חדשות היום

Gartner מציינת את NextNine הישראלית במדריך שוק בנושא הגנת סייבר על מערכות בקרה תעשיתיות

‘NextNine’ המפתחת ומשווקת מערכת לניהול אבטחת מערכות בקרה תפעוליות (ICS),הודיעה היום כי הוכרה כנציג-ספק במדריך השוק לאבטחת (cyber security) מערכות בקרה תפעוליות  של Gartner.

‘NextNine’ מספקת פתרונות המאפשרים לחברות אנרגיה, תעשיה ותשתיות הקריטיות, כמו מים וחשמל להגן על מערכות הOT  (טכנולוגיות תפעוליות) שלהן מפני התקפות סייבר. מערכות ה OT כוללות מחשבים תעשייתים, בקרים וחיישנים אשר אחראים לניהול וניטור תהליכי הייצור, פגיעה בהן עשויה לגרום לנזק כבד לסביבה, לחיי אדם ולתהליך הייצור.

בעבר היו מערכות ה OT מנותקות מהרשת ועל כן פחות פגיעות להתקפות, בשנים האחרונות ישנה מגמה של חיבור מערכות ה OT וה IT, תהליך זה נובע מהרצון של ארגוני תעשיה להוציא מידע מרצפת הייצור למרכזי מיחשוב ולענן לצורך קבלת החלטות מבוססת מידע וכן על מנת לאפשר למומחים לבצע שירות ותחזוקה מונעת מרחוק. השיפור ביעילות ובבטיחות כתוצאה מהחיבוריות הוא ברור, אך יחד עם זאת הופכת הרשת התעשיתית לפגיעה יותר להתקפות מהרשת. מגמה נוספת שמגדילה את הסיכונים היא הגידול במוטביציה של גופי טרור או מדינות עוינות לפגוע בתשתיות של מדינות מטרה.

פתרונות הגנת הICS  של ‘NextNine’ מתבססים על שלושה נדבכים, ניהול אבטחה מרכזי המאפשר למומחי האבטחה להגן על מספר רב של מפעלים ממקום אחד, הגנה על הנכסים התעשייתים אשר פגיעה בהן עשויה לגרום לנזק משמעותי והתמקדות ב Security Essentials  אותן פעילויות הגנה בסיסיות והכרחיות אשר מפעלים רבים אינם מבצעים. באמצעות NextNine מנהלי האבטחה יכולים לבנות תהליכי אבטחה, לפרוס אותם במתקנים התעשייתים וליישם אותם באופן אוטומטי תוך קבלת דוחות והתראות שוטפים.

‘NextNine’ מוכרת למעלה מחמש עשרה שנה והפתרונות שלה פרוסים באלפי מתקנים תעשייתים בעולם. המכירות מתבצעות ישירות ללקוחות או דרך הסכמי מכירות ושותפויות טכנולוגיות עם חברות ענק בינ”ל כמו סיסקו, קורוול, BAE, Yokogawa, Honeywell, Schneider Electric, Wipro  ועוד.

דוחות Gartner מכילים הסברים וניתוחים של טכנולוגיות, מגמות וכיוונים עתידיים בתחום טכנולוגיות המידע. הופעה בדו”ח Gartner מתקבלת בעולם כהצלחה גדולה ומעניקה לחברה “חותמת של איכות” ומאותתת למשקיעים על פוטנציאל הצמיחה של החברה.

הדו”ח  מדגיש את החשיבות הרבה של מערכות ההגנה על סביבת ה OT ומהווה אמצעי חשוב למקבלי ההחלטות בארגונים מסוג זה בזיהוי וניתוח פתרונות אבטחה.

במדריך השוק החדש, Gartnerמציינת את ‘NextNine’ כנציג-ספק בתחום הטכנולוגיה התפעולית הצומח.  על  פי הדו”ח, NextNine מספקת מענה לארבע הקטגוריות של אבטחת OT: ניטור ותגובה, פילוח רשת, בקרת גישה מרחוק והגנה על נקודות קצה. על פי הדו”ח  “מעטים השחקנים שמספקים מוצר על פני מספר קטגוריות. שחקנים אלו הם מגוונים, ויש להם יישומי OT  ו IOT (האינטרנט של הדברים) כלליים במערכות בקרה תפעוליות.”

האנליסטים של Gartner מייעצים לקנייני אבטחת OT: “ללא מודעות לתקשורת ולפעילות של כל רכיב בסביבת ה OT, הערכת סיכונים ואבטחת נכסים הופכים קשים הרבה יותר. צוותי הבטחון והתפעול חייבים להיות בעלי היכולת להגדיר ולאמת התנהגות בסיס על מנת להעריך ולזהות אנומליות אפשריות ואז להחליט על תגובה”.

“אנו מרגישים כי ההכללה שלנו במדריך השוק של Gartner.  מחזקת את הגישה שלנו לניהול אבטחת OT ” מספר שמוליק ארן, מנכ”ל NextNine. “הגידול במודעות לחשיפה כתוצאה מחיבור רשתי של סביבות ICS מוביל את הביקוש לפתרון שאנו מציעים. אנחנו בעמדה חזקה כדי לעזור לארגונים תפעוליים לענות על הצרכים ההכרחיים שלהם ולשפר את מצב האבטחה והתאימות שלהם לתקנים. מיותר לציין את החשיבות היתרה שיש לאבטחת OT בישראל, אשר נמצאת באופן תמידי תחת התקפות סייבר של גורמים עויינים”

בתמונה: שמוליק ארן, מנכ”ל NextNine.

קרדיט תמונה: יח”צ NexNime

 

תגובות סגורות