ותושבים, באמצעות יכולות וירטואליזציה, סימולציה ושיתופיות.

סינגפור מתפתחת ככלכלה וחברה מבוססי ידע דרך מחקר, חדשנות ויזמות. מרכיבים אלו מסייעים לספק פתרונות לשיפור חיי האנשים, ליצירת הזדמנויות תעסוקה ולכניסה של תעשיות חדשות. פרויקט VirtualSingapore הושק בדצמבר 2014, כחלק מיוזמת Smart Nation של ממשלת סינגפור. הפלטפורמה צפויה להיות מושלמת ב-2018.

בתמונה: הדמיית תנועת משבי רוח

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות