התקפות IoT וטכניקות התחמקות חדשות יהוו את האיומים המרכזיים ב-2016

מה הם האיומים הבולטים הצפויים ב-2016 ומה הן המגמות המשמעותיות ביותר בתחום הנוזקות ואבטחת רשת לקראת השנה החדשה?עם פרוס השנה החדשה מפרסמים פורטינט (Fortinet®) (נאסד”ק: FTNT), המובילה העולמית בפתרונות אבטחת סייבר עתירי ביצועים, ומחלקת חקר האיומים שלה, מעבדת FortiGuard, את תחזית האיומים השנתית שלהם. בדומה לשנים קודמות, האינטרנט של הדברים (IoT) והענן משחקים תפקיד חשוב בתחזיות, אך טכניקות ואסטרטגיות זדוניות חדשות ייצרו אתגרים ייחודים עבור ספקים וארגונים כאחד. כמו כן, FortiGuard צופים את הופעתן של טכניקות התחמקות מתוחכמות אשר ידחפו את גבולות הגילוי והחקירה המשפטית, על רקע הלחץ ההולך וגובר המופעל על האקרים מצד רשויות האכיפה.

הדוח בשם ‘חוקים חדשים: נוף האיומים המתפתח בשנת 2016’ חושף את המגמות והאסטרטגיות החדשות שחוקרי FortiGuard צופים שפושעי סייבר ישתמשו בהן בשנה הקרובה. פורטינט חקרה את התחזיות הללו כדי לחמש את לקוחותיה בידע שלו הם זקוקים כדי לשמור על יתרונם במרוץ החימוש של אבטחת הסייבר ולשנות בצורה יזומה את הדרך שבה עסקים בוחנים את אסטרטגיות האבטחה שלהם עם כניסתה של השנה החדשה.

מגמות אבטחת הסייבר העיקריות לשנת 2016:

התגברות התקפות M2M והדבקה בין מכשירים

מספר ראיות ודוגמאות בעייתיות עלו לכותרות בשנת 2015 והדגימו את הפגיעות של מכשירי האינטרנט של הדברים. בשנת 2016 אנו מצפים לראות התפתחות נוספת של נקודות תורפה בתוכנות, כמו גם נוזקות אשר ישימו לעצמן למטרה את פרוטוקולי התקשורת בין מכשירים אלו. חוקרי FortiGuard צופים כי ה-IoT יהפוך ליעד מרכזי להתקפות אלו, שבמסגרתן ינצלו האקרים את הפגיעות של מכשירים מקושרים כדי לקבל גישה לרשתות הארגוניות ולחומרה שאליה הן מחוברות.

וירוסים ותולעים המתוכננים לתקוף מכשירי IoT

וירוסים ותולעים גרמו לנזק רב בעבר, אלא שפוטנציאל הנזק, כאשר הם יכולים להתפשט בין מיליונים או מיליארדים של מכשירים – החל מטכנולוגיה לבישה ועד לחומרה רפואית – הוא עתה עצום. חוקרי FortiGuard ואחרים כבר הדגימו כי ניתן לזהם מכשירים בעזרת כמות קטנה של קוד שיכול להתפשט ולהישאר במערכת. וירוסים ותולעים אשר יכולים להתפשט ממכשיר למכשיר הם בהחלט על הרדאר.

התקפות על ענן ותשתית וירטואלית

פגיעות ה-Venom שהתגלתה השנה, רמזה על הפוטנציאל של נוזקה להתחמק מה- hypervisorולגשת אל מערכת ההפעלה המארחת בסביבה וירטואלית. ההסתמכות הגוברת על וירטואליזציה ועל עננים פרטיים והיברידים תהפוך את סוגי ההתקפות הללו לפורות אף יותר עבור פושעי הסייבר. במקביל, בגלל שלאפליקציות רבות קיימת גישה למערכות מבוססות-ענן, המכשירים הניידים מריצים אפליקציות לא מהימנות אשר יש להן את הפוטנציאל לספק וקטור לתקיפה מרחוק של עננים ציבוריים ופרטיים ושל הרשתות הארגוניות שאליהן הם מחוברים.

טכניקות חדשות אשר מסכלות חקירות משפטיות ומסתירות את הראיות להתקפות

תוכנת Rombertik זכתה לתשומת לב משמעותית בשנת 2015 כאחד החלקים הראשונים הגדולים של “blastware” במרחב. אף בעוד ש-blastware עוצבה כדי להרוס או להשבית מערכת ברגע שזוהתה (ו-FortiGuard צופים את השימוש המתמשך בנוזקה זו), “ghostware” עוצבה כדי למחוק את האינדיקטורים של הסכנה שמערכות אבטחה רבות נועדו לאתר. לכן, יהיה קשה מאוד לארגונים לעקוב אחר היקף איבוד הנתונים הקשור להתקפה זו.

נוזקה שיכולה לחמוק אפילו מטכנולוגיות ארגז חול מתקדמות

ארגונים רבים פנו לארגז החול כדי לאתר נוזקות חבויות או לא ידועות על ידי צפייה בהתנהגות חוזרת של קבצים חשודים. נוזקות דו-פרצופיות (Two-faced), לעומת זאת, מתנהגות בצורה רגילה בזמן שהן נמצאות בבדיקה ולאחר מכן מתגלות כבעלות מטען זדוני ברגע שהן עברו את ארגז החול. זהו עלול להתברר כדבר די מאתגר לאיתור, אבל עלול גם לפגוע במנגנוני מודיעין איומים המסתמכים על מערכות דירוג של ארגז החול.

כל אחת מהמגמות הללו מייצגת אתגר חדש ומשמעותי הן עבור ארגונים אשר פורסים פתרונות אבטחה והן עבור הספקים המספקים אותם. פורטינט נמצאת בחוד החנית של חקר האיומים ואבטחת הרשת, ומספקת אבטחת רשת מלאה מקצה לקצה, המתעדכנת בקביעות על ידי FortiGuard וממודיעין האיומים הניזון ממיליוני מכשירים הפרוסים ברחבי העולם.

דרק מאנקי, אסטרטג האבטחה הגלובלי של פורטינט מסביר: “מעבדת FortiGuard הוקמה לפני למעלה מעשור כדי לנטר ולאתר את האיומים האחרונים, התקפות zero day ונוזקות שונות, וזאת במטרה לספק את ההגנה האפשרית הטובה ביותר עבור לקוחותינו. אנחנו ממנפים את הידע העצום שלנו בנוף האיומים הגלובלי על מנת לפתח מודיעין איומים שניתן לפעול באמצעותו, והמאפשר לנו להגיב במהירות לאיומים חדשים”.

קן קסי, מייסד ומנכ”ל פורטינט, מציין כי: “כשאנו מסתכלים קדימה על האיומים הקשורים למחוברות ההולכת וגדלה שלנו והאימוץ המהיר של מכשירים חדשים, פורטינט מחויבת לספק אבטחה בלתי מתפשרת ושיפור מתמיד של הפתרונות שלנו כדי לענות על הצרכים הנוכחיים והעתידיים של לקוחותינו”.

בתמונה: קן קסי, מייסד ומנכ”ל פורטינט

תגובות סגורות