חדשות היום

כיסלב – פלטפורמה חברתית של הצבת עמדות תרומה דיגיטליות אוטומטיות

www.kisslev.co.il

חברת כיס-לב יצרה פלטפורמה חברתית של הצבת עמדות תרומה דיגיטליות אוטומטיות בגופים ציבורים וארגונים כמו בתי חולים, קניונים וכדומה. הרעיון הוא לחבר בין העשייה החברתית לבין העולם הדיגיטלי, כך שמהיום יהיה פשוט, מהיר וקל להוקיר תודה, לחבר בין תורמים לגופים ולהפוך את הליך התרומה לידידותי, בטוח ונגיש לכולם. החברה נוסדה לפני כשנה וחצי, בתקופה זו השלימה החברה את פיתוח המוצר ובימים אלו הוא מוצב בבתי חולים בארץ.

המניע לרעיון?

hospital_pic1היזמת גב’ לאה הבר, עבדה כמזכירת חטיבת ילדים בבית החולים סורוקה למעלה מ-13 שנה. במהלך עבודתה היום-יומית פגשה אנשים שחשו הכרת הטוב גדולה לצוות ולא ידעו איך לתרגם את הרגש למתנה משמעותית. הבר מספרת: “כמי שעובדת כמה שנים טובות בבי”ח סורוקה, אני עדה להמוני אנשים שרוצים להוקיר תודה: לטיפול המסור של הצוות, לחיוך של האחות ולכל מלאך במדים. אז נכון. שולחים פרחים(הם נובלים), כותבים מכתבים (כבר אין מקום על הקיר) ומפנקים בשוקולד (המחלקה פצחה בדיאטה). ואז חשבתי לעצמי… איך אפשר לתעל את התודה לתרומה למטופלים ולתקציב בית החולים? וכך נולד הרעיון של עמדות תרומה אוטומטיות, המאפשרות גם לכתוב מכתבי תודה, גם להצטלם וגם לתרום. נגיש, חכם, יעיל ובעיקר מחמם את הלב.

הצוות הרפואי שעובד במתכונת של טיפול בתקלות חוזרות, בתנאי לחץ ושחיקה, זקוק יותר מכל להערכה והכרה מצד ההנהלה על העבודה האיכותית שכל עובד מבצע, מרופא עד מזכירה. אין ספק, שהוקרת תודה יכולה לשנות חיים שלמים. הבנו שקיים צורך ליצור פלטפורמה חברתית של הצבת עמדות תרומה דיגיטליות אוטומטיות בגופים ציבורים וארגונים כמו בתי חולים, קניונים וכדומה. כאשר החזון הוא לחבר בין העשייה החברתית לבין העולם הדיגיטלי, כך שמהיום יהיה פשוט, מהיר וקל להוקיר תודה, לחבר בין תורמים לגופים ולהפוך את הליך התרומה לידידותי, בטוח ונגיש לכולם. וכך, מרעיון בראש של יזמית אחת לפני כשנה וחצי החברה צמחה וכיום מעסיקה 8 עובדים וקבלני משנה.

המוצר

1עמדת קיוסק מבוססת אנדרואיד, שמאפשרת לדפדף בין המחלקות, לבחור את המחלקה ואפילו את העובדים שרוצים לומר להם תודה, מתוך אלבום התמונות המחלקתי. לבחור עיצוב איגרת מיוחד, להזין כמה מילים חמות, ואפילו להצטלם ולשלוח במייל שמגיע ישירות להנהלה עם העתק למנהל המחלקה. על הדרך, את אותו סכום שתכנן המודה להוציא על פרח או שוקולד הוא מצרף כתרומה ומקבל מיידית קבלה מוכרת לצרכי מס במייל. כך, המערכת מאפשרת לאנשים להוקיר תודה באופן אישי לצוות הרפואי שטיפל בהם וכן לתרום להם בקלות, בצורה שתאפשר למחלקה להנות מהתרומה בצורה הקלה ביותר.

החברה בוחנת שימושים נוספים לעמדות ההתרמה והצבתם במוסדות נוספים (כגון קניונים, בתי משפט וכו’). במסגרת זאת, העמדות יאפשרו להפיק דו”חות לגבי שביעות רצון במחלקות, איסוף נתונים לגבי לקוחות ומבקרים להמשך קשר ועוד.

טכנולוגיה

הטכנולוגיה כאמור היא עמדת קיוסק, שכשלעצמה אינה טכנולוגיה חדשנית, עם עיצוב מיוחד למוצר שלנו, מבוסס מסך טאבלט גדול (22 אינץ’), ומערכת ניהול אחורית בממשק אנדרואיד. למרות שהטכנולוגיה אינה חדשנית, הצבת עמדות קיוסק בבתי חולים הינה חדשנית ועונה על צורך ממשי להנגיש את הכרת התודה בין המטופלים לצוות הרפואי. אמינותו הגבוהה של המוצר נובעת מחומרה פשוטה ואמינה ומתוכנה ייעודית למוצר שנוסתה במספר מקומות בהצלחה רבה. מכיוון, שהעמדות מאפשרות קבלת תרומות המערכת מאובטחת בתווי תקן מחמירים.

עלויות תפעול

hospital_pic2עלויות תפעול זניחות יחסית, זאת בשל מפרט החומרה פשוט. המערכת מצריכה התאמה של העמדות למוסד הרלוונטי, בדגש על הזנת התכנים הרלוונטים למוסד זה. עם זאת, לא נדרשת הכשרה משמעותית לצורך העבודה עם המערכת ובתהליך העבודה עצמו עלויות האחזקה והתפעול זניחות.

היקפי שוק וגיוס כספים

המוצר כרגע מתחיל את שימושו בישראל, במסגרת זאת עמדות ראשונות הוצבו בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם. לצד זאת, קיימת התעניינות הולכת וגוברת של בתי חולים ומוסדות בארה”ב, קנדה ומספר מדינות באירופה בהטמעת העמדות. היקפי שוק נוכחיים בארץ מסתכמים בבתי חולים, מוסדות שיקום ומוסדות ציבור, עם פוטנציאל עולמי של כ-200 מיליון דולר בחו”ל. החברה לא מחפשת השקעות נוספות בשלב זה בארץ. לגבי חו”ל, החברה מחפשת זכיינים במדינות שונות, בדגש על צפון אמריקה ואירופה.

תגובות סגורות