חדשות היום

מעבר לפתרונות SOM

בעולם ה-Embeded ככלל וה-IoT בפרט, צרכי הלקוחות משתנים ויש דרישה בשוק לכרטיסים זעירים, בעלי צריכת חשמל נמוכה ואמינות גבוהה.

לכן, היום משווק המודל העסקי של מכירת מערכות ה- (System on Module), כאשר מטרתו לקצר את זמן הפיתוח ולצאת מהר לשוק עם מוצר מוכן.
בעקבות כך קיים מודל Mix & Match שמאפשר ללקוחות להחליף את ה-SoM בהתאם לצרכים, לדוגמא לקוח שנמצא בתחילת פיתוח יכול לבחור במעבד 4 ליבות כדי להיות על הצד הבטוח מבחינת ביצועים ולאחר מכן לרדת למעבד דו ליבתי או חד ליבתי ללא צורך בקונפיגורציה מחדש של כל המערכת אלא Plug & Play פשוט ומודולארי. כמו כן, ניתן לעלות במפרט כדי לקבל יותר כוח עיבוד. מודל שמוכיח את עצמו ומאפשר גמישות רבה והתאמה של בין דרישות הלקוח לפתרון. פתרונות ה-SoM פותחו ומשווקים ע”י חברת SolidRun, החברה מתמחה בליווי גופי פיתוח בפתרון כולל חומרה, תוכנה, מכניקה ויצור לפי הצורך. עיקר החדשנות במזעור, צריכת חשמל נמוכה ופשטות השימוש למהנדסי חומרה ותוכנה.  על סמך שותפות עם Freescale () קו המוצרים הראשון מבוסס על imx.6 וכולל SoM, HummingBoard ו-CuBox. בשנת 2015 השיקה החברה קו מוצרים נוסף בשותפות עם Marvell ובימים אלו שוקדת על פיתוח SoM מבוסס Intel.

FUTURE-COMPONENTS pic

פתרונות אפשריים
Cubox – למוצר זה קיימות 5 גרסאות כאשר השוני בינהם הוא המפרט הטכני (נע ממכשיר עם ליבה אחת עד ל-4 ליבות וכמות זכרון משתנה), השימוש העיקרי במכשיר זה הוא כסטרימר עבור לקוחות פרטיים למטרות צפיה ישירה בתכנים שונים כגון סרטים, סדרות, טלויזיה חיה, מוזיקה ועוד בעזרת תוכנת Kodi הפופולארית. המוצר משמש גם לקוחות עסקיים באפליקציות כגון Androix Box, מחשבים לבדיקת חוזק חיבור אינטרנט, מחשבי Linux, שרתים ועוד יישומים רבים בתחומים של E-Health,
Education, Smart Home ועוד. מוצר זה מאוד פופולארי בתחום השילוט הדיגיטלי עקב מידותיו הקטנות ומחסור בחלקים זזים מה שמעלה את סף האמינות באופן דרמטי. בנוסף, קיימת אפשרות לעשות עיצוב מחדש לצבע הקופסא ולהתאים את הלוגו של אותו לקוח.  HummingBoard – סדרת ה-HummingBoard מבית SolidRun מציעה ללקוחותיה מיני מחשב קטן בגודל של כרטיס אשראי שמתאים לאפליקציות כגון איסוף מידע מחיישנים, עיר חכמה, חניונים אוטומטים ועוד מגוון אפליקציות רבות.
לקו מוצרים זה קיימים 4 סוגים של לוחות (Carriers) : כל סוג מציע מגוון ממשקים שונה וייחודי בהתאם לשווקים שאליו הוא מיועד. עקרון ה-Mix & Match מאפשר להתאים (System on Module) שהלקוח צריך אל כל סוג לוח ובכך לאפשר גמישות בהתאמת המפרט לצרכים, כח עיבוד ומחיר. הפלטפורמות מציעות ללקוחות קיצור תהליך פיתוח באופן משמעותי ומוצעות בטווחי טמפרטורה שונות בהתאם לשווקי ה-Industrial/Automotive.
שתי גרסאות ה-HummingBoard החדשות Gate & Edge פותחו במיוחד עבור הלקוחות העסקיים שלנו לאחר שאספנו פידבק במשך שנים. זוהי הפלפטורמה מבוססת מעבדי iMX6 העשירה ביותר בשוק כיום. בנוסף, דגם ה-Gate מציע חיבוריות למעל 150 לוחות מתחלפים (click boards) בתקן mikroBUS וניתן להתממשק לממשקים\משדרים מגוונים לביצוע דמו מהיר. ClearFog – משפחת ClearFog הינה התוספת האחרונה של החברה, סולידרן משתמשת במעבדי Marvell ARMADA 380/388 אשר מיועדים למוצרי רשת שונים, למשל אחסון צמוד רשת וראוטרים. למעבדים אלו יש ממשקי תקשורת ואחסון מהירים בדיוק למטרה זו.
גם כאן, המעבד אינו מולחם אל הלוח וניתן להנות מעקרון ה-Mix & Match של החברה ולבחור בין סוגים שונים של מעבדים בעלי רמות עיבוד וזכרון שונים כאשר הזכרון וה-eMMC נמצאים על ה-SoM עצמו ולא על הכרטיס.  במשפחה זו קיים לוח ה-ClearFog Pro ובעוד מספר חודשים יצטרף כרטיס חדש ClearFog Base לתוך ההיצע של החברה, גרסת ה-Base תהיה גרסא מרודדת וקטנה יותר בעלת מחיר נמוך יותר.
ה-ClearFog פונה לשוק ה-Networking/Storage/Gateway/Security ומנגיש את הטכנולוגיה של Marvell למפתחים ומהנדסים כדי לפתח את המוצר שלהם במהירות.

לפרטים נוספים בקרו באתר החברה

Ilya Viten-SolidRun & Israel Shem-Tov, Future Electronics

תגובות סגורות