חדשות היום

פתרון לבקרה על איכות תהליך הייצור – QualityLine

www.quality-line.org  

האם אנחנו יודעים באמת מה קורה בקו הייצור שלנו? האם למנהלי תפעול, ייצור, איכות והנדסה יש את הכלים הדרושים לבקרה רציפה על איכות הייצור וביצוע לחקר מהיר של תקלות?  חברת QualityLine פיתחה טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך לבקרה על איכות תהליך הייצור.

 

הרעיון המרכזי הוא:

  • לדעת מייד וכל הזמן מה קורה בקו הייצור.
  • להיות מסוגלים לחקור ולאתר את סיבות בעיות האיכות. .
  • לפתור תקלות ומהר.

 מערכת QualityLine יודעת להתחבר לתחנות הבדיקה הממוקמות בקווי יצור, לאסוף באופן אוטומטי ורציף את כלל תוצאות הבדיקה מכל תחנות הבדיקה. המערכת מנתחת באופן אוטומטי את תוצאות הבדיקה ומציגה את הניתוח במסכי dashboard analytics  אינטראקטיביים המאפשרים ביצוע data mining וניתוח מהיר של בעיות האיכות.

  1. Eyal Kaufman (PhD), founder and CE

    Eyal Kaufman (PhD), founder and CE

    איתור ופיתרון בעיות טכניות ובעיות איכות באופן מהיר ומעמיק.

  2. התראות אוטומטיות על בעיות איכות.
  3. בקרה מלאה על איכות הייצור.
  4. בקרה על יציבות ותחזוקתיות של ציוד הבדיקה שעל קו הייצור.
  5. ניתוח תקלות: איסוף האנליזות של הטכנאים המתקנים את היחידות התקולות מקו הייצור או שחזרו מהלקוחות.

 ועוד ועוד פונקציות רבות וחשובות לפיקוח על איכות הייצור.

רקע על המייסדים

Gabriel Magen, co-founder and VP R&D

Gabriel Magen, co-founder and VP R&D

QualityLine נוסדה באמצע שנת 2014 על ידי אייל קאופמן וגבריאל מגן. מייסדי החברה בעלי נסיון של 25 שנה בהקמה וניהול של קווי ייצור של מוצרי אלקטרוניקה. אייל ניהל את התפעול של חברות מובילאיי, קארדו סיסטמס ומדיסים. בנוסף, אייל ביצע עבודת מחקר לדוקטורט בנושא “אתגרים בניהול איכות של קווי ייצור”. גבריאל הינו בוגר מוטורולה וניהל את מערך בדיקות הייצור של חברות ריסקו, אלווריון ואליפסה.

איך הכל התחיל?

אייל מספר:”במהלך העשייה המקצועית שלנו חווינו על “בשרינו” אין סוף מקרים של בעיות איכות בקו. כל מי שנמצא בענף הזה של ייצור סדרתי יודע שאין יום שחולף מבלי שנדרש טיפול בבעיות איכות בקו. מדוע זה קורה? הסיבה לכך נובעת מהעובדה, שכדי שהמוצר ייצא תקין מקו הייצור צריך ששרשרת של מאות ולעיתים אלפי פעולות תסתיימנה כל אחת בהצלחה. מספיק שפעולה אחת תבוצע באופן לא תקין (למשל פעולת הרכבה, בדיקה, רכיב לא תקין וכד’) כדי שהמוצר ייפסל, יישלח לתיקון או בטעות יישלח ללקוח.

מיקוד הבעייה

הבעייה היא חוסר מידע זמין ועדכני. אנחנו לא יודעים מה קורה באמת בקו וכאשר המידע סוף סוף מגיע אלינו, הוא איננו מנותח באופן שמאפשר לנו במיידי למצוא את סיבת הבעייה ואת הפתרון הכי מהיר על מנת שקו הייצור יחזור חזרה לתפקוד תקין.

הקונספטweb

החלטנו לפתח קונספט חדש של בקרת איכות: איסוף רציף וקבוע של כל נתוני הבדיקות בייצור, ניתוח המידע הזה באופן אוטומ
טי והצגתו באופן גראפי על מנת שנוכל מיידית למצוא את הסיבה לתקלה ואת הפיתרון המהיר והנכון. פיתחנו מערכת תחת קונספט זה שיושם בהצלחה רבה במספר חברות. המשוב שאנחנו מקבלים מלקוחות הוא “שהמערכת פותחת את העיניים ומשפרת משמעותית את איכות הייצור לרמות שלא חלמנו עליהם.”

החדשנות הטכנולוגית

אנחנו יודעים עד כמה הטמעה של מערכות חדשות צורכת זמן רב וגם שינויים בתשתיות ובתהליכים. על כן האתגר שעמד בפנינו הוא היכולת לבצע את האינטגרציה של כל קו ייצור באופן מהיר ופשוט. החדשנות הטכנולוגית של מערכת QualityLine היא ביכולת להתחבר באופן מהיר ומרחוק לכל סוג של קו ייצור וזאת ללא צורך בשינויים טכנייים כלשהם בקו הייצור (רשומה כפטנט). המשמעות היא שלא נדרשת השקעה בציוד ובשינוי תהליכים על מנת להטמיע את המערכת.

שלב הבשלות של החברה

לחברה כבר מספר לקוחות המשתמשים בהצלחה רבה במערכת. פני החברה כעת לתחילת שיווק ופיתוח עסקי כאשר הדגש הוא מציאת שותפים עסקיים בארץ ובעולם.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות