ARM משיקה את מעבד Cortex-A73 ואת מעבד הגרפיקה Mali-G71

, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הכריזה על חבילה של טכנולוגיות מעבד נייד מובילות שיגדירו מחדש את התקני הדגל בשוק החל מ-2017. המעבד ARM Cortex-A73 ומעבד הגרפיקה ARM Mali-G71 מציעים ביצועים עקביים ושיפור בנצילות שיובילו ליצירתם של מוצרים חדשים עם יכולות ויזואליות והקשריות משופרות. בעזרת השיפורים הללו יוכלו ההתקנים להציג תכנים ברזולוציה גבוהה למשכי זמן ארוכים יותר, תוך שמירה על תקציבי הספק ניידים מוגבלים.

Cortex-A73: יותר נצילות ויותר ביצועים עבור SoCs ניידות

בשטח של פחות מ-0.65 מ”מ רבועים (על טכנולוגיית התהליך FinFET ב-10 ננומטר), מעבד ה-Cortex-A73 הוא ליבת ה-‘big’ ARMv8-A הקטנה והיעילה ביותר שקיימת כיום בתעשייה. הארכיטקטורה הניידת המתקדמת של המעבד מאפשרת שיפור של 30% בביצועים עקביים עם נצילות הספק טובה בהשוואה למעבד Cortex-A72.

השיפורים במימדים ובנצילות מחזקים את היכולת של ספקיות הסיליקון להשתמש במעבד ה- Cortex-A73 בתצורות ARM big.LITTLE™. השיפורים הללו יוצרים הזדמנויות נוספות עבור המתכננים להגדיל את ליבות big לצד מעבד הגרפיקה ו-IP אחרים בתוך SoC (מערכת על-גבי שבב) יחידה. עשר שותפות כבר רכשו רישיון עד כה, ביניהן HiSilicon, Marvell ו-MediaTek. בנוסף לטלפונים חכמים, חבילת ה-IP החדשניים של ARM מציעה את השיפור בצפיפות הביצועים והתפוקה הנדרשים גם עבור יישומי צריכה אחרים כמו התקני מחשוב עם מסך ענק, שערים תעשייתיים, מערכות בידור ומידע ברכב וטלוויזיות חכמות.

Mali-G71: צעד קדימה בביצועי מעבדי הגרפיקה Mali

מעבד הגרפיקה Mali-G71 מגביר את תנופת ההתקדמות עבור מוצרי ARM Mali, טכנולוגיית מעבדי הגרפיקה הנמכרת ביותר בתעשייה. הליבה החדשה מאפשרת שיפור של 50% בביצועי הגרפיקה, שיפור של 20% בנצילות ההספק ושיפור של 40% בביצועים למ”מ רבוע.

ה-Mali-G71 יכול לגדול ביעילות עד ל-32 ליבות שיידר – פי שניים מה-IP GPU מהדור הקודם, ה-Mali-T880. הגידול משמעו שה-Mali-G71 מתעלה על הביצועים של רבים ממעבדי הגרפיקה הבדידיים המצויים היום במחשבי ניידים מטווח הביניים. בנוסף, המוצר אחיד לגמרי, מה שעוזר לפשט את פיתוח התוכנה ולשפר נצילות. המעבד מתאים במיוחד ליצירת חווי AR ו-VR מקיפה על התקנים ניידים, וכמה מספקיות הסיליקון המובילות כבר רכשו רישיון, ביניהן HiSilicon, MediaTek וסמסונג אלקטרוניקס. Bifrost, הדור השלישי של ארכיטקטורת ARM GPU, הוא הבסיס למעבד Mali-G71. הארכיטקטורה ממוטבת עבור Vulkan ו-APIs סטנדרטיים אחרים בתעשייה, המושתתים על חידושים של הארכיטקטורות הקודמות, Utgard ו-Midgard.

תגובות סגורות