קרן השקעות סינית מבצעת השקעה בחברת CDX שבה שותפה מרחביה הישראלית

חברת מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח) הבורסאית, מדווחת על כניסתה של קרן השקעות סינית, המתמחה בהשקעות בתחום הביומד, להשקעה בחברת CDx (Cleveland Diagnostics, Inc), בה מחזיקה מרחביה לצד ענקית הרפואה האמריקאית Cleveland Clinic. הקרן הסינית נכנסת בהשקעה ראשונה ב-CDx בהיקף של 1.25 מיליון דולר ולפי שווי חברה לפני הכסף של 21 מיליון דולר – הגבוה ביותר מפי שניים מזה לפיו ביצעה מרחביה את השקעתה בחברה לפני כשנה. ההשקעה של הקרן הסינית מתבצעת במסגרת סבב השקעה כולל שעשוי להיסגר במהלך החודשים הקרובים.

מרחביה, הנמצאת בשליטת ליאון ואילן גולדשטיין (73.4%) ,השקיעה במרץ 2015, בחברת CDx סך של 1 מיליון דולר לפי מחיר ששיקף לחברה שווי של כ-10 מיליון דולר לפני הכסף. חברת CDx מפתחת פלטפורמה ייחודית לשיפור יעילותם של ביו-מרקרים וממסחרת בדיקות אבחון חדשניות המבוססות על ניתוח מבני של חלבון המשמש כסמן ביולוגי לזיהוי תאים סרטניים. ל-CDx שיתוף פעולה אסטרטגי עם המרכז הרפואי האמריקאי היוקרתי Cleveland Clinic ועם מחלקת האורולוגיה שלו הנחשבת למובילה בארה”ב. Cleveland Clinic, שאף היא השקיעה בחברה, צפויה לשווק בעתיד במעבדותיה את בדיקות המוצר הראשון של CDx לאבחון סרטן הערמונית.

כנגד ההשקעה של מרחביה הוקצו לה מניות בכורהA  שהיוו כ-9% מהונה המונפק והנפרע של CDx בדילול מלא. לאחר ההשקעה של הקרן הסינית, תחזיק מרחביה ב-8.5% מהונה המונפק של CDx.

חברת CDx, שבסיסה בקליבלנד אוהיו, מפתחת וממסחרת קו מוצרים לבדיקות, מיון ואבחון של סוגי סרטן, המבוססות על ניתוח מבני של חלבון המשמש כסמן ביולוגי לזיהוי תאי סרטן. החברה מחזיקה בזכויות המסחור הבלעדיות של טכנולוגיה ייחודית, ה-SIA, המוגנת במספר פטנטים ואשר על בסיסה ניתן לפתח בדיקות לאבחון ומיון מוקדם של מיני סרטן שונים. המוצר הראשון של CDx הוא בדיקת סריקה, מיון ואבחון של סרטן הערמונית. בנוסף, CDx מבצעת ניסויים קליניים לפיתוח מוצרים נוספים המשפרים את ביצועיהם של סמנים ביולוגיים אחרים המשמשים לזיהוי סוגי סרטן אחרים, ובכלל זה סרטן השד וסרטן השחלות. ייחודה של הטכנולוגיה הוא בכך שהיא מנתחת את מבנה החלבון בסמן הביולוגי המשמש לזיהוי הסרטן בדרך חדשנית ואשר בכל הבדיקות הקליניות שבצעו עד היום היא הוכחה כטכנולוגיה בעלת רמת דיוק וביצועי יעילות וסגוליות הגבוהים מכל טכנולוגיה מתחרה קיימת.

ענקית הרפואה האמריקאית Cleveland Clinic בחרה ב-2015 בטכנולוגיית ה-ISO-PSA, המהווה את הפלטפורמה הטכנולוגית עליה מתבסס המוצר המוביל של CDx לבדיקת דם לסרטן הערמונית, כאחת מעשר הטכנולוגיות הרפואיות פורצות הדרך ובעלות ההשפעה הגבוהה ביותר על הרפואה לשנת 2016. הבחירה התבצעה על ידי רופאי וחוקרי Cleveland Clinic, הנחשב כאחד מבתי החולים המובילים בארה”ב, עם למעלה מ- 3,000 רופאים וחוקרים וכגוף מוביל דעה עולמי בתעשיית הבריאות, לאחר שנבחנו יותר מ-250 טכנולוגיות שונות.

אלי ארד, מנכ”ל מרחביה אחזקות והשקעות, אמר היום כי “אנו שמחים מאוד על כניסתה של קרן השקעות סינית מובילה המתמחה בתחום הביומד להשקעה ב-CDx, דבר המהווה הבעת אמון בחברה ובטכנולוגיה היחודית שלה וכן מהווה ואלידציה לאיכות ההשקעה שלנו ב-CDx. אין לי ספק כי כניסתה של הקרן הסינית, לצד ההנחיה וההובלה האסטרטגית של Cleveland Clinic, תאפשר לחברה להמשיך במימוש תוכנית העבודה ובמאמץ להקדים ולהביא את המוצר הראשון של החברה לשוק”.

חברת CDx מעריכה כי בדיקת ה-ISO-PSA עשויה להפוך לסטנדרט הטיפול (Gold Standard) שיחליף את בדיקות ה-PSA השגורות כיום. בדיקות הדם, ה-PSA, מאבחנות סרטן על בסיס ריכוז חלבון ה-PSA בדם, אלא שיעילותן מוגבלת ביותר, ורק ב-25% מהמקרים בהם הבדיקה יוצאת חיובית אכן מתגלה מקרה סרטן. מצב זה מאלץ רופאים לבצע ביופסיות שאינן מחויבות המציאות ולהתחיל בטיפול בשלב מאוחר של המחלה אשר משיתים עלויות כלכליות גבוהות על מערכת הבריאות האמריקאית. כיום מתבצעות 20 מיליון בדיקות PSA בארה”ב בשנה וכ-45 מיליון בדיקות בעולם וההערכה היא שפוטנציאל שוק ה-PSA צפוי לגדול לכ-4.8 מיליארד דולר ב-2017. להערכת חברת CDx, פוטנציאל החיסכון הכולל משימוש בטכנולוגיה שפיתחה עשוי להפחית קרוב ל-1 מיליון ביופסיות שאינן מחויבות המציאות ופוטנציאל החיסכון למערכות הבריאות האמריקאית והמבטחים בארה”ב עשוי להגיע עד 4 מיליארד דולר. סרטן הערמונית נחשב לגורם השני בשכיחותו לחלות בסרטן בקרב גברים והאוכלוסייה בסיכון בארה”ב בלבד נאמדת בכ-90 מיליון איש.

תגובות סגורות