חדשות היום

סמסונג חושפת את מעבד היישומים החדש Exynos 8 Octa

סמסונג אלקטרוניקס, המובילה העולמית בטכנולוגיה מתקדמת של מוליכים למחצה, הכריזה היום על התוספת החדשה ביותר למשפחת מעבדי היישומים אקינוס (Exynos), ה-Exynos 8 Octa 8890. זהו מעבד היישומים הפרמיום השני שסמסונג בונה בטכנולוגיית תהליכים  FinFETשל 14 ננומטר. בניגוד למעבד Exynos 7 Octa 7420 הקודם, ה-Exynos 8 Octa הוא פתרון משולב של שבב אחד המתהדר ביחידת עיבוד מרכזית (CPU) הראשונה שתוכננה החברה ומבוססת על ארכיטקטורת ARMv8 של 64 סיביות ועל מודם ה-LTE החדש ביותר Rel. 12 Cat. 12/13. חידושים אלה מעניקים רמת ביצועים חדשה לקו אפליקציות המובייל של סמסונג המסתמכות על מעבד הפרמיום Exynos.

“ה- Exynos 8 Octa הוא מעבד יישומים מתוחכם המיועד להתקנים הניידים של הדור הבא המכילים את המנהיגות הטכנולוגית של סמסונג בתחום המובייל הן מבחינת ה-CPU, ה-ISP והמודם כמו גם בטכנולוגיית התהליכים,” אמר ד”ר קיושיק הונג, סגן נשיא לשיווק System LSI בסמסונג אלקטרוניקס. “עם ליבת ה-CPU שהתאמנו ועם מודם ה-LTE המתקדם ביותר, צרכנים המשתמשים בהתקנים ניידים עם Exynos 8 Octa ייהנו מרמה חדשה של מחשוב נייד”.

ה- Exynos 8 Octa הוא מעבד היישומים הראשון של סמסונג הכולל ליבות CPU איכותיות של החברה המבוססות על ארכיטקטורת ARMv8 של 64 סיביות המספקת שיפור של יותר מ-30 אחוזים בביצועים ו-10 אחוזים ביעילות צריכת החשמל בהשוואה ל- Exynos 7 Octa. השבב תומך גם בעיבוד מרובב הטרוגני המאפשר שימוש יעיל בשמונה ליבות, ארבע מותאמות וארבע מסוג ARM® Cortex®-A53 על מנת לספק את הביצועים וניצולת החשמל הגבוהים ביותר בקטגוריה.

ה- Exynos 8 Octa הוא פתרון השבב היחיד הראשון של סמסונג בקו יוקרתי הכולל את מעבד היישומים והמודם. בשנים האחרונות מספקת סמסונג את פתרונות Exynos של שבב יחיד לסמרטפונים ברמת מחיר בינונית וגבוהה. ה- Exynos 8 Octa משלב את מודם ה-LTE המתקדם ביותר מסוג Rel.12 Cat.12/13  המאפשר מהירות הורדה של עד 600Mbps (קטגוריה 12) ומהירות העלאה של עד150Mbps  (קטגוריה 13). עם קצב העברת נתונים כה מהיר, ה- Exynos 8 Octa תורם לחוויית שימוש מצוינות בהתקן הנייד ומאפשר למשתמשים ליהנות מצפייה ושיתוף של תוכן וידיאו ברזולוציה גבוהה בקלות רבה ותוך כדי תנועה. בנוסף, פתרון השבב היחיד מועיל ליצרני ציוד מקורי הודות להפחתת מספר החלקים והשטח הדרושים בהתקן והודות לכך גמישות רבה יותר בתכנון ההתקן.

עבור ממשק המשתמש עתיר הגרפיקה המעניק חוויה אופפת במיוחד למשחקי תלת ממד עם חוויה דמוית מציאות וירטואלית, ה- Exynos 8 Octa עושה שימוש ב-GPU החדש ביותר של ARM®, ה-Mali™-T880.

סמסונג מתכננת להתחיל את הייצור ההמוני של ה- Exynos 8Octa בשלהי 2015.

תגובות סגורות