מטוס התדלוק החדש של בואינג KC-46 ביצע תדלוק אוירי ראשון בהיסטוריה

יצרנית המטוסים המובילה בואינג וצוותי חיל האויר האמריקני השלימו בהצלחה בתחילת השבוע את התדלוק האוירי הראשון בהיסטוריה של מטוס התדלוק החדש KC-46A. לאחר ההמראה משדה התעופה של בואינג בסיאטל, ערכו צוותי האויר של ה-KC-46A סדרת ניסויים בסיומה תדלקו, בגובה 20,000 רגל, מטוס F-16 ב-726 ליטרים של דלק.

“טיסת התדלוק שביצענו היום היא אבן דרך חשובה עבור הצוות של חיל האויר ובואינג שכן היא משיקה את שלב הדגמות התדלוק של המטוס שלפני קבלת ההחלטה על כניסה לייצור של המטוס”, אמר קולונל כריסטופר קומס, מנהל תוכנית KC-46 של חיל האויר האמריקני. “לפנינו עדיין עבודה רבה אבל זהו זמן שמח עבור צוותי האויר שעתידים להטיס, לתחזק ולתמוך ב-KC-46 פגסוס במשך שנים רבות”.

במהלך 5 השעות ו-43 הדקות של הטיסה, הצליחו השיגו צוותי התדלוק האווירי של חיל האויר האמריקני ובואינג לגעת מספר רב של פעמים במטוס ה-F-16 והוכיחו כי מערכת התדלוק מוכנה להעברת הדלק. סמל ראשון לינדסי מון, מפעילת תדלוק של חיל האויר האמריקני הורידה את מוט התדלוק – ה”בום” של המטוס למיכלי הדלק של מטוס ה-F-16, ה-KC-46 העביר את הדלק למטוס הקרב ועם השלמת התדלוק המערכת סגרה אוטומטית את המשאבות ומון החזירה את ה”בום” למקומו. “יכולות התדלוק של ה”בום” במהלך הטיסה היו יוצאות מן הכלל” אמר ריקי קאהלר, מפעיל התדלוק האוירי של בואינג שגם הוא השתתף בהנחיית ה”בום” במהלך המגע עם מטוס ה-F-16 מתוך עמדת התדלוק המתקדמת הממוקמת בחלק הקדמי של מטוס התדלוק. “הבום היה יציב מאד והתנהג כאילו הוא הארכה של הזרוע שלי”.

מטוס ה-KC-46A (מטוס הניסוי השני EMD-2) שביצע בהצלחה את התדלוק ההיסטורי יתחיל בקרוב לתדלק מספר מטוסים צבאיים נוספים ביניהם C-17, F/A-18, A-10, ו-AV-8B. בנוסף, המטוס השלים 32 טיסות מאז טיסתו הראשונה ב-25 בספטמבר 2015. מטוס הניסוי הראשון של התוכנית מדגם בואינג 767-2C, (EMD-1), השלים עד היום יותר מ-250 שעות טיסות מבחן מאז טיסתו הראשונה בדצמבר 2014. מטוסי הניסוי EMD-3 ו-EMD-4 יתחילו בטיסות ניסוי במהלך השנה. במסגרת החוזה משנת 2011 לתכנון ופיתוח הדור הבא של מטוסי התדלוק של חיל האויר האמריקני,  בואינג מייצרת 4 מטוסי תדלוק – שניים בתצורת 767-2C ושניים כמטוסי תדלוק KC-46A.

ה-KC-46A הוא מטוס תדלוק רב משימתי המיוצר על ידי בואינג עבור חיל האויר האמריקני. המטוס מסוגל לתדלק את כל המטוסים הצבאיים של כוחות הברית והקואליציה והוא עומד בכל התקנות והתהליכים הבינלאומיים של התדלוק האוירי. המטוס יכול להטיס נוסעים, מטען ופצועים. על פי החוזה בואינג תייצר עבור חיל האויר האמריקני 179 מטוסי KC-46.

בתמונה: התדלוק האוירי ההיסטורי של מטוס F-16 על ידי מטוס ה-KC-46

קרדיט – בואינג

תגובות סגורות