חדשות היום

ורטקס משיקה קרן רביעית בהיקף של 150 מיליון דולר

קרן ההון סיכון ורטקס (Vertex Ventures), מקרנות ההון סיכון המובילות בישראל, הודיעה על השלמת הגיוס לקרן הרביעית שלה בהיקף של 150 מיליון דולר. הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בחברות צעירות בתחומים מגוונים. את הקרן ינהלו השותפים דוד הלר, יורם אורון, עמנואל תימור, רן גרטנברג וינאי אורון.

בין המשקיעים הבולטים בקרן החדשה של ורטקס ניתן למנות כמה מהקבוצות הפיננסיות הגדולות באסיה וכן גופים אסטרטגים מובילים מיפן, סין, סינגפור וצפון אמריקה ובהם: VVH, SBIFujiFilm,, Murataועוד.

הקרן הרביעית, שהשלימה את גיוסה בימים אלה, כבר ביצעה ארבע השקעות: בחברת Argus, העוסקת באבטחת סייבר לתעשיית הרכב, שגייסה 26 מיליון דולר, בחברת הסייבר WireX שגייסה9.3  מיליון דולר וכן בחברות E8 Storage ו-WebyClip.

ורטקס הוקמה בשנת 1997 וניהלה מיום הקמתה קרנות בהיקף של 750 מיליון דולר. שלוש הקרנות הקודמות של ורטקס היו שותפות לכמה מהאקזיטים הבולטים בישראל. בשנתיים האחרונות הציגה הקרן שלושה אקזיטים בהיקף מצרפי של יותר מ-4 מיליארד דולר: CyberArk, SolarEdge, ו- Waze. הללו מצטרפים לסיפורי הצלחה בולטים נוספים: dbMotion, Percello Voltaire, Actimize, Identify, PowerDsine, Visiontech, Telegate, Morecom, Tradeum ואחרות.

אחד ממקורות עוצמתה של ורטקס ישראל הינו שיתוף הפעולה שלה עם קרנות אחרות בקבוצת ורטקס העולמית. Kee-Lock Chua, נשיא ומנכ”ל קבוצת ורטקס הולדינגס (VVH), שהינה המשקיעה הגדולה ביותר בכל קרנות ורטקס ברחבי העולם אמר “ורטקס ישראל היא אחת מעמודי התווך של קבוצת ורטקס העולמית הפעילה בתחומי ה-ICT גם בעמק הסיליקון, סין, הודו ודרום מזרח-אסיה. בנוסף פעילה קבוצת ורטקס גם בתחום הרפואי. מנהלי קרנות ורטקס ברחבי העולם עובדים באופן הדוק יחדיו כדי לתמוך ביזמים ולסייע להם לצמוח גלובלית ולבנות חברות מצליחות”.

עמנואל תימור, אמר, “מנסיוננו, בנייה של חברה מובילה עולמית הוא מסע ארוך ורב תהפוכות. אנחנו מאמינים כי תפקידנו הוא לתמוך ביזמים שלנו לאורך דרך זו. ורטקס מביאה עמה רקורד הצלחות מרשים ויכולת להצעיד חברות צעירות קדימה. החיבור החזק של ורטקס לשוק האסייאתי ולשותפים אסטרטגים גדולים מסייע לנו לבנות חברות גדולות. לאורך השנים ורטקס היתה שותפה להקמה והובלה של חברות שהפכו למובילות שוק עולמיות דוגמת Waze,SolarEdge  ו- CyberArk. אנו בטוחים שישראל תצמיח בשנים הקרובות מספר משמעותי של חברות ורעיונות פורצי דרך ומובילים עולמיים”.

בתמונה: עמנואל תימור, שותף בקרן

תגובות סגורות