חדשות היום

לנובו חושפת את PHAB2 Pro – הסמרטפון הראשון בעולם מבוסס טכנולוגיית טנגו

לנובו (HKSE: 992) (ADR: LNVGY)  השיקה היום את ה-PHAB2 Pro מעורר הציפיות – הסמרטפון החכם הראשון מבוסס טכנולוגיית טנגו (Tango) אשר מאפשרת חווית מציאות רבודה. לצידו יושקו גם ה-PHAB2 Plus עם שתי מצלמות ו-PHAB2 אשר מוצע בגודל מלא.

PHAB2 Pro: הסמרטפון החכם הראשון אשר מציע מציאות רבודה מבוססת טכנולוגיית טנגו

בשונה מכל טלפון אחר, כולל ה-PHAB2 Pro מערך של חיישנים ותוכנה מבית גוגל אשר חש וממפה את סביבותיו, ומאפשר למשתמש לחוות חווית מציאות רבודה. באמצעות שימוש באפליקציות מציאות רבודה, סטודנטים יוכלו, למשל, למקם בכיתות הלימוד שלהם דינוזאורים וירטואליים בקנה מידה מדויק ולהעשיר את תהליך הלימוד באמצעות שכבות מציאות רבודה שידגימו את גודלה של החיה הנכחדת.

חוויות משחק במציאות רבודה יאפשרו לשחק בדומינו וירטואלי על שולחן המטבח, לגדל גור דיגיטלי בחדר השינה ולהילחם בנחילי חייזרים הפולשים לבית. בעזרת טכנולוגיית טנגו, יוכל ה-PHAB2 Pro   לשנות את הדרך בה אנשים חושבים על מיפוי שטחים בתוך בניינים, וזאת כדי ליצור חוויות כדוגמת סיורי מציאות רבודה במוזיאונים על ידי שימוש באפליקציית GuidiGo.

“אם לומר זאת בפשטות, רצינו לקחת מה שהיה קונספט מדהים ולהפוך אותו למכשיר נייד מסחרי מציאותי”, אמר ג’ף מרדית’, סגן נשיא ומנכ”ל קבוצת מחשוב האנדרואיד והכרום בלנובו. “מהרגע שראינו את טנגו ידענו שמדובר במשהו שהשימוש בו יכול להתפשט, בדומה ל-GPS. עם זאת, בכדי להפוך את PHAB2 Pro למשנה משחק אמיתי, פיתחנו אותו במחיר שווה לכל כיס לטובת צרכני המיינסטרים, וכך אנו מספקים לא רק סמרטפון בחוד החנית של הטכנולוגיה, אלא גם מכשיר פנטסטי בכל היבט, ואנו הראשונים להגיע לשוק עם מכשיר כזה”.

“טנגו מאפשרת למכשירים שלנו לחוש תנועה פיזית ולחוות את המרחב, וכתוצאה מכך, יש לה את הכוח לשנות את הדרך בה אנחנו פועלים מול הסביבה שלנו. אנחנו מאמינים שמכשירים עם תפקודיות מעקב מיקומי ילכו ויתפשטו ואנחנו שמחים ש-PHAB2 Pro יציג את היכולות הללו, ויהפוך את הסמרטפון שלכם לשימושי אף יותר”, אמר ג’וני לי, מנהל הנדסה בגוגל.

“לנובו הייתה זקוקה לפלטפורמה מאוד יציבה ומהימנה עבור טנגו, ואנחנו מרוצים מאוד  מבחירתם במעבד Snapdragon 652 של קוואלקום המציע טכנולוגיה מתקדמת ותכנון מקיף”, אמר אלכס קטוזיאן, סגן נשיא בכיר, מנהל מוצר, בקוואלקום טכנולוגיות. “שיתוף הפעולה הקרוב בין לנובו, גוגל וקוואלקום טכנולוגיות אפשר ליישם לחלוטין את חוויית המשתמש החדשנית הזו בעזרת Snapdragon 652, מה שאפשר לנו לעמוד בלוח זמני הפריסה האגרסיבי של לנובו מבלי שנזדקק למעבד עזר בנפרד או להסמכה מחדש של החומרה”.

משתמשים יוכלו מעתה להיעזר ב-PHAB2 Pro שלהם, כדי לעצב מחדש את בתיהם על ידי יצירת הצגה ויזואלית של רהיטים אמיתיים בחדרי המגורים, מטבחים או שאר חדרי הבית. חברת עשה –זאת-בעצמך Lowe’s היא מהראשונות שפיתחה אפליקציית טנגו. האפליקציה, Lowe’s Vision, תסייע למשתמשים למנף את טכנולוגיית טנגו כדי למדוד שטחים ולראות באופן ויזואלי כיצד מוצרים כמו מוצרי חשמל ואביזרי עיצוב, או חומרים כמו משטחים, ישתלבו זה עם זה ביחד בחלל. עם Lowe’s Vision, יוכלו המשתמשים לשלוט בדור חדש של כלי מציאות רבודה בנקישת אצבע יחידה.

“טכנולוגיית טנגו תאפשר למשתמשים לראות כיצד החזון שלהם לגבי שיפוץ ביתם מתורגם למציאות”, אמר ריצ’ארד מלטסברגר, מנהל הפיתוח הראשי של Lowe’s. “בעזרת PHAB2 Pro, אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו כלי שיעזור להם לתכנן, ליישם ולסיים פרויקטים של שיפוץ בית בבטחה”.

הטכנולוגיה שמאחורי טנגו

שלוש טכנולוגיות מפיחות חיים בטכנולוגיית טנגו: מעקב תנועה, תפיסת עומק ולימוד השטח. באמצעות מעקב התנועה רואה ‘העין’ של PHAB2 Pro את המיקום שלה בתלת-ממד. לימוד השטח ‘אומר’ לטלפון החכם מה מיקומו. תפיסת העומק מנתחת את צורת העולם שמסביב על ידי איתור משטחים ומכשולים. ובפעם הראשונה אי פעם, הטלפון החכם שלכם יוכל להבין וליצור ויזואליזציה של הסביבה והעצמים שמקיפים אתכם באמצעות חיישנים שמבצעים יותר מ-250,000 מדידות בשנייה.

סמרטפון בעיצוב פרמיום

טנגו אמנם הופך את PHAB2 Pro לייחודי, אבל המכשיר בולט גם בזכות עצמו כסמרטפון פרימיום. את העוצמה הוא מקבל ממעבד ה-Snapdragon 652 של קוואלקום, שמציע שילוב יעיל של חומרה וכוח עיבוד, קישוריות 4G LTE מובילה ויכולות הטבעת זמן, מצלמה וחיישן עדכניות. עיבוד הראייה הממוחשבת התובעני מבוצע בידי מעבד Snapdragon משולב ויעיל ביותר, יחד עם מערך משולב ומשובץ של מודולי מפתח כולל DSP, ISP ומרכזת חיישנים משולבת. פלטפורמת המחשוב ההטרוגני של Snapdragon מאוזנת באופן אופטימלי עבור טנגו ומאפשרת שימוש של יום שלם. בנוסף, ה-Snapdragon 652 מעבד בזריזות ומשלב חותמת זמן עבור כל נתוני החיישנים המתקבלים בו זמנית ממספר חיישני מצלמה, מחיישן התאוצה ומהג’ירוסקופ, כשהתוצאה היא חוויית מציאות רבודה חלקה, עם שכבות גרפיקה תלת ממדיות של מציאות רבודה אשר משתלבות באופן טבעי עם הסביבה הפיזית.

ה-PHAB2 Pro מציע את טכנולוגיית Dolby Audio Capture 5.1 עם יכולות Dolby Atmos כדי ללכוד את הרגעים המיוחדים של החיים בווידיאו עם איכות קול נהדרת. עם  Dolby Audio Capture 5.1 יכולים המשתמשים ליהנות מחווית קול היקפי נקי כבדולח ב-5.1 ערוצים ולשתף את הפנורמה המלאה של חייהם בתוספת של עושר, בהירות ועומק. ניתן להשיג זאת בזכות שלושה מיקרופונים שמספקים לכידה מרחבית עם הפחתת רעשים, מצלמת 16 מגה-פיקסלים שתומכת בהקלטות וידאו ברזולוציית 4K חדה, כמו גם מעבד השמונה ליבות Snapdragon 6532 של קוואלקום שעבר אופטימיזציה לטנגו, 4 ג’יגה-בייט זיכרון עבודה ו-Fluence Pro. בזמן הצפייה בתכנים שתומכים ב-Dolby Atmos, יחוש המשתמש, כשהוא חבוש באוזניות, כאילו הוא נמצא בעיצומה של הפעילות אשר מוצגת על המסך. ה-PHAB2 Pro מצויד במסך בגודל 6.4 אינץ’ עם תצוגה חדה ברזולוציית QHD (2560×1440 פיקסלים), שיכולה למקסם את איכות התמונה תוך התייחסות לתוכן ולתאורה הסביבתית.

PHAB2 Plus: תמונות מדהימות

ה-PHAB2 Plus מצויד בשתי מצלמות 13 מגה-פיקסלים אחוריות אשר תומכות במיקוד מיידי. הן מבוססות על עדשות f/1.8 מהירות ועל שבב עיבוד האות המקצועי Futjitsu Milbeaut אשר משולב גם במצלמת לייקה. חובבי צילום יוכלו לצלם צילומים חדים בניגודיות גבוהה גם בתאורה חלשה, תוך שמירה על צבעים אמיתיים, פירוט גבוה באזורים מוצללים וטשטוש רקע נעים לעין. בשלב זה שולב בתוכנת המצלמה מצב ידני ואפקטים מיוחדים אחרים.

PHAB2: מחיר שווה לכל נפש

PHAB2 הוא סמרטפון מציאות רבודה במחיר משתלם, עם תכונות רבות המצויות בדגמים המתקדמים יותר. מצב המציאות הרבודה של PHAB2, לדוגמה, מאפשר למשתמשים ליצור תמונות וסרטוני וידאו ייחודיים על ידי שילוב של אפקטים כמו רקעים וירטואליים או אנימציות מעל לתמונות – מושלם לשיתוף באתרים חברתיים כמו סנפצ’אט או לשיתוף בפייסבוק או באינסטגרם. תכונות בולטות אחרות כוללות מסך 6.4 אינץ’ ענק ברזולוציית HD, מצלמת 13 מגה-פיקסלים עם מיקוד מהיר, ו-16 ג’יגה-בייט זיכרון אחסון אשר ניתן להרחבה באמצעות כרטיס microSD.

מחירים וזמינות

PHAB2 של לנובו יהיה זמין החל ביולי 2016 במחיר שיתחיל ב-199 דולר;  PHAB2 Plus יהיה זמין החל בתחילת אוגוסט 2016 המחיר שיתחיל ב-299 דולר; וה-PHAB2 Pro יהיה זמין החל באוגוסט 2016 במחיר שיתחיל ב-499 דולר.

תגובות סגורות