חדשות היום

Valens – הפנים החדשות של תעשיית האודיו-וידאו

www.valens.com

Valens (ולנס) הישראלית הינה המפתחת והמובילה העולמית של טכנולוגיית HDBaseT – סטנדרט עולמי לחיבוריות (המוגן בפטנט), וספקית ערכות שבבים להפצת תוכן מולטימדיה אולטרה HD (אודיו ו-וידיאו) למרחקים ארוכים וללא צורך בדחיסה. טכנולוגיית ולנס הייחודית שינתה את פני תעשיית האודיו-וידאו ומאפשרת התקנה פשוטה של מערכות ultra-hd יעילות, גמישות, זולות יותר ומוכנות לדרישות העתיד. החברה הוקמה בישראל ב- 2006 ומעסיקה כיום כ-200 איש הפרושים במטה החברה בהוד השרון ובסניפיה בארה”ב, יפן והונג-קונג, עם נציגויות בסין, דרום קוריאה וטאיוואן. ששת מייסדי החברה אשר עדיין מכהנים בה בתפקידי ניהול בכירים, בהם מנכ”ל החברה דרור ירושלמי. על המשקיעים בולנס נמנים: Pegatron, Mitsui, Genesis, Magma, Aviv, Amiti Ventures.

איך הכל התחיל?

דרור ירושלמי, מנכ"ל החברה

דרור ירושלמי, מנכ”ל החברה

ששת מייסדי החברה, יוצאי מיסטיקום (חברה  שפיתחה שבבים להעברת תקשורת מהירה של וידאו, אודיו ודאטה), התאחדו במטרה למצוא את הפתרון האולטימטיבי להעברת תקשורת מהירה של וידאו ונתונים נוספים על התשתית הנוחה ביותר, שתהיה זמינה, אמינה זולה ונוחה לשימוש. כך הם הגו את טכנולוגיית HDBaseT, הנמצאת  בבסיס פעילות מרכז  הפיתוח של החברה עד היום. בשנת 2010, הקימה ולנס את ארגון HDBaseT, בשותפות עם  חברות הענקLG, Samsung  ו- Sony Pictures, שמטרתו לתקנן, לקדם ולהפיץ את הטכנולוגיה בכל העולם. פעילויות הארגון מכסות את כל האקו-סיסטם בשוק האודיו-וידאו ומגוון רחב של תחומים בתעשיית הבידור, החל ממסכי תצוגה, מקרנים, ציוד AV מקצועי, קולנוע ביתי, יצרני ציוד CE/PC, עבור בספקי ציוד קישוריות לאודיו/וידאו, אינטגרטורים וקמעונאים וכלה במתקינים ובצרכנים. כיום, מונה הארגון כ- 150 חברות מהמובילות בתחום האודיו, וידאו, יצרניות האלקטרוניקה ומוצרי הקצה, בהן: Panasonic, Epson, Hitachi, NEC, Philips  ועוד. תוך זמן קצר, הארגון השיג את מטרתו והטכנולוגיה הפכה לסטנדרט אמיתי בשוק.

על הטכנולוגיה

ולנס היא ממציאת הטכנולוגיה HDBaseT, והיחידה אשר מפתחת את השבבים אשר תומכים בטכנולוגיה חדשנית זו. טכנולוגיית HDBaseT מאפשרת חיבוריות plug-and-play בין מקורות וידאו אולטרה HD, לבין מסכי התצוגה, זאת ללא צורך בדחיסה ותוך שמירה על איכות התוכן, בצורה קלה ופשוטה לשימוש. זאת, בכבל  רשת סטנדרטי יחיד המגיע עד לאורך של מאה מטר ומאפשר העברה של אודיו, וידאו, אתרנט, אותות בקרה, אספקת חשמל עד 100w ותמיכת USB 2.0, דבר שלא היה אפשרי בשנים קודמות. זוהי טכנולוגיה ייחודית ומהפכנית, במיוחד עבור התקנות אודיו וידאו רחבות היקף. לפני HDBaseT, הטכנולוגיות הקיימות לא נועדו להתקנות רחבות-היקף בעולם המסחרי, הן מבחינת רוחב הפס והן מבחינת אילוצי ההתקנה והכבילה בשטח. בין אם מדובר בהתקנת video wall  בשדה תעופה, מקרן בכיתה או אודיטוריום, או מסך digital signage במרכז קניות – אורך הכבילה, איכות הפתרון ועלות ההתקנה, תמיד היוו מכשול בדרכו של המתכנן אשר ראה בחזונו דבר אחד, אך במציאות גילה שהדבר אינו אפשרי. מכשול זה הוסר עם הגעתה של טכנולוגיית HDBaseT שהסירה את ההתמודדות עם המגבלות ולכן הפכה בשנים האחרונות לבחירה הטבעית למערכות מסוג זה. ניתן לומר שהטכנולוגיה שינתה לחלוטין את פני שוק האודיו-וידאו העולמי. גם במגזר הביתי, זוהי טכנולוגיה מהפכנית שמשחררת אותנו מסבך הכבלים אליו כבר התרגלנו, בלית ברירה, בסלון הביתי ומאפשרת התקנה של מערכת קולנוע ביתית בפשטות, באלגנטיות וברזולוציית וידאו הגבוהה ביותר. כיום, ולנס היא האחראית הבלעדית העולמית ליותר מ-30 פטנטים מוכרים ומספר דומה של פטנטים נמצאים בתהליך. ייצור השבבים מתקיים ב- TSMC שבטייוואן, המפעל הגדול בעולם לייצור שבבים.

הכרה עולמית

IPC_HighResולנס מוכרת את השבבים שלה ליצרניות ציוד האודיו, וידאו ומוצרי קצה בשוק ה- consumer electronics  בכל העולם. כיום יש מאות מוצרים שונים התומכים ב- HDBaseT כגון: מסכים, מקרנים, נגנים, מטריציות, מתאמים ומגברים, בכולם נמצא השבב של ולנס.  מוצרים אלה נמכרים בכל העולם ומותקנים במגוון רחב של אתרים, החל מבתים, משרדים, מסעדות וחנויות וכלה בבתי חולים, בתי מלון, שדות תעופה ואף בכנסת ישראל. ולנס חולשת על שוק האודיו-וידאו והטכנולוגיה שלה נחשבת כיום כחיבוריות הסטנדרטית והנפוצה ביותר בשוק הזה. זהו שוק רווחי וצומח ואנו מצפים לגדול יחד איתו. בנוסף החברה מתכננת לחדור לשווקים חדשים כמו השוק התעשייתי, הרפואי וגם לתעשיית הרכב, ואף להתפתח לאפליקציות נוספות בשוק הביתי.

בשנת 2014 דורגה ב-Fast50 של פירמת דלויט, במקום השלישי מבין 50 חברות הטכנולוגיה הישראליות בעלות שעור הצמיחה הגבוה ביותר ובמקום הרביעי ב-Fast500 EMEA. ב-2010 הקימה ולנס את ארגון HDBaseT ביחד עם LG, סמסונג ו- Sony Pictures Entertainment במטרה לקדם ולהפיץ את הטכנולוגיה כתקן HD עולמי להפצת תכני מולטימדיה בבתים, עסקים ומקומות ציבוריים ולחבר בין שחקני מפתח מובילים בשוק מוצרי הקצה. פעילויות הארגון מכסות את כל האקו-סיסטם בשוק האודיו-וידאו ומגוון רחב של תחומים בתעשיית הבידור: מסכי תצוגה, מקרנים, ציוד AV מקצועי, קולנוע ביתי, יצרני ציוד CE/PC, ספקי ציוד קישוריות לאודיו/וידאו, אינטגרטורים וקמעונאים וכלה במתקינים ובצרכנים. כיום חברות בארגון HDBaseT כ- 150 חברות, בהן יצרניות האלקטרוניקה המוכרות בעולם, כגון: פנסוניק, פיליפס, NEC, פיוניר, היטאצ’י ועוד.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות