חברת ‘געש תאורה’ תבצע פיילוט שיבדוק את השפעת התאורה על הגדלת הפריון בתעשייה

האם לתאורה מתקדמת במפעלים תהיה השפעה על פריון העובדים בתעשייה?

משלחת של בכירי התאחדות התעשיינים בראשות נשיא ההתאחדות שרגא ברוש ביקרה במפעל “געש תאורה” בקיבוץ געש. דותן בוכסווילר מנכ”ל געש תאורה הציג את האתגר הגדול של געש כיום, כיצרנית יחידה בישראל לשוק התאורה המקצועי, המייצרת ומשווקת תאורת חוץ למגזר המוניציפלי, התעשייתי והמסחרי. מאז הסרת חסמי היבוא, מתמודדת געש כיצרנית כחול לבן של מוצרי איכות מול הצפת השוק במוצרים מיובאים, כאשר מספר היבואנים המתחרים בארץ קפץ מ-4 ל-400 (!)בתוך שנתיים בלבד. רוב המוצרים המיובאים מגיעים מסין ולא כולם איכותיים. בסין עצמה פועלים לא פחות מ- 60,000 מפעלים לייצור תאורת LED. כתוצאה מכך, סיפר בוכסווילר, געש תאורה ביצעה מספר מהלכים יצירתיים המסייעים לה לשפר את כושר התחרות, ובראשם הכנסת חדשנות בתחום פיתוח מוצרים וצעדי חדשנות והתייעלות  נוספים, כמו שימוש ברובוטיקה.

בין החידושים שהציגה געש למבקרים היתה מערכת Tunable White, תאורת LED מתכווננת שנועדה לשפר את רווחת העובדים והפריון בעבודה ע”י התאמת גוון האור לשעות היום. מנכ”ל געש סיפר  שבימים אלה נערכת החברה לפיילוט מקצועי שיבדוק את השפעתה של תאורה מתקדמת ומשתנה בהתאם לפרמטרים ביולוגיים ופסיכולוגיים על הגדלת פריון העובדים במפעלי תעשייה. המבקרים התרשמו גם מגוף התאורה החכם “אפולו”, שמלבד תאורת LED חסכונית הוא משמש גם במגוון יישומים לעיר החכמה והעיר הבטוחה, בהם: מצלמת אבטחה, תקשורת Wi-Fi, חיישנים למדידת זיהום אוויר, לניטור צפיפות תחבורה, ויישומים נוספים של ה’אינטרנט של הדברים’. פיתוח נוסף של געש תאורה שהוצג בפני המשלחת הוא אריחי תאורה מתקדמים ומעוצבים המשתלבים בהרמוניה עם הסביבה המשרדית.

מהלך נוסף אותו ביצעה געש תאורה כדי להתמודד עם התחרות הגוברת, הוא כניסתה לתחום ההתקנה בנוסף להיותה יצרנית. כיום געש ניגשת כאינטגרטור עצמאי למכרזים, ומציעה חבילה שלמה כולל מימון, אספקה, התקנה ואחריות על גופי התאורה. לאחרונה החליפה געש בשיטה זו את תאורת החוץ של העיר בת-ים כולה, בהיקף של  7000 גופי תאורה ברחבי העיר, כ- 1000 גופי תאורה במועצה מקומית רמת-ישי, ועוד פרויקטים רבים בערים, רשויות מקומיות ומפעלים ברחבי הארץ. במגזר התעשייה, מפעלים מבינים כיום שהחיסכון האנרגטי כתוצאה ממעבר ל-LED משמעותי מאוד בהוצאות התפעול שלהם, בעיקר כאשר ניתן לממן את הפרויקט באמצעות ההפרשים בעלויות האנרגיה כתוצאה מהחיסכון בצריכת החשמל במפעל.

המעבר לתאורת LED הולך ותופס תאוצה ברחבי העולם, בזכות היתרונות הבולטים שלה ובהם החיסכון באנרגיה, היעילות ואורך החיים המשופר. געש תאורה הקדימה לזהות את המגמה, ובשנים האחרונות ביצעה מהפך דרמטי ועברה מחשמל לאלקטרוניקה ומתאורה קונבנציונלית לתאורת LED. כיום 50% ממחזור המכירות של החברה מבוסס על תאורת LED. במפעל החברה מיוצרים 140 משפחות מוצרים שונות מבוססות LED, מתאורת רחובות ועד למשרדים.

דותן בוכסווילר, מנכ”ל געש תאורה: “למרות המאמצים, החקיקה לטובת רכישת תוצרת הארץ אינה מכובדת ע”י הרשויות והגופים הציבוריים. אנו נאבקים על זכותנו להתמודד כשווים בין שווים. אנו מתמודדים בשוק שבו הפרמטר העיקרי הוא המחיר, כאשר מדובר בסוג מוצרים שיש בהם משמעות גדולה לאיכות מטעמים של בטיחות, בריאות ואורך חיי המוצר. בתגובה אמר שרגא ברוש שההתאחדות תגביר את המאמצים בנושא, שנמצא כבר עכשיו בראש סדר העדיפויות של ההתאחדות.

במשלחת בראשות ברוש השתתפו גם יהודה שגב מנכ”ל ההתאחדות, יהודה היימן סמנכ”ל ההתאחדות, דניאל בירן מאגף סחר חוץ וחגי הדרי מאיגוד תעשיות מוצרי בנייה וצריכה.

בתמונה: יהודה שגב מנכ”ל ההתאחדות, שרגא ברוש נשיא ההתאחדות, דותן בוכסווילר מנכ”ל געש תאורה. צילום: שלומי מזרחי

תגובות סגורות