חדשנות בתכנון מיכשור וציודי בדיקה

שוק מיכשור בדיקה ומדידה משנה את אופיו באופן גלובלי מכיוון שפרופיל המשתמש משתנה ומתרחב. בתוספת להנדסת האלקטרוניקה המסורתית והמוכרת לנו, רבים מתוך המשתמשים כיום בעצם למדו ואו רכשו את הידע וההשכלה מתוך תחומים אחרים מאשר הנדסת חשמל ואלקטרוניקה כמו הנדסת מכונות, אלקטרוכימיה, ביולוגיה, פיסיקה, ננוטכנולוגיה, ביוטכנולוגיה ועוד. תחומי ידע נוספים אלו לא באו מתוך לימודי הנדסת חשמל אבל כיום הם נידרשים למדידות חשמליות בתחום המקצועי שלהם.

למיגוון משתמשים חדש זה תיפעול ציוד בדיקה ומדידה כפי שאנשי חשמל ואלקטרוניקה מכירים יכול להוות אתגר. המכשירים מלאי תפריטים עם אופציות מגוונות ומרובות אשר בהחלט הינם עודף מידע ואפשרויות למשתמש החדש. המשתמש החדש בדרך כלל אינו מכיר את מיגוון הניואנסים הקיימים בהנדסת אלקטרוניקה וגם לא בהכרח יודע לקרוא את התוצאות שמהנדסי חשמל ואלקטרוניקה הורגלו וחונכו עליהם.

מכיוון שעולם הקלט / פלט שלנו השתנה מאוד בעשור האחרון יחד עם הולדת הסמרטפונים והטבלטים למיניהם שהביאו לעולמנו המודרני ממשק משתמש חדשני ומאוד אינטואיטיבי כך גם מימשק חדשני ואינטואיטיבי זה הולך וחודר לתוך מכשור המדידה. המחשבה היא להביא מימשק וכלים שיאפשרו להגיע ליותר אפשרויות וליותר ניתוחי תוצאות, התאמות חדשניות של תצוגות הנתונים, אם בגרפים, טבלאות ובנוסף תוצאות חישוביות בהתאם לצורכי המדע מתוך הנתונים הגולמיים שנמדדו/נדגמו.

חברת קיטלי אימצה את הכיוונים החדשניים הנדרשים על ידי המפתחים בתחומם והגיבה מהר לדרישות השוק החדשות בעולם המדידות. פיתחה פילוסופיית תיכנון מיכשור מבוססת על שלושה עקרונות:

1. מגע – היכולת של המשתמש לבחור בראייה ובמגע שלו מה למדוד. לצורך כך שולב מסך מגע לתוך מכשיר המדידה. המשתמש רואה/קורא את הפונקציה שמעניינת אותו, בוחר באצבעו את המדידה, את התצוגה ואת החישובים הנידרשים על התוצאות ודרך הצגתם.

2. מדידה – המדידה תתבצע אוטומטית ע”י מחשב ייחודי TSP-Test Script Processor זהו מחשב שמבצע את אוסף הפעולות הנדרש ע”י המשתמש, משלב אותן למקבץ אחד ומבצע במהירות ללא תקשורת למחשב חיצוני שבמקרה זה רק היה מאט את התהליך.

3. עיבוד/ניתוח תוצאות – תהליך הבדיקה והמדידה נעשה אוטומטית יחד עם אינטיליגנציה מלאכותית אשר מביאה למשתמש/מדען את התוצאות כפי שהוא צריך אותן למחקר ופיתוח בו הוא עוסק.

הפילוסופיה הזו של: מגע, מדידה, ניתוח תוצאות היא שמנחה את מתכנני ציודי הבדיקה בחברת קיטלי והיא אימצה פילוסופיה זו לתוך שתי משפחות מוצרים עיקריות בחברה:

1. משפחת SMU-Source Measure units

2. משפחת מודדים דיגיטליים SDMM – Smart Digital Multi Meters

ה-7510 מאפשר low current measurement range, רזולוציה ומהירות מדידה כדי לאפשר מדידות תוך כדי שיאים (Peaks) קצרים בזמן של זרם נמוך. קיימות עוד רשימה של אפליקציות חדשות הנידרשות תוך כדי התפתחות החדשנות בטכנולוגיה. מכשיר 2450 מאגד לתוכו מיגוון יישומי מדידה מורכבים יותר כמו Semiconductor characterization. מכשיר איכותי ומאוד זול (עשירית מחיר) ביחס למערכות איפיון חצאי מוליכים. ה-2450 או 2460 מאפשרים לאפיין התקני הספק כמו: MOSFET, BJT, JFET, SCR and Thyristors

High Voltage and power levels

Faster switching time

Higher Peak currents

Lower leakage currents

התקני הספק המיוצרים מהחומרים הבאים: Silicon, Gallium Nitride () או חומרים אחרים אשר להם יעילות אנרגטית טובה יותר מאשר לסיליקון הם כולם בסיס לחצאי מוליכים הניתנים לאיפיון במכשיר 2450/2460 מבחינת יכולת הדיוק המהירות והרגישות.

סיכום

העתיד מביא לנו את ה-IoT-Internet of Things. זהו למעשה הקישור בין התקן/סנסור כלשהו לבין האינטרנט מה שהופך את ההתקן להתקן חכם המתקשר בתקשורת אלחוטית. הסנסורים החכמים יהיו בכל עולמנו וכדי לתכנן אותם אחד האתגרים יהיה תכנון הספק. מכיוון שההתקנים לא יהיו בהכרח בסביבה נגישה לרשת החשמל חייבים מקרו בקרים ומשדר מקלט אשר מסוגלים לשדר תוך כדי צריכת הספק נמוך במיוחד, עשרות מיליאמפרים בצריכת שיא בזמן שידור.

New Smart Digital Multimeter 7-1/2

New Smart Digital Multimeter 7-1/2

שי עדן, נשיא דן-אל טכנולוגיות

תגובות סגורות