מגוון פתרונות המותאמים לדרישות המשתנות של שוק הגנת המולדת ניוטק סוקרת את הפיתוחים האחרונים של אלביט מערכות

אלביט מערכות מציעה מגוון של פתרונות בתחום ביטחון המולדת (HLS), המספקים מענה לשלל האיומים הביטחוניים בימינו. עם העלייה בפעולות טרור, הגירה בלתי חוקית, סחר בסמים ופשע, גובר הצורך בפתרונות כגון בקרת גבולות, ניטור אזורים עירוניים ומערכות שליטה ובקרה. על כל אלה, נוסף הצורך להתמודד עם ההשפעות של אסונות טבע, שתכיפותם גוברת, ורשויות לאכיפת החוק וצוותי חירום ברחבי העולם, נדרשים לפתרונות ייחודים, על מנת לספק מענה הולם לצרכי הביטחון החדשים.

תמונת הכותרת: מערכת LORROS, ולעיל: אילוסטרציה של ROTUNDUS

תמונת הכותרת: מערכת LORROS,
ולעיל: אילוסטרציה של ROTUNDUS

בקרת גבולות מתקדמת
החברה מציעה פתרון מתקדם לבקרת גבולות, ליישומים שונים כמו גבולות יבשתיים, מרחבים אוויריים ומתקנים רגישים. הפתרונות משלבים מערכות תקשוב היוצרות קישוריות בין חיישנים, כוחות קרקעיים ואוויריים ומאפשרות ניתוח של הנתונים. הפתרון מבוסס על ניסיון רב שנים של החברה באבטחת גבולות, בארץ ובעולם.
פתרונות אבטחת הגבולות משלבים ארכיטקטורה פתוחה ומודולארית ומסייעים בזיהוי, בניהול ובמניעת סכנות, הן בשגרה והן בזמני משבר. התקנים והפרוטוקולים הגבוהים ביותר, עליהם נסמכים הפתרונות השונים מבטיחים מבנה נתונים גמיש והגדרה של הליכי אבטחה, המאפשרים התאמה פרטנית של הפתרון ללקוח. הטכנולוגיות המתקדמות שכוללות בין היתר סנסורים פזירים ומערכות אלקטרו-אופטיות, מוצעות ללקוח כפתרון מקצה-אל-קצה, או באינטגרציה עם מערכות קיימות ואף בשילוב עם מרכיבים של ספק או צד שלישי. הפתרונות חסכוניים, דורשים תחזוקה נמוכה ומציעים לכל לקוח שירות יעיל המותאם לו אישית.

HLS Trainer

HLS Trainer

פתרונות שליטה ובקרה
המערכות פותחו במיוחד לשימוש במצבים מורכבים ודינאמיים, ומשמשות ממשלות, רשויות אזרחיות ורשויות חוק וכוחות בטחון ברחבי העולם. ככאלה, הן מכסות את מרכזי השליטה והבקרה בכל הרמות: אסטרטגיה (מטה ארצי), תפעול (מקומי) ומבצעים טקטיים (מובייל).
תמהיל המוצרים מורכב מ-4 פתרונות עיקריים:
ניהול משבר – נועד לתמיכה במרכזי חירום ומקבלי החלטות, מציע כלים שונים ואפליקציות ל-CAD, ניהול מעקב במצבי חירום, ניהול שירותי ומשאבי החירום וכן ניהול מוכנות למצבי משבר.
רשויות אכיפת החוק וצוותי חירום – החל מרמת המוקד ועד אבטחת אירועי ענק, הפתרון שמציעה החברה תומך בכל חלק מתהליך הניהול של רשויות החוק. השימוש בניהול אירועי משבר, smart CAD וכלים שונים לניתוח, הפתרון תומך בחקירה משטרתית, מודיעין וניהול תיקי חקירה.
העיר הבטוחה – לניהול יעיל בזמנים של שיגרה וכן במצבי חירום. פתרונות עיר בטוחה תורמים לשיפור השליטה בעיר ומגבירים את ביטחון התושבים. באמצעות ניהול אבטחה מקיפה, הפתרונות שמציעה אלביט מערכות תורמים להגברת המודעות ולהבנה כוללת של התנאים הסביבתיים באמצעות יצירת תמונה תפעולית שכיחה COP-COMMON OPERATION המועברת למטה המרכזי, לכוחות החילוץ וההצלה ולעמדות הפיקוד.
אירועים מיוחדים – פתרון שליטה ובקרה מכיל כלים שונים לתכנון, לעיצוב ולהדמיה של ניהול אירועים ציבוריים רבי משתתפים בכל סדר גודל. גמישות המערכת מאפשרת אינטגרציה חלקה עם כוחות העזר ותומכת בהוספה של חיישנים נוספים רבים. כמו כן, הפתרון מציע אינטגרציה עם סימולטור האימון של החברה, המעצים את מוכנות הכוחות המעורבים באירוע מסוג זה.

פתרונות לבקרת גבולות
החברה מציעה פתרונות תקשורת מתקדמים, מבוססי פס רחב, עבור הצוותים הראשונים בזירה. הפתרונות משמשים סוכנויות פדראליות ורשויות אבטחה מקומיות וארציות, ומציעים שירותים מאובטחים מנקודה-אל-נקודה, תפעול משותף עם מערכות נוספות, שירותי מולטימדיה וקישוריות רציפה עם מגוון רשתות סלולאריות מסחריות. הפתרון כולל תוך שמירה על ממשק Long Term Evolution הקיים.

הגנה על תשתיות חיוניות
החברה תכננה, ייצרה ומתחזקת את פתרון Critical Infrastructure Security , הנמצא בשימוש רשויות אזרחיות וציבוריות, ממשלות וכוחות בטחון ברחבי העולם. הפתרון מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת של החברה ועל ציוד בעל יכולות תפעוליות מוכחות, המותאם אישית ללקוח על פי צרכיו ודרישותיו. תשתית הפתרון מתבססת על גדרות חכמות, שערים הידראוליים, מחסומים שונים ומגוון סנסורים ואמצעי ניטור, המשתלבים יחדיו ומנוהלים באמצעות מערכת ניטור, עיבוד נתונים ושליטה. בכך מתאפשר תפעול שיתופי ורציף של שירות מאובטח, הכולל שירותי מולטימדיה וקישוריות לרשתות סלולאריות מסחריות, וכן Land Mobile Radio ושמירה על תשתית של Long Term Evolution .

מקלטי פיקוד ובקרה ניידים
תיק המוצרים של החברה כולל מקלטי פיקוד ובקרה ניידים במגוון קונפיגורציות ניידות, הכולל את מערכת C4I המתקדמת, המוקמת במהירות ומוכנה לתפעול בזמן קצר כמטה נייד, וכן מקלט נייד מתרחב, המיועד להציע מענה גם לצוותים גדולים. עם ציוד אינטגראלי, תוכנה ויכולת להתאים על פי צורך, המקלט מציע קישוריות מלאה ליחידות התפעול ומאפשר את הקשר בין הצוותים, הנדרש בעת משבר.

™WideBridge
מערכת המספקת שירותים מאובטחים של מולטימדיה ומעקב סביבתי המבוססים על FirstNet ועל רשתות סלולאריות. מערכת WideBridge מאפשרת שירותים בין-רשתיים קלים לתפעול, של מולטימדיה וקישוריות מלאה בין רשתות סלולאריות מסחריות רחבות פס, לבין רשתות FirstNet ותשתית P.25. שירותים קריטיים המסתמכים על WideBridge כוללים טלפון המאפשר שיחה בלחיצה (PTT – Push-to-Talk), שיחות ועידה ווידאו במעגל סגור, הזרמת סרטוני וידאו מכוחות בשטח ומחיישני וידאו, שירותי מפות במולטימדיה, וכן שירותי הפצה של מידע סביבתי מקיף (למשל לשליטה ולבקרה), ממשק עם רשתות סלולאריות קיימות ואף קישוריות מהפכנית המספקת רשת מיידית ישירה המוקמת בשטח בזמן אמת עבור יחידות היוצאות למשימות שדה.

מערכת מעקב לאזורים נרחבים
מערכת וידאו מוטסת למעקב, המנטרת ללא הפסקה, מקליטה ומנתחת אזורים נרחבים, מיירטת אירועים חשודים ומתחזקת אזורים בעלי עניין, בעלת רזולוציה מרחבית גבוהה. המערכת מאפשרת שימוש מרובה משתמשים, בו זמנית, וכן מציעה למשתמשים בודדים על הקרקע צילומי וידאו של אירועים בזמן אמת וכן שימוש בצילומים מאוחסנים, הנשמרים בפלטפורמה המוטסת. פתרון אבטחה זה כולל גם הליך עיבוד וניתוח נתונים כגון Video Motion Detection , הגנה היקפית וירטואלית Virtual Perimeter (safe zones), וכן מנגנוני התראה.
חיישנים
אלקטרו-אופטיים
משפחת המוצרים של מערכות אלקטרו אופטיות מתקדמות, שיעילותם הוכחה בשטח, מסייעת לניטור ולמעקב ומהווה פתרון למגוון רחב של דרישות.

מערכות אימון וסימולציה
הסימולאטורים והמאמנים של החברה מדמים באופן מציאותי מאוד את תסריטי החירום המורכבים ביותר, בהם צוותי ביטחון והצלה רבים החייבים לפעול בתיאום מלא, למען הצלת חיים. מאמנים אלו מבטיחים הכשרה מקיפה לתפעול מערכות שו”ב, תקשוב, ניהול משברים ותיאום מרחבי, הן בזירות וירטואליות והן בסביבת אימון חי. המערכת מדמה מגוון רחב של תרחישי ביטחון פנים אפשריים, כגון פיגועי טרור, תאונות, אסונות טבע, דליפות של חומרים מסוכנים, תקיפה של תשתיות או מרכזים אסטרטגיים והבטחה של אירועי ספורט או תרבות גדולים במיוחד. הסימולאטורים ומערכות האימון של אלביט מערכות משתלבים בקלות עם כלל הפתרונות המקיפים שלה לביטחון פנים.

סייבר
מערכת Cyber Shield NCDS (National Cyber Defense Suite) מספקת לממשלות ולגופים בטחונים שונים מערכת הגנה מקיפה מפני מתקפות. מערכת NCDS מספקת סיווג ומיפוי של הנכסים הטקטיים של מדינה, של ארגון או של רשת, ומפעילה מוקד ניטור וניהול, בזמן אמת, של מתקפות סייבר. מרכיבים נוספים של המערכת כוללים איסוף מידע מודיעיני, ניתוח אירועים, התראות על אזורים פגיעים אפשריים, ניתוח מתקפות, אכיפה, אימון, סימולציה ועוד.

מערכות כלי טיס בלתי מאוישים
מערכות אלו, שזכו להצלחה בינלאומית, מספקות מענה לאתגרים מורכבים, שבוצעו בעבר באמצעות כלי טיס מאוישים. משפחת המל”טים מסוג “הרמס”, מספקים פתרון רב יכולת וחסכוני עבור משימות טקטיות לטווח קצר או רחוק. הדגם החדיש ביותר, Hermes 900 כבר נמצא בשימוש צה”ל ולקוחות זרים בעולם.
™Skylark, מטוס זעיר ללא טייס, מאפשר לבצע משימות טקטיות קצרות טווח. הוא בעל הנעה חשמלית וחתימה נמוכה.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות