פלטפורמת זמן אמת של ווינד ריבר נבחרה כמערכת ההפעלה של גורר המטוסים TaxiBot

התעשייה האווירית הישראלית, שילבה את פלטפורמת מערכת ההפעלה בזמן אמת Wind River VxWorks Cert (RTOS) כחלק אינטגרלי בגורר המטוסים החצי אוטונומי שלה –  TaxiBot. כמו כן סיפקה ווינד ריבר את השירותים המקצועיים שלה בתחום זה לתעשייה האווירית.

התעשייה האווירית, אשר מציעה פתרונות למגוון דרישות בתחומי התעופה, חלל, יבשה, ים וסייבר, ליישומים ביטחוניים ומסחריים; פיתחה בשיתוף פעולה עם יצרנית המטוסים איירבוס וקבוצת TLD, ה את ה- TaxiBot, המאפשר למטוסים לבצע הסעה מהשער ועד למסלול ההמראה או ממסלול הנחיתה ועד השער ללא שימוש במנועי המטוס. בכך הוא מפתיחת משמעותית צריכת דלק, עלויות, פליטות CO2 ורעשים.

מנקודת מבט טכנולוגית, האתגר עבור התעשייה האווירית היה לבצע אופטימיזציה של יכולות בקרה, תוך שמירה על פשטות תפעולית. מנקודת מבט רגולטורית, האתגר היה להשיג הסמכת בטיחות תחת תקן תוכנה לתעופה DO-178B. באמצעות פלטפורמת VxWorksCert ושירותיה המקצועיים, ווינד ריבר סיפקה מספר פתרונות תחת קורת גג אחת, החל ממערכת ההפעלה הממוחשבת של TaxiBot, דרך תמיכה ושירותים, וכל הדרך עד להסמכה.

“המענה לאתגרים שלנו החל בבחירה במערכת הפעלה ושותף פיתוח, אשר יכולים לא רק לעמוד בדרישות הביצועים התובעניות של TaxiBot, אלא גם לייעל את תהליך ההסמכה, להפחית עלויות רישוי, ולהאיץ את הפיתוח”, אמר רן בראייר, מנהל פרויקט בתעשייה האווירית. “גילינו כי VxWorks היא מערכת ההפעלה האמינה ביותר אשר עומדת בדרישות שלנו. היא מאפשרת לנו להבטיח בטיחות מרבית באמצעות שימוש בגישה של גיבויים מרובים, עם תוכנה בלב המערכת. כיום אנו יכולים לומר בבטחה כי אנו עומדים לפחות חמש שנים לפני המתחרים שלנו”.

על פי התעשייה האווירית, ל- TaxiBot יש היכולת לחסוך לחברות תעופה מאות מיליוני דולרים בעלויות דלק, ולהפחית את הפגיעות במנועי מטוסים מגופים חיצוניים. בנמל התעופה היתרו, בריטיש איירווייז חוסכת יותר מ- 20 מיליון דולר בשנה. מערכת הנהיגה החשמלית של הרכב מפחיתה פליטות CO2 בכ- 85% בהשוואה למטוסים הממתנים להמראה. החברות יכולות להחזיר את ההשקעה שלהן בתוך כ- 18 חודשים.

“מכיוון ש- TaxiBot הייתה פתרון ראשון מסוגו, התעשייה האווירית נזקקה לשותף כמו ווינד ריבר, שהיה מנוסה ומחויב לסייע לספק לתעשייה האווירית משהו חדש לחלוטין, ואשר מסוגל לענות על החזון שלהם עבור העשורים הקרובים ואף מעבר לכך”, אמר דיניאר דאסטור, סגן נשיא ומנכ”ל פלטפורמות מערכות הפעלה בווינד ריבר. “התוכנה בעלת ההסמכה, תהליכי הרישוי שלנו והשירותים שסיפקנו, הוכחו כאמינים באינספור יישומים לתעופה ותחבורה, שם ביטחון הוא קריטי”.

פלטפורמת VxWorks Cert Platrform, חלק ממערך פתרונות ווינד ריבר למערכות הפעלה בטוחות ומאובטחות, היא מערכת הפעלה למערכות זמן אמת – RTOS לאפליקציות המחייבות בטיחות ודורשות הסמכה של תקני RTCADO-178, EUROCAE ED-12 או IEC 61508, בתעופה, תחבורה, אוטומציה תעשייתית ותעשיות רפואיות.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות