חדשות היום

WhYou – פלטפורמה לסחר של שירותים ומיומנויות בשיטת הברטר

www.facebook.com/whyouapp

חברת WhYou פיתחה אפליקציה סלולרית המשמשת כפלטפורמה לסחר של שירותים ומיומנויות בשיטת הברטר. האפליקציה נותנת מקום לאנשים פרטיים ובעלי עסקים המחפשים להחליף את השרות אותו הם מספקים בתמורה לשרות אותו הם צריכים ובכך ליצור כלכלה שיתופית המעצימה את שני הצדדים. האפליקציה תאתר ותחבר בין שני משתמשים המחפשים את השרות שלשני יש להציע ותעשה זאת בתוך דקות מההרשמה. WhYou מאפשרת למשתמשים לשלב בקלות ברטר למהלך העסקים הרגיל ולגשת לרשת שיתופית בה הם יכולים בצורה אפקטיבית ליצור חיבורים עם בעלי עסקים או אנשים פרטיים מתאימים ובכך להגביל את ההוצאות הכספיות. משתמשי הרשת הופכים זמנים חלשים לנכס על ידי שימוש בזמנים אלה לביצוע ברטרים כ”תשלום” עבור שרותים נדרשים. ב- WhYou המשתמשים משתפים ומחליפים מידע בנוגע לצרכים ותחומי העניין שלהם ובכך מאפשרים לתחרות לשגשג ולהתפתח. הצדדים עוברים מהתמקדות ביריבות להתמקדות בצרכים ותחומי העניין המשותפים ובאמצעות זאת תורמים אחד להצלחה ולשגשוג אחד של השני.

 

גיל רימר ורון פרי

גיל רימר ורון פרי

החברה הוקמה באפריל 2014 על ידי גיל רימר ורון פרי. רון מגיע מתחום האינטרנט, יזם עם ניסיון של למעלה מ 15 שנה בפיתוח, עיצוב גרפי, שיווק וקידום אתרי אינטרנט. טרם הקמת WhYou, רון ייסד את חברת egniteBIZ ומשמש כיום כמנכ”ל בפועל של החברה. גיל הוא מהנדס מכונות שבשנים האחרונות עסק בתכנון וניהול פרויקטים גדולים במגוון תחומים ותעשיות הכוללים בין היתר את תחום התהליך, האנרגיה והתעשיות הצבאיות. אל צוות המייסדים נוספו מתכנת אנדרואיד, מתכנת IOS ומעצב גרפי.

לאחר בניית  הקונספט העיקרי של האפליקציה ניגשנו לבחור שם. את השם WhYou בחרנו מתוך מחשבה שרצינו ליצור למשתמשים פרופילים שישימו דגש על המשתמש עצמו ולאו דווקא על המוצר שהמשתמש מציע. על ידי כך תגדל רמת האמינות שתיווצר בין המשתמשים.

השם מורכב משתי מילים WHY+YOU, הכוונה, למה אתה? (למה לבחור בך?).

הרעיון הראשוני עלה מתוך צורך שזיהינו אצל חברים שהם בעלי עסקים קטנים ומשפחות בכלל. עלויות אחזקת עסק לבעלי עסקים או אחזקת משק הבית למשפחות, הכניסה ועדיין מכניסה הרבה אנשים למצוקה כלכלית ובמצב גרוע יותר לסגירת העסק, שלב בו הההוצאות עולות על ההכנסות. ניסינו לחשוב על פתרון טכנולוגי שיאפשר לאותם האנשים לעזור אחד לשני, שאדם מסוים יוכל לקבל את השרותים שהוא צריך מבלי הצורך לשלם עליהם בכסף, אלה בתמורה לשרותים או מיומנויות שביכולתו להציע לאחרים. כל אחד צריך משהו ולכל אחד יש מה להציע.

מפה הגיע הרעיון של אפליקציית ברטר המיועדת לקהל הרחב, אפליקציה שתאפשר בצורה אינטואטיבית לקשר בין שני אנשים המחפשים אפרופיל לדוגמא בחיפושת השרות שלשני יש להציע. היקף השוק לו מתאימה האפליקציה בארץ ובעולם הוא גדול מאוד, היקף תעשיית הברטר בארה”ב מוערך בכ- 12 מיליארד דולר בשנה. מעל כ-  470,000 עסקים בארה”ב עובדים בשיטת הברטר. רוב העסקים שנסגרים מדווחים כי הסיבה העיקרית היא אי יכולת עמידה בהוצאות השותפות של העסק. ברטרים מאפשרים להוריד בהוצאות בצורה ניכרת. עסקאות ברטר יכולות להתאים לכולם, מסטודנטים המחפשים שעורים פרטיים ויכולים בתמורה לתרום מהידע או המיומנות שלהם. אם זה בעלי עסקים קטנים שנדרשים לשרותי אחזקה, ייעוץ או שיווק לעסק ומוכנים בתמורה לתת מהשרות אותו הם מציעים בעסק. אם אלו משפחות שרוצות לחסוך בהוצאות הבית או מחפשות שעורים פרטיים לילדים שלהם ועוד שלל אפשרויות.

אז איך זה עובד?

האפליקציה מיועדת למערכות אנדרואיד ו IOS וניתנת לשימוש בשתי שפות: עברית ואנגלית. לאחר הורדת האפליקציה והרשמה קצרה המשתמש יתבקש לפתוח פרופיל בו הוא יזין מידע בסיסי, יעלה תמונות ויבחר אילו שרותים הוא מחפש ואילו הוא יכול להציע בתמורה. ברגע שהפרופיל הוגדר, המערכת תחפש אחר משתמשים מתאימים מבחינת נתוני הפרופיל ובמרחק הקרוב ביותר באמצעות טכנולוגית GPS. המשתמשים יוצגו תוך מספר רגעים כחפיסת קלפים המסודרת על פי סדר הרלוונטיות, כאשר המשתמש המתאים ביותר בראש החפיסה והכי פחות מתאים בסופה. כל משתמש יכול ליצור בקשת חיבור בלחיצת כפתור, ברגע שהבקשה אושרה על ידי הצד השני, שני הצדדים יוגדרו כאנשי קשר במערכת ויוכלו לדבר על פרטי העסקה במערכת צ’ט מתקדמת. האפליקציה זמינה מחודש מאי השנה להורדה ולשימוש ללא עלות בחנות Google Play ו    AppStore.בישראל בלבד. עד היום האפליקציה צברה כ 3,000 הורדות בישראל.

אנחנו מזהים עסקאות שמבוצעות כיום באפליקציה במגוון תחומים:

  • בניית אתרי אינטרנט לעסעמוד התראותקים
  • עיצוב גרפי
  • שרותי ייעוץ
  • שעורי כושר למיניהם מפילאטיס ועד שעורי טניס
  • שעורים פרטיים בכל מיני תחומים
  • עיסויים
  • יופי וטיפוח
  • ועוד

עד כה החברה מומנה במימון עצמי על ידי המייסדים, מימון שהושקע בעיקר בפיתוח ולא בשיווק. לאחרונה הסתיים תהליך בנייה של תוכנית עסקית מפורטת לחברה בעזרת חברת Targo המתמחה בנושא. בימים אלה התחלנובשלב חיפוש משקיעים. התקציב שנגייס יאפשר לנו להוציא לפועל את התוכנית העסקית, להגדיל את החברה, לשווק באופן מסיבי ולפתח את השלב הבא של האפליקציה. השלב הבא של האפליקציה צפוי לכלול מערכת של מטבע וירטואלי שתאפשר למשתמשים בנוסף לביצוע ברטר ישיר כמו שניתן היום באפליקציה, גם לצבור מטבעות WhYou כדי לרכוש שרותים בשלב מאוחר יותר. בנוסף אנחנו מפתחים גרסה של התוכנה גם למחשב הנייח שתאפשר יתר נוחות בתפעול לבעלי עסקים קטנים. בשלב הבא של האפליקציה אנחנו מתכננים להיפתח למדינות נוספות ולאפשר ביצוע של ברטרים בין מדינות.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות