הפריפריה לא מחכה יותר לממשלה – יזמים פרטיים מקימים פרויקט חדש ליזמות בצפון

הפריפריה לא מחכה יותר לממשלה.

Venture Builders – הטרנד החם בעולם היזמות – מגיע גם לישראל

לאחר עידן החממות הטכנולוגיות, מאיצי הסטרטאפים ומתחמי ה- co-working, מגיע גם לישראל ה’טרנד’ החם של venture builders – אקו-סיסטם למיזמים וסטרטאפים, המבוסס על יזמים ואנשי מקצוע מתחומים שונים, הפועלים במתחם עבודה משותף ומקיימים ביניהם רישות עסקי הדדי, ממנו צומחים מיזמים ורעיונות חדשים.

בימים אלה מסתיימת הקמתו של מיזם openvalley, מתחם עבודה משותף ומעוצב, הממוקם באזה”ת רמת ישי שבצפון ומשקיף על נופיו הירוקים של עמק יזרעאל, הפרושים תחתיו. ארבעה יזמים בכירים, כולם אנשי העמק, החליטו שלא להמשיך לחכות להשקעות המדינה בפיתוח היזמות באזור וייסדו במקום מתחם עבודה המאפשר שכירות לטווח קצר ומציע פתרון לצרכים של עצמאיים, יזמים, חברות הזנק, בעלי עסקים קטנים ובינוניים ועוד, תוך שהוא חוסך מהם את הצורך להתמודד עם הסחות הדעת הנלוות לניהול יומיומי של העסק כגון תשלומי ארנונה, מים, חשמל, רשת ותקשורת, תחזוקה, ניקיון, קפה, רכישת מדפסות או ריהוט משרדי ועוד. לצד הטיפול השוטף בעניינים אלה, הנעשה כולו במרוכז מול גוף אחד, מציעים ב- openvalley לשוכרים להיות חלק מקהילה עסקית יזמית צומחת.

מתחמים מסוג זה הפכו בשנים האחרונות למבוקשים מאוד בקהילת היזמים העולמית, כאשר לצד הסטרטאפים מתמקמים בהם גם בעלי מקצועות משיקים וביניהם בוני אתרים, מעצבי ממשק משתמש, מעצבים גרפיים, מומחי דיגיטל ואפילו עורכי דין, יועצים פיננסים  ועוד. כעת תופס  הקונספט הזה תאוצה גם בישראל.

יוסי אקרמן, מנכ”ל ונשיא אלביט בעבר ומיזמי openvalley: “הפריפריה לא מחכה יותר לממשלה. המדינה למעשה לא קיימת כאן בצפון ואנחנו כרגע באים לתת מענה לצורך קיים. נקודת המוצא שלנו בהקמת openvalley הייתה הרצון ליצור כאן בעמק את כל התנאים הנדרשים למיזמים מסוגים שונים כך שלא ייאלצו לעזוב את העמק ויבססו כאן תשתית עסקית הדדית שתצמיח לא רק את המיזם שלהם, אלא תוביל ליצירת שיתופי פעולה עתידיים עם שכניהם למתחם ועם גופים נוספים באזור. לשם כך חברנו לגופים מובילים בתחום, ביניהם פירמת פיננסים בינ”ל, משרד עורכי דין מהגדולים בארץ, בנק מוביל וחברת השקעות, שילוו את היזמים ויספקו את המעטפת הנדרשת לצמיחה שלהם”.

לצד אקרמן, שותפים במיזם גם אופיר דובובי – בעבר ממייסדי קמינריו וכיום יזם סדרתי המלווה ומשקיע במספר חברות סטרטאפ, גלעד ויצמן – מנהל כספים המלווה חברות בשלבי בשלות שונים וקרן סגל – מרצה למתמטיקה באקדמית גורדון ויזמית בעצמה. ארבעת

Venture Builders – הטרנד החם בעולם היזמות – מגיע גם לישראל

מר יוסי אקרמן

מר יוסי אקרמן

השותפים, כולם תושבי אלוני אבא, נופית ובית לחם הגלילית שבעמק, החליטו להקים במקום מיקרוקוסמוס של יזמות, ועבודה בתוך סביבה מעוצבת ומפרה, התורמת ליצירת אינטראקציה בין הדיירים המשתמשים במרחב.

בעוד שמיזמי venture builders בחו”ל מבוססים בדרך כלל על השקעה של בעלי המיזם בפיתוח רעיונות משותפים המגיעים מתוך קהילת בעסקים במקום, תמורת אחוזים בפרויקט. ב- openvalley מציינים כי קיימת אפשרות להשקעה תמורת מניות בחברות ובפרויקטים, אולם עיקר המודל העסקי של החברה מבוסס על השכרת חללי העבודה, על השירותים הנלווים, והרחבת המודל למרכזים נוספים, באזורי הפריפריה, בעתיד.

אופיר דובובי, ממקימי openvalley: “אחד המאפיינים הבולטים של מיזמים בפריפריה הוא שברגע שהם מצליחים לגייס את ההשקעה הראשונית הם כבר מחפשים את ההזדמנות הראשונה להדרים לאזור המרכז משתי סיבות מרכזיות: הראשונה – להיות קרובים למקורות המימון לקראת סבבי הגיוס העתידיים והסיבה השנייה, להיות חלק מהאקו-סיסטם הקיים במתחמי העבודה המשותפים שיש לתל-אביב להציע, ע”מ להיות חלק מהאווירה והקשרים אשר נוצרים בהם. במתחם יתקיימו באופן שטף גם סדנאות, הרצאות מקצועיות, Demo Days ואירועים משותפים, כבסיס לפעילות משותפת בין הגופים והיזמים במתחם”.

במתחם openvalley ניתן למצוא חללי עבודה בגדלים שונים ובשכירות גמישה, החל משכירות יומית ועד חודשית.  הדיירים במרחב חולקים מרחבים משותפים כגון חדרי ישיבות, חדר דיונים מצויד, חדר גישור, מטבח, פינות קפה, פינות הסבה, לאונג’, מרפסת גדולה ומצוידת היטב ואפילו מקלחות עבור הרצים ורוכבי האופניים. המתחם ממוקם בצמוד לאזור מסחרי פעיל ושוקק ובו מרכז קניות גדול עם מגוון רחב של חנויות ומסעדות, בתי קפה, פאבים וחניה בשפע וכן מוסדות ושירותים כגון בנק, דואר, סופרמרקט ועוד.

מר' אופיר דובובי

מר’ אופיר דובובי

בין החברות שכבר הבטיחו את מקומן ב- openvalley ניתן למצוא את:

Pazugames – סטודיו לפיתוח משחקים סלולריים שייסדו אוראל ואייל בכבוד ממגדל העמק. החברה, בבעלות השניים רשמה לזכותה עד כה למעלה מ-50 מיליון הורדותבעולם ונחשבת לאחת החברות המצליחות בארץ בתחום פיתוח משחקי הסלולר.

מאטיס – חברה לפיתוח אפליקציות, בבעלות בוגרי הטכניון גדי בן עמרם ועמרי ארגמן, שפיתחה בין היתר את My Baby’s Beat, אפליקצית למעקב הריון המאפשרת להורים להאזין לדופק העובר בכל מקום וזמן, באמצעות המכשיר הסלולרי וללא צורך במכשור מיוחד ו-  My Baby Monitor, המאפשרת שימוש במכשירי הסמארטפון כמוניטור למעקב ושמירה על התינוק גם ללא נוכחות ההורה, או המבוגר המטפל, בחדר.

דובובי: “הגמישות שלנו מאפשרת להתאים לכל אחד, בין אם מדובר ביזמים בודדים, עצמאים שמעוניינים לשכור חלל משותף עם בעלי עסקים משיקים לתחום העיסוק שלהם, חברה עם מספר עובדים או חברות גדולות מאזורים שונים בארץ שמבקשות להחזיק בסיס נגיש ותוסס לפעילות בצפון, את שטח העבודה המיטבי ולחסוך להם את העיסוק בלוגיסטיקה ותחזוקה, שגוזל מהם זמן רב ומיותר מבחינתם”.

לצפייה במגוון כתבות על חברות סטארט אפ בישראל 

למגוון חדשות ועדכונים 

תגובות סגורות