חדשות היום

מימון ממשלתי להשתתפות בני נוער וסטודנטים בתחרויות בין-לאומיות בתחומי המדע והטכנולוגיה

הממשלה אישרה היום את הצעת שר המדע אופיר אקוניס, לפיה יסבסד משרד המדע משלחות תלמידים לתחרויות מדע ואולימפיאדות המתקיימות בחו״ל. לצורך מימוש ההחלטה יקצה המשרד תקציב של עד 1 מיליון ש”ח בשנת 2016.

שר המדע אקוניס אמר כי ״מטרת ההחלטה ההיסטורית היא לבסס את מעמדה של ישראל כפורצת דרך ומובילת חדשנות בכל העולם. הדור הצעיר שלנו הוא חכם, נבון ומבריק! בכל אולימפיאדה או תחרות נוער בין-לאומית מגיעות הנבחרות שלנו למקומות הראשונים. אני שמח כי הצעתי לפיה משרד המדע הוא שיממן את נסיעותיהם של המשלחות לתחרויות בחו״ל אושרה על ידי הממשלה״.

מדי שנה יוצאות מישראל מספר קבוצות של בני נוער וסטודנטים לתחרויות בין-לאומיות בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות לאחר שזכו בתחרות הישראלית בתחום או לאחר שהתקבלו ישירות לתחרות הבין-לאומית. הנטל הכלכלי הכרוך בנסיעה מהווה חסם משמעותי לנסיעה ופעמים רבות המשתתפים נדרשים לממן את הנסיעה ואת ההשתתפות בתחרות בעצמם או למצוא מקורות.

כדי לעודד את השתתפותם של נציגים ישראלים בתחרויות אלו, מעוניין השרלסייע במימון עלויות ההשתתפות בתחרויות ובכך לסייע בהסרת החסם הכספי.

במסגרת התכנית,  יפרסם המשרד לציבור קול קורא להגשת הצעות לסיוע למימון השתתפות בתחרויות מדעיות בין-לאומיות, העומדות באמות המידה שייקבעו על ידי המשרד. הגופים אשר יהיו זכאים לגשת לתכנית הם הגופים  האחראים על ארגון שלב התחרות בישראל, ואשר זכיה בו תקנה את הזכות להשתתפות בתחרות המדעית הבין-לאומית, או מוסד מוכר להשכלה גבוהה אשר המשלחת יוצאת מטעמו או רשות מקומית, אשר מממנת את ההשתתפות בתחרות הבין-לאומית

תגובות סגורות