חדשות היום

Glide – הדור הבא של ה – WhatsApp

http://www.glide.me/

חברת Glide הישראלית מציגה אפליקציית הודעות וידאו במהירות של טקסט וממשיכה לשבור שיאים עם למעלה משני מיליארד הודעות וידאו ויותר מ- 20 מיליון הורדות

חברת Glide הישראלית פיתחה אפליקציית הודעות וידאו מהפכנית, המאפשרת העברת מסרי וידאו במהירות של טקסט. החברה הציגה לאחרונה נתונים מרשימים של יותר מ- 20 מיליון הורדות ולמעלה משני מיליארד הודעות.

 Android_Phone_01_record

סיפור ההצלחה של החברה בא לידי ביטוי גם בתגובות חיוביות ממשקיעים, אנליסטים ועיתונאים. בדצמבר 2014 הודיעה החברה על גיוס של 20 מיליון דולר, שהעמיד את הסכום המצטבר של הגיוסים על סך של כ- 30 מיליון דולר. החברה נבחרה ל- Cool Vendor של גארטנר לשנת 2015 ולחביבת הקהל בתחרות Disrupt של TechCrunch, והיא זוכה לעניין רב וכיסוי תקשורתי מפרגן מגופים בעלי שם כגון Forbes ו- Fox Business בזכות החדשנות שהיא מביאה לתחום התקשורת הבין-אישית.

איך הכל התחיל?

שלושת המייסדים של החברה פיתחו את Glide לאחר שעלו ארצה מארצות הברית ומאוסטרליה, במטרה לשמור על קשר קרוב ואיכותי עם חברים ומשפחה. די מהר הם הבינו שקיים בשוק צורך לפתרון חדשני שיאפשר להעביר הודעות וידאו בצורה פשוטה ומהירה, פתרון שמונע את הצורך בהקלדת טקסט וחוסך את צורך בתיאומים מראש. וכך, מפתרון שנועד לפתור בעיה אישית, צמחה Glide המשמשת יום-יום מיליוני משתמשים ביום סביב העולם. החברה מונה כיום כ- 70 עובדים בירושלים, תל-אביב, פאלו אלטו וניו-יורק ומתמקדת בשיפור מתמיד של חווית המשתמש והרחבת היכולות הפונקציונליות של האפליקציה.

המהפכה של Glide – וידאו במהירות של טקסט

אם גם לכם נמאס כבר מכתיבת הודעות טקסט הרי ש- Glide היא פתרון מעולה עבורכם. האפליקציה מאפשרת לכם לשלוח הודעות וידאו בקלות, בנוחות ובמהירות של טקסט. עד להשקתה של אפיינו שתי מגבלות עיקריות את אפליקציות ההודעות בהן הטקסט משמש מרכיב עיקרי. הראשונה, הצורך המעייף לכתוב טקסט והשנייה חוסר היכולת של טקסט להעביר מסר באופן שיובן בצורה מדויקת מבחינת התוכן והכוונה. מקריאת הטקסט קשה להבין האם המסר בהודעה ציני, מבודח, או כועס. כדי לנסות ולהתמודד עם מגבלה זו עושה כל אפליקציית הודעות שימוש במגוון הולך וגדל של סמלים ויזואליים – אמוטיקונים – כגון חיוך, קריצה וכד’. אולם, הוספת האמוטיקונים מאריכה ומסרבלת את כתיבת ההודעה ומצליחה רק באופן חלקי לשפר את ההבנה של כוונת הטקסט שנשלח.

באופן טבעי, תקשורת בוידאו טובה, טבעית יותר ומובנת יותר מתקשורת בטקסט. עד להופעתה של Glide, מגבלות טכנולוגיות מנעו מהוידאו להפוך למרכיב המרכזי בו נעשה שימוש, מאחר והעברת הוידאו בוצעה באיטיות גדולה מאוד (דקות) יחסית לטקסט (שניות) לא ניתן היה ליצר רצף מהיר של הודעות וידאו.

Glide מאפשרת לשלוח הודעת וידאו, בנגיעה, ליחיד או קבוצה. מקבל ההודעה יכול לבחור אם לענות מיד, בזמן אמת, או בזמן שמתאים לו מאוחר יותר. מאחר שנמנע הצורך לכתוב טקסט, חווית השימוש משתנה לחלוטין – ניתן לשלוח ולקבל הודעות בנגיעת אצבע אחת גם כשעסוקים במקביל בביצוע פעולות אחרות. לדוגמה ניתן לשלוח הודעה תוך כדי הליכה או ריצה (לא חייבים להסתכל אל המצלמה), בזמן ביצוע קניות או אפילו במהלך צפייה בתוכנית בטלוויזיה.

iPhone_01_flash

טכנולוגיה מוגנת פטנט ושימוש בענן

Glide עושה שימוש בטכנולוגיה הייחודית ומוגנת הפטנט שלה לשידור מהיר במיוחד (Live Streaming) של הודעות וידאו. הטכנולוגיה שלה מאפשרת לשולח ומקבל/י ההודעה לראות את אותם המראות ולשמוע את אותם הקולות, במקביל, בזמן אמת. היכולת הזו מאפשרת למקבל הודעה לבחור האם לצפות בה ולהגיב בו ברגע תוך יצירת סוג של “פינג-פונג וידאו” או לצפות ולהגיב מאוחר יותר בזמנו החופשי כפי שמאפשרות אפליקציות הודעות אחרות.

כל ההודעות שנשלחו באמצעות Glide נשמרות בצורה מאובטחת בענן, לא על הנייד השולח ולא על הנייד המקבל, ולכן המשתמש פטור מהצורך לנהל את שטח האחסון בנייד. לכל משתמש מוקצית ספריית הודעות פרטית ובלתי מוגבלת בענן בה נשמרות כל ההודעות. אחד היתרונות הבולטים שמאפשר השימוש בענן הוא שליטה מלאה בתוכן – שולח ההודעה יכול בכל רגע נתון להחליט על צפייה מחדש בהודעה או על מחיקה שלה ולבטל בכך את כל המופעים שלה בכל המכשירים הניידים של מקבלי ההודעה.

ראשונה גם בשעון החכם

השעון החכם עתיד להפוך לפלטפורמה מרכזית ונפוצה במהלך 2016. על פי פרסומים, חברת Apple תמכור בשנת 2015 מספר גדול יותר של שעונים חכמים ממספר מכשירי ה- iPhone שמכרה בשנים הראשונות להופעתו בשוק. ההערכה הרווחת היא כי השעון החכם עתיד להפוך לפלטפורמה מרכזית ונפוצה במהלך 12-24 החודשים הקרובים.

שעון היד החכם הוא סביבה טבעית עבור Glide, מאחר ואינו כולל מקלדת. בחברה מאמינים כי השילוב בין אפליקציית הודעות הוידאו ושעון היד החכם יוביל למהפכה בדרך בה אנשים מתקשרים בינם לבין עצמם.

החברה השיקה זה מכבר גרסה מותאמת לשעון יד חכם של Apple, הראשונה שמציגה הודעות וידאו בזמן אמת ב Apple Watch. במקביל הוצג בתערוכת CES האחרונה שעון יד עצמאי, מבוסס אנדרואיד שמצויד במצלמה קדמית, מיקרופון, רמקול ואפשרות חיבור לרשת באמצעות 3G או WiFi. האפליקציה מאפשרת שליחה וצפייה קלה ופשוטה בהודעות הוידאו בנגיעה אחת במסך השעון.

 Yellow Watch

היתרונות ש-  Glide מציעה בחינם

1.         הודעות וידאו חוסכות את הצורך בכתיבת טקסט מעייפת ונשלחות במהירות של טקסט

2.         ההודעות המהירות מאפשרות “פינג-פונג” הודעות וידאו בנגיעה – קל פשוט וכיפי

3.         הודעות וידאו הן הדרך הטובה ביותר להבטיח שכוונת השולח – רצינית, צינית או מחויכת – מובנת למקבל

4.         לשולח ההודעה שליטה מליאה בהודעות ששלח. אם הודעה שנשלחה היא טעות אפשר לבטל את ההודעה בכל רגע והיא תימחק מהמכשיר של מקבל/י ההודעה

5.         השימוש כייפי וזורם – עם Glide אפשר לעשות פעולות במקביל לשליחת ההודעה

6.         קל לעבור ל- Glide – חוץ מהודעות וידאו מהירות אפשר לשלוח ב- Glide גם הודעות טקסט, ותמונות לכולם, גם לחברים שעדיין לא הורידו Glide.

7.         Glide חוסכת מקום אחסון בנייד – כל ההודעות נשמרות בענן בספרייה אישית ופרטית, לא במכשיר הנייד.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות