חדשות היום

סיקור תערוכת ניו-טק 2016

ב-17-18 במאי נערכה התערוכה הבינ”ל לענף
ההיי-טק והאלקטרוניקה – תערוכת ניו-טק 2016.
התערוכה אורגנה והופקה ע”י חברת New-Tech Events. בתערוכה הציגו כ-150 חברות המייצגות אלפי יצרנים והשתתפו למעלה מעשרת אלפים אנשים. במסגרת התערוכה נערכו מגוון כנסים ואירועים מקצועיים: בין הכנסים השנה: כנס אופטו-טק – הכנס השנתי לאלקטרואופטיקה, כנס IoT – האינטרנט של הדברים, כנס רובוטיקה ואוטומציה, וועידת חברות הסטארט-אפ בישראל, כנס RF מיקרוגל ותקשורת, כנס Machine Vision – ראייה ממוחשבת, כנס בנושא הדפסות תלת מימד 3D-DAY, כנס DesignTech העוסק בתכנון אלקטרוני ורכיבים מתכנתים וכבכל שנה יפגשו רבים ממנהלי הרכש בענף בפורום ניו-טק!
התערוכה מהווה את המפגש השנתי הגדול והבינ”ל המשמעותי ביותר בישראל לתעשיית האלקטרוניקה
וההיי-טק ומאפשרת לחברות בארץ ובחו”ל להגיע לכל מקבלי ההחלטות, אנשי ההנדסה, הייצור והרכש בשוק הישראלי. אורחים ומבקרים רבים שהגיעו מחו”ל, הביעו את שביעות רצונם והערכתם לגודל התערוכה, כמות ואיכות המבקרים. התערוכה התאפיינה באווירה מצוינת ויצרה הזדמנויות עסקיות רבות למציגים ולמבקרים הרבים.

חברת ANALOG DEVICES

צחי פטל, מנכ"ל אנלוג ישראל

צחי פטל, מנכ”ל אנלוג ישראל

חברת אנלוג מתמקדת בתערוכה בשלושה דימויים עיקריים:
1. ספקטרומטר ואפליקציה לזיהוי חומרים – (בשיתוף עם חברה ישראלית בשם Consumer Physics). אנלוג אחראים לסנסור והחברה בונה את האלגוריתם.
2. VSM – מדידת פרמטרים מגוף האדם עבור דופק, התרגשות, לחץ וכדומה.
3. תחום ה-RF המסורתי (בשיתוף עם חברת KEYSIGHT) – חשוב לנו להדגים את יכולות החברה בתחום.
לתערוכה הגיע אורח מהעולם הצבאי, מר ג’ון בנטלי – אחראי פיתוח עיסקי העולמי של תחום הצבאי באנלוג. יחד איתו אנחנו מנסים להתגבר על אתגרים הקיימים בשוק הישראלי כמו למשל הרכש התובעני שלא קיים בשום מקום אחר בעולם יחד עם מתן שירות טוב יותר ללקוחותינו.

חברת AMPHENOL TEL-AD

אבי ולדמן, מנכ"ל אמפנול תל-עד

אבי ולדמן, מנכ”ל אמפנול תל-עד

בתערוכה אנחנו מציגים לראשונה בתור חברת בת בבעלות מלאה של אמפנול ואנו מכריזים בתערוכה על עולמות התוכן הותיקים של אמפנול בכל נושא המחברים, כבלים, סיבים אופטיים, פתרונות power, סנסורים ועוד. וכל זאת יחד עם יכולות תכנון והרכבה של מערכות אלקטרו-מכניות עם דגש על פתרונות PDU (ארונות חשמל ופיקוד). אמפנול תל-עד חושפת בתערוכה בפעם הראשונה את הסמכתה לתקן צבאי תעופתי לכל נושאי ההרכבות, צמות מורכבות ואינטגרציה של מערכות. בתערוכה משתתפים נציגים בכירים מהחטיבות השונות של אמפנול בעולם.

חברת SU-PAD

זיו שדה, סמנכ”ל שיווק ומכירות סו-פאד

בתחום הרובוטיקה החדירה של פתרונות אוטומציה נגישים הולכת ומשתפרת כל הזמן. בעקבות מגמה זו הרובוטים שסו-פאד מציגה בתערוכה הם רובוטים מחברת universal robots שיודעים לעבוד לצד בני אדם ללא מיגון בטיחותי וכן גם פשוטים מאוד לתכנות על ידי הלקוח. בתערוכה אנו מציגים למשל שלושה רובוטים המשוחחים זה עם זה בקבוצת ווטסאפ משותפת בשיחה קומית. בתחום התלת-מימד אנו מציגים לראשונה את מדפסת הj750- של Stratasys שהינה המדפסת הראשונה בעולם שיודעת להדפיס בצבע ברזולוציה גבוהה יחד עם שילוב של מספר חומרים בהדפסה אחת.

חברת ELECTRON CSILLAG

יורם צ'ילג, נשיא אלקטרון צ'ילג

יורם צ’ילג, נשיא אלקטרון צ’ילג

Electron Csillag מתמקדת באמצעי ייצור לתעשיית ההי-טק: מכונות, כלים וחומרים. החברה גם מייצגת חברות בינלאומיות כמו למשל: I-Pulse, Yamaha, Pemtron, Koki, Dage, Seho ואחרים. אנו גם מצייגים חברות מחו”ל וגם מפתחים מכונות יחד עם חברות ישראליות. בתערוכה אנו מציגים מכונות לבדיקה תלת מימדית של מעגלים בשלבי הייצור השונים. מכונות הרכבה והשמה אוטומטיות ומכונות לטיפול בכבלים וחוטים באמצעות לייזר וכל זאת יחד עם חומרי עזר שונים לתעשייה. הייחודיות שלנו היא אספקת ציוד ברמה גבוהה ופתרון כולל תוך שיתוף פעולה עם הלקוח, הקטנה עלויות ושיפור איכות המוצר.

חברת LAHAT TECHNOLOGIES

כפיר להט, מנכ"ל להט טכנולוגיות

כפיר להט, מנכ”ל להט טכנולוגיות

 

חברת להט שמחה לבשר על התחלת שיווק של לייזרי סיב רבי עוצמה של nLight מארה”ב שמתאפיינים באיכות אלומה גבוהה, אמינות גבוהה ומשמשים לעיבוד חומרים ואפליקציות ביטחוניות. בתחום המחקר המדעי הכריזה חברת Top Tica מגרמניה על שני מוצרים חדשים: פייבר לייזר FS 3 וואט וכן מנוע לייזר של שמונה אורכי גל שונים המשולבים יחד. שני המוצרים הללו משמשים למחקר מדעי מתקדם בתחום הביו-פוטוניקה, מיקרוסקופיה ופלורוסנציה. בתחום בקרת התנועה – חברת ZABER הוציאה לשוק מערכות הנעה גוניומטריות חדשות המבוססות על מנועי צד בדיוקים גבוהים ומחירים אטרקטיביים. חברת sInfraRed מציעה פתרונות לראיה בתחום האינפרה אדום הכוללים מצלמות ברזולוציה גבוהה בתחום ה-SWIR והמגיעות לקצב לכידת תמונה של עד 1700 פריימים לשניה. כבכל שנה, אנו מתמקדים במתן שירות בשדה לכל לקוחותינו תוך תמיכה מקצועית ועזרה בפתרון בעיות אפליקטיביות.

חברת MIGVAN

לירון קפלן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עיסקי מגוון ותדר

לירון קפלן, סמנכ”ל מכירות ופיתוח עיסקי מגוון ותדר

כמידי שנה, נהנינו להיפגש בתערוכת ניו-טק עם לקוחותינו מכל רחבי התעשייה. במיוחד הפעם, לאחר האיחוד של MIGVAN & TEDER התגאנו בצוות רחב ומקצועי המציע מגוון טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות הנדסיים לתחומים שונים.  השנה הוצגו מוצרים חדשים של Samtec בתחומי האופטיקה וה-IC Packaging לצד מחבר צבאי להמרה מנחושת לאופטיקה מבית. RF Immunity בנוסף, אנו רואים בתערוכה התעניינות רבה בפתרונות של חברת FLEXERA לניהול רישיונות ויצירת רווחים מעדכוני תוכנה.

חברת D.K.R

     מימין: ארימוטו איצ'ירו, מנכל ימאהה אירופה, עמיר קפלן מנכל ד.ק.ר והארולד אפינגר מנכ"ל KOH YOUNG אירופה

מימין: ארימוטו איצ’ירו, מנכל ימאהה אירופה, עמיר קפלן מנכל ד.ק.ר והארולד אפינגר מנכ”ל KOH YOUNG אירופה

אנו מציגים בתערוכה את ימאהה היפנית אשר מציגה מכונות ורסטיליות בתחום הייצור והרכבת רכיבים אלקטרוניים. העתיד בתחום הייצור הוא יכולות גבוהות יותר בשטח רצפה קטן יותר (חיסכון בשטח, אנרגיה ובעיקר כסף).  במקביל לימאהה אנו מציגים מכונות של KOH YOUNG – חברה קוריאנית אשר מובילה בעולם בתחומה בצורה משמעותית והיא מייצרת מכונות בדיקה אופטית תלת מימדית למעגלים אלקטרוניים. המכונה מחליפה למעשה את העיניים של העובדים כך שהיא פועלת באופן אוטומטי במאית הזמן, באיכות גבוהה יותר וכמובן, בצורה מדויקת יותר. החברה מחזיקה מעל 50% מהשוק העולמי בזכות הפיתוחים המהפכנים שלה אשר היוו מודל לשאר החברות בתחום. חשוב להבין שאנו נמצאים כל הזמן בתהליך של מיזעור חלקים ולכן הבדיקות אפשריות רק בטכנולוגיות מדויקות מאוד בצורה תלת מימדית.

חברת AVDOR

AVDOR

יוסי שופס, נשיא אבדור

חברת אבדור מתעסקת באינטגרציה של מחשבים ומתאפיינת בעיקר בכך שהחברה מספקת ערך מוסף וייחודי הן ללקוחות והן לחברות המיוצגות. החברה מובילה במתן פתרונות לתעשיית המחברים, ייצור צמות לפי דרישה ופתרונות אופטיקה. כמו כן, בעולם המחשוב בשיתוף עם חברת ADVANTECH אנחנו מפתחים ומייצרים פתרונות מחשוב משובץ בהתאם לצרכי הלקוח ומספקים פתרונות צגי מגע תעשייתיים בכל גודל אפשרי בשיתוף עם חברת IIYAMA, כל זאת מתבצע תחת החברה המונה כ-130 עובדים וממוקמת בראשון לציון. בתערוכה אנו מציגים בתחום האופטי מוצר חדש הפותח בשיתוף עם חברת Radiall המיוצגת באבדור של המרות דיגיטליות ואנלוגיות. על מנת לחסוך במשקל, כמות כבלים והוראות בטיחות אנו מרכזים את האינפורמציה ומעבירים אותה באמצעות כבלים אופטיים, לדבריו של מומחה תחום הכבילה באבדור, מר גבי בקר.

חברת MOUSER

MOUSER

מארק נודלמן, מנהל מכירות מאוזר

חברת מאוזר היא מפיץ גלובלי של רכיבי אלקטרוניקה, לחברה יותר מארבע מיליון רכיבים מיותר מ550 יצרנים. בארץ נפתח המשרד הראשון מחוץ לגבולות ארה”ב לפני 8 שנים וכיום כבר יש 28 מדינות בעלות משרדים מקומיים. מאוזר מאמינה במתן שירות – זו אבן היסוד שלנו. אנחנו מתחזקים את הנושא באמצעות סדנאות ושמים דגש על שירותיות כי זהו “הקלף המנצח” שלנו. אתר החברה הוא מהטובים בעולם – כל המחירים, הזמינות, דפי הנתונים והמידע הנדרש מפורסמים באתר למעשה יש כל מה שמהנדס פיתוח צריך: בלוקי הנדסה, כתבות מקצועיות, סרטי הדגמה וכדומה. ולכן לדעתי הלקוח מחליט עם מי לעבוד רק על פי רמת השירות שהוא מקבל.

חברת XP POWER

פטר בלייט, סגן נשיא מכירות אירופה,  XP-POWER

פטר בלייט, סגן נשיא מכירות אירופה,
XP-POWER

XP POWER מעצבים ומייצרים של DC/DC & AC/DC – אנחנו פונים לשוק הקריטי כלומר לשוק הרפואי, תעשייתי וכל מה שצריך להיות בכוח מאובטח ((secure power. למעשה שליש מהתחום שלנו נוגע בתחום הרפואי ויש לנו מוצרים מגוונים החל מ1 וואט ועד ל5 קילו וואט אשר מגיעים הן במוצרי מדף והן במוצרים מעוצבים לפי דרישות לקוח. אנו מציגים בתערוכה את הרכישה האחרונה שלנו: חברת EMCO אשר נרכשה בנובמבר האחרון. החברה למעשה מתמחה בתחום המתח הגבוה ולכן מהווה השלמה למוצרים שלנו ומתאימה לאסטרטגיה בעולם הכוח הקריטי.

חברת TRITECH

אוריאל סאלארי, סמנכ"ל  מכירות ושיווק טרייטק

אוריאל סאלארי, סמנכ”ל מכירות ושיווק טרייטק

חברת טרייטק עם צוות ההנדסי המנוסה מספקת פתרונות בתחומים כגון אופטיקה, סנסורים, מצלמות, Semiconductors  ,Embedded Security ,מוצרים אלחוטיים וספקי כוח והיא מפיצה של החברות המובילות בתחום, בינהם : Maxim , Murata.

בתערוכה אנו מציגים את החידושים האחרונים בתחום ה-IoT כמו למשל: Colud Gate של חברת Option  וסנסורים של חברת Pixelteq ,מצלמות של  CMOSIS וסנסורי זרימת מים של חברת MAXIM.

החברה מייצגת את חברת Staiger המייצרת שסתומים אלקטרוניים לאפליקציות רפואיות וAutomotive. כמו כן, הגדלנו את קו המוצרים בתחום האופטיקה, הUV והIR/.

חברת SELA

מוטי סלע,  נשיא סלע מערכות

מוטי סלע,
נשיא סלע מערכות

חברת סלע מציגה טכנולוגית עיבוד תמונה לאפליקציות זולות במיוחד. למעשה, כל מי שבונה מערכות משובצות זולות לתעשייה הוא קהל היעד שלנו. בנוסף, אנו מציגים מערכת תלת מיימדית עם פתרונות שונים כולל TOF ואחרות.
התחום השלישי שחברת סלע נותנות פתרונות בו הוא תחום חדש בחברה – מערכות מכ”ם ומערכות צבאיות הכוללות מערכות הקלטה. יש לנו היום פתרונות של מצלמות מוטסות עד ל-55,000ft וכן מצלמות מוקשחות באפליקציית mil standard.

חברת TTI RAY Q

TTI

יגאל פונט, נשיא חברת TTI RAY-Q

חברת TTI RAY-Q היא בין המפיצים הגדולים בעולם לרכיבים פאסיביים והחברה מתאפיינת בעיקר במעורבות שלה עם הלקוח לכל אורך התהליך משלב הפיתוח ועד לשלב האספקה. החברה מחזיקה את המלאי הגדול בארץ לרכיבים פאסיביים, קבוצת ההנדסה שלנו מעורבת יחד עם הלקוח החל משלבי התכנון והדיגום ומחוייבת ללקוח בארץ ובחו”ל. לחברה מחסן אוטומטי חדש בהיקף חסר תקדים וצוות טכני לתמיכה בשוק האזרחי והצבאי.

THE CAR

פורום מנהלי הרכש בתעשיות היי טק מתכנס שוב בתערוכת New Tech

פורום מנהלי רכש בתעשיות ההייטק והאלקטרוניקה התכנס אתמול (17.5) שוב בגני התערוכה במסגרת התערוכה הגדולה של New Tech.
פאנל מכובד של בכירי הרכש ושרשרת האספקה שכלל את אתי לוי מ IBM, גליה סובול מהנהלת ארגון מנהלי הרכש בישראל ולשעבר מנהלת שרשרת אספקה בכירה בCISCO ישראל, גדי אילוז- ר. מינהל רכש ולוגיסטיקה ב”אלתא מערכות” ועפר רט מאמדוקס דן בנושאים המצויים היום בקדמת העניין של חברות ההיי טק והאלקטרוניקה בארץ ובעולם.
הפאנל שנוהל בהנחיית דורון רותם, מנכ”ל חברת “אופק אינטרנשיונל” ולשעבר מנהל הרכש בתעשייה האווירית, מול אולם מלא וגדוש של מנהלי הרכש שהגיעו לתערוכה, עסק בנושא של הרכש כשחקן ראשי בתקופת מיקור החוץ של מוצרים ושירותים בחברות היי טק. השינויים וההתמקצעות של מקצוע הרכש מובל בארץ ע”י עמותת “ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל” שעוסקים בחינוך וקידום המקצוע שלא למטרת רווח.DSC_1648 המגמה הקיימת כיום לרכוש אצל קבלני משנה עיקריים אינטגרציה של מוצרים ומערכות במקום לרכוש קומפוננטות לשילוב בחברה המזמינה קיימת כיום בצורה משמעותית מאד בעיקר בחברות ההייטק. מדובר הן ברכישת חומרה, הן ברכישת תוכנה או אינטגרציה ביניהם והן ברכישת שירותים כוללים.
מגמה זו שמשמעותה צמצום מספר הספקים והטלת אחריות כוללת על ארגון שרשרת האספקה מעלה מספר בעיות ונושאים איתם צריך הארגון להתמודד:
ביצוע קונסולידציה של ספקים בתחום אחד או יותר (חומרה, תוכנה, תקשורת, בינוי, שירותים טכניים, שיווק ורווחה וכו’).
איך מוסיפים ערך לארגון.
ניהול קבלנים ראשיים: שיטות בקרה, שמירת מחירי שוק, מניעת עמלות כפולות
ניהול מערכות יחסים עם ספקי הליבה של האירגון וביצוע תקופתי של סקר הערכת ספקים
יחסי הגומלין בין הרכש ללקוחות הפנימיים: מעורבות הרכש מתחילת העיסקה וליווי הפרויקט כחלק אינטגראלי מצוות הפרויקט.
DSC_1646הפאנל התייחס לכל הנושאים הנ”ל, ולשאלות ו והערות הנוכחים, בהדגשה של המהפך העובר על ארגוני הרכש ושרשרת האספקה, הן מבחינת היכולות הנדרשות ממנהלי הרכש, הן מבחינת התקשורת ושיתוף הפעולה הנדרש מארגון הרכש ויתר הדיסיפלינות בחברה כגון ההנדסה, מנהלי הפרויקטים והנהלת הארגון, ובחלק מהמקרים גם קשר ישיר עם הלקוח שמגלה עניין בבחירת מרכיבים קריטיים במערכת שתסופק לו בסופו של דבר. מנחה הדיון סיכם את הנושא ואמר כי אין מנוס מהכרת השינוי העובר בדרך ניהול חברות ההיי טק המעדיפות להתקשר עם מספר מצומצם של קבלני משנה המהווים אינטגרטורים ראשיים ומספקים את צרכי הארגון המזמין. אארגוני שרשרת האספקה והרכש צריכים להתאים עצמם למגמה ולבעיות בנושא בחירת הספקים, ההשוואה ביניהם, ניהול ההזמנה לאחר הוצאתה וראיית העתיד למחזור החיים של המערכת אצל הלקוח.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות