חדשות היום

מפתח להצלחה – ראיון מיוחד עם סגן נשיא Keysight בישראל

“ישראל היא שוק חשוב מאד עבורינו עד כדי קריטי”, כך אומר גי סינה, סגן נשיא Keysight במהלך ביקורו בישראל. בשיחה עם ניו טק מגזין, פורס סינה את התחזית העיסקית של Keysight שמציינת מחר שנה להיווסדה, אחרי הפיצול מ-Agilent. “בתוך פחות משנה הצלחנו למעשה להגיע לעצמאות עיסקית וטכנולוגית, וזו מבחינתנו הצלחה גדולה. ההצלחה הזאת נובעת מהמיקוד העיסקי שלנו בציוד בדיקה אלקטרוני. לא בכדי אנחנו נחשבים כבר עכשיו לגדולים ביותר בעולם בתחום הזה”.

Guy Séné, Senior Vice President, Measurement Solutions & Worldwide Sales at Keysight

Guy Séné, Senior Vice President, Measurement Solutions & Worldwide Sales at Keysight

Keysight כאמור מציינת מחר שנה לרישומה כחברה עצמאית בבורסה של ניו יורק. מחזור המכירות שלה עומד כיום על כ-3 מיליארד דולר. על פי נתוני החברה העדכניים, השוק הגדול ביותר שלה נמצא במזרח הרחוק והוא מהווה כ-44% מהכנסות החברה. השוק האמריקני מהווה 38% מההכנסות ואירופה, הכוללת בתוכה את ישראל מהווה 18%.  “השוק הישראלי הוא אולי לא גדול מבחינה מספרית במאזנים שלנו אבל הוא כאמור קריטי מבחינתנו” מסביר סינה. “היחס שלנו לישראל הוא כאל מעבדת המחקר והפיתוח הגדולה בעולם. יש לנו כאן קשר הדוק בשני מישורים עם האקדמיה ועם התעשייה. הסיבה לכך היא המאפיין הייחודי של השוק, והרצון שלנו להיות נוכחים בפיתוח טכנולוגיות חדשות. מבחינת Keysight, יש לכך יתרון כפול ואפילו הייתי מכנה זאת WIN-WIN לשני הצדדים. מצד אחד הקריאטיביות הטכנולוגית הישראלית ומהצד השני הניסיון, הידע והמשאבים של Keysight“.  ב-Keysight מדגישים את הגמישות הטכנולוגית של החברה כאחד היתרונות הגדולים שלה. “מבחינת Keysight הלקוח מקבל קשת רחבה מאד של פתרונות”, אומר איתן בירתי מנהל תחום פתרונות בדיקה ב-Keysight ישראל. “אמנם כל אחד מהמוצרים שלנו מתאים לצורך אחר של הלקוח, אבל בסופו של יום – ה-BOX שמתאים בעיקר למחקר והפיתוח, ה-MODULAR שמתאים לוואלידציה שמתאים לטכנאי בשטח – כולם, בסופו של דבר נותנים את אותה תוצאה. זו יכולת ייחודית שלנו שכן אנחנו משתמשים באותו אלגוריתם בכל המוצרים. מבחינת הלקוח התוצאה מדויקת מאד ואמינה”. ב-Keysight סימנו כבר את היעד הבא של החברה, הדור החמישי בסלולאר, 5G. תאריך היעד שנקבע להבשלת הטכנולוגיה הוא אולימפיאדת טוקיו ב-2020. “אנחנו חושבים למעשה שלושה צעדים קדימה”, אומר סינה. “היעד הוא להיות המובילים בעולם בטכנולוגיית ה-5G. השנה סיימנו את שלב המחקר, שנערך בשיתוף עם מספר מוסדות אקדמיים מובילים בעולם. בשנתיים הבאות אנחנו נכנסים לשלב פיתוח התקן – STANDARD DEVELOPMENT, ובין 2018 ל-2020 נערוך את הבדיקות והניסויים. היעד הוא כאמור אולימפיאדת טוקיו ב-2020, אז אמורה על פי התכנית שלנו הטכנולוגיה הזאת להבשיל”.
כדי להאיץ את פיתוח טכנולוגיית ה-5G, רכשה Keysight בקיץ האחרון את חברת ANITE הבריטית המתמחה בפיתוח ציוד בדיקה אלקטרוני לתעשיית הסלולאר. ANITE, המחזיקה במעבדות מחקר באנגליה ופינלנד, מתמקדת בימים אלה בפיתוח תוכנות בדיקה וסימולציה ייעודיות לדור החמישי. הרכישה של ANITE, נחשבת ליקרה ביותר עד כה בתולדות , 600 מיליון דולר. “אין ספק שהרכישה הזאת אמורה לתת לנו יתרון גדול בפיתוח ה-5G”, אומר סינה. “לא הרבה שחקנים נכנסים בשלב הזה לפיתוח כלים ל-5G, ולכן מי שיהיה שם ראשון ייהנה מיתרון גדול. מעבר לרכישה של ANITE, אנחנו משתפים פעולה במחקר ופיתוח עם חברות סלולאר ברחבי העולם. הכל כדי להגיע ל-2020 מוכנים ובשלים טכנולוגית”.

אתה מדבר על מעבר ממכשירי בדיקה לתוכנות בדיקה. איך שני התהליכים הללו מתקיימים יחד ב-Keysight?
“אין סתירה בין הדברים”, אומר גי סינה. “המפעל שלנו בקליפורניה הוא עדיין הוא מייצר את ה-BOX המתקדם בעולם. מעל לזה יש את התוכנות שאנחנו מספקים. היום, אחרי שנה בשוק, אנחנו עומדים על מחזור מכירות של 400 מיליון דולר בתחום התוכנה בלבד. הכוונה היא כמובן לגדול בתחום התוכנה, מבלי לפגוע במכשירי הבדיקה מבוססי חומרה. היתרון שלנו ב-Keysight הוא במה שאנחנו מכנים MEASUREMENT SCIENCE. האלגוריתם המיוחד שנמצא גם בתוכנה וגם בחומרה”.

אמיר בר שלום ושירלי מייזליש

תגובות סגורות