חדשות היום

אופטימיזציה של לוחות בקרה PANDUIT לחיסכון בשטח ובעלויות

נדל”ן הוא אחד מסעיפי ההוצאות הכבדים המאפיינים את ניהול הפעילות בארגוני יצור. כתוצאה מכך, מנהלי מתקני ייצור מתמודדים עם האילוץ הכרוך בניהול השטחים העומדים לרשותם באופן היעיל ביותר כדי למזער את ההוצאות הכספיות והתפעוליות של העסק. אחת המשמעויות הנגזרות מכך היא ריכוז מספר גדול ככל האפשר של פריטי ציוד בשטח נתון של המפעל, דרישה המאלצת את מהנדסי התכנון ויצרני הציוד להקטין את מידות המכונות שהם בונים. כתוצאה מכך, מהנדסי הבקרה משתדלים לתכנן ולבנות לוחות בקרה קטנים יותר, על מנת לדחוס כמות גדולה יותר של ציוד בחלל הקיים.

תכנון של לוחות בקרה קטנים מהווה משימה רצופת אתגרים. הקטנת הממדים הפיזיים של לוחות בקרה מצריכה התייחסות לסוגיות שונות: הפרדת כבלים, ניהול תרמי, כניסת כבלים, הפרעה אלקטרומגנטית (EMI‏), רדיוס כיפוף של כבלים ומקום פנוי להרחבה עתידית. בנוסף, שיקולי בטיחות כגון ציות לחוקים ולתקנים ושמירה על הפרדה מינימלית בין רכיבים אלקטרוניים – כל אלו הופכים את המשימה של מהנדסי הבקרה למורכבת מאוד. אם אתה מעצב לוח בקרה למפעל שלך או עבור לקוח, עליך להביא בחשבון את שיטות העבודה המומלצות ולהתמודד עם בעיות התכנון באמצעות כלים ופתרונות חדשים לפני שתפיק מפרטי הרכבה למחלקת הייצור. סקירה טכנית זו מציגה בהרחבה פתרונות של Panduit, אשר מסייעים לחסוך עד 40% משטח לוח הבקרה בהשוואה לגישות המקובלות. בסקירה זו נבחנות אפשרויות להקטנת גודל ארון ציוד על ידי הכנסת מספר גדול יותר של פריטי ציוד לארונות קיימים, המעניקות לבונה לוחות הבקרה גמישות רבה יותר בתהליך התכנון וחיסכון בהוצאות. השקעת מחשבה בתחילת תהליך התכנון עשויה להניב חיסכון משמעותי בהמשך. בנוסף למוצרים החדשניים שלה, החברה מציעה כלי CAD וקבצי STEP לתכנון בתלת-ממד שיסייעו בשלבי תהליך התכנון. מוצרים אלו כלולים בקונפיגורטורים של יצרני אוטומציה כגון Rockwell Automation® Proposal Works ו-Integrated Architecture Builder (IAB)‎.

שימוש בתלת-מימד לחיסכון שטח בלוחות בקרה
אחד המקומות שמנוצלים לעתים נדירות ביותר בלוחות בקרה הוא החלל שבין דלת הארון לבין הרכיבים המורכבים על לוח המשנה שבגב הארון, הקרוי לעתים חלל תלת-ממדי (3D‏). Panduit מציעה מוצרים אשר מסייעים למתכננים לנצל את האפשרויות הטמונות בחלל זה. תעלת החיווט בתקן DIN של החברה (איור 1) כוללת שני ערוצי חיווט נפרדים ומאפשרת להרכיב מסילה בתקן DIN ובה רכיבים שבדרך כלל נהוג להתקין ישירות על-גבי לוח המשנה, וכך לחסוך חלל תלת-ממדי. תעלת החיווט PanelMax™‎ והתעלה המסוככת של החברה מאפשרות לחסוך עד 40% מהחלל בלוח המשנה. היכולת לנצל את החלל התלת-ממדי בארון ציוד מאפשרת גם גישה נוחה להתקנה או לתחזוקה של הציוד שבתוכו. גישה כפולה – הן לצד הקדמי והן לצד האחורי של הציוד המותקן מקצרת את זמן ההתקנה ומתן השירות.
הפחתת רעש אלקטרומגנטי תורמת לחיסכון בשטח
מוצרים המשמשים להפחתת רעש אינם נחשבים בדרך כלל כחסכוניים בשטח. עם זאת, בחינה אובייקטיבית של גישות לתכנון לוחות בקרה עשויה להניב אמינות וביצועים משופרים יחד עם ניצול אופטימלי של חלל הלוח. התעלה המסוככת ומגן הרעש EMI Panduit PanelMax™‎ מאפשרים להצמיד חוטים שבדרך כלל נדרש להרחיק אותם זה מזה עד כדי 15 ס”מ (שישה אינץ’). שני המוצרים מספקים חסימה אפקטיבית לרעשי-EMI. איור 2 מתאר שימוש אפשרי במגן הרעש ובתעלה המסוככת לצורך הפרדת מנועים רועשים או כבלי הינע מכבלי רשת Ethernet או כבלי בקרה. ניתן להשתמש במגן הרעש EMI כמו שהוא, בהרכבה או הדבקה על-גבי לוח המשנה, בהתקנה בתוך תעלת חיווט רגילה בעזרת תפסי ההצמדה המצורפים או לשימוש בשילוב עם התעלה המסוככת. ההשפעה של פתרונות לחיסכון בשטח הלוח: ניתן להשיג חיסכון של 40% ויותר בעזרת רכיבים המנצלים את החלל התלת-ממדי, כגון (1) תעלת חיווט PanelMax™‎ כדי לספק הגנה מרעש EMI גם בפריסה צפופה יותר, (2) תעלת חיווט מסוככת PanelMax™‎ ו-(3) מחסומי רעש EMI מסוככים PanelMax™‎.

ניצול חללי הפינות בארון ציוד
ברוב לוחות הבקרה מהסוג המקובל יש חלל שאינו מנוצל. פתרונות תעלות החיווט Panduit PanelMax™‎ מיועדים לנצל חלל זה. דוגמה לכך הוא חלל הפינות שאינו מנוצל או הינו מנוצל באופן חלקי בלבד בלוחות בקרה הכוללים לוחות הרכבה צדדיים. תעלת חיווט פינתית Panduit PanelMax™‎ מיועדת להשתלב בפינות ולנצל חלל זה תוך ניתוב יעיל של החיווט מלוח המשנה האחורי ללוחות המשנה הצדדיים. איור 3 מציג כיצד ניתן לעשות שימוש בחלל זה בלוח בקרה מהסוג המקובל ועל ידי כך לאחסן מספר רב יותר של רכיבים או להקטין את ארון הציוד. תעלת החיווט הפינתית Panduit PanelMax™‎ מסוגלת לחסוך עד 12% מהמקום ולהפחית את ממדי ארון הציוד ב-18%. תעלת חיווט פינתית Panduit PanelMax™‎ מיועדת להשתלב בפינות של ארון הציוד ולנצל חלל זה תוך ניתוב של החיווט מלוח המשנה האחורי ללוחות המשנה הצדיים.

בני שאשה הינו מנהל מכירות זיווד בחברת אלכסנדר שניידר

בני שאשה, אלכסנדר שניידר

תגובות סגורות