סיוה מודיעה על שני הסכמי רישוי חדשים

ספקית טכנולוגיות העיבוד והקישוריות סיוה (נאסד”ק: CEVA) הודיעה היום כי מעבד הראייה הממוחשבת CEVA-XM4 ישולב בקו השבבים החדש של נובאטק הטייוואנית (Novatek Microelectronics), המיועד למערכות אבטחה, רחפנים ומערכות נהיגה חכמות.

נובאטק היא מתכננת השבבים השנייה בגודלה בטייוואן במונחי הכנסות וספקית השבבים המובילה בשוק מצלמות האבטחה ומערכות ההקלטה לכלי רכב.

בשבוע שעבר הודיעה סיוה גם על הרחבת שיתוף הפעולה עם רוקצ’יפ (Rockchip), מספקיות השבבים המובילות בסין. לפי הסכם זה, תשלב רוקצ’יפ את מעבד CEVA-XM4 בשבבים המיועדים לסמארטפונים, רחפנים, מערכות נהיגה חכמות, רובוטים ומוצרים נוספים מבוססי מצלמה.

סיוה מסרה, כי מעבד התמונה הקודם שפיתחה, CEVA-MM3101, שולב גם הוא בשבביהן של נובאטק ורוקצ’יפ. החלטת שתי החברות לשלב גם את מעבד ה-XM4 בדור השבבים החדש שלהן מהווה הבעת אמון בטכנולוגיית הראייה הממוחשבת של סיוה.

מעבד הראייה הממוחשבת של סיוה תומך ביישומי עיבוד תמונה ו-וידאו מתקדמים. בין השאר, הוא מאפשר רזולוציה גבוהה במיוחד גם בתנאי אור נמוכים, צילום 360 מעלות, מיפוי תלת-מימדי, מציאות מדומה, וכן ניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים באמצעות שימוש בטכנולוגיית רשתות נוירונים המדמה את פעילות המוח.

בנוסף, מספקת סיוה תשתית תוכנה לפיתוח מהיר של יישומי בינה מלאכותית על מעבד ה-XM4, תוך חיסכון משמעותי בצריכת ההספק ומשאבי הזיכרון בהשוואה למעבדים גרפיים ומעבדים מרכזיים אחרים.

סמנכ”ל השיווק של רוקצ’יפ, פנג צ’ן, אמר: “רוקצ’יפ נחושה לספק את הטכנולוגיות והפתרונות הטובים ביותר למכשירי סלולר ומוצרי אלקטרוניקה. מעבד הראייה הממוחשבת של סיוה מאפשר לנו לממש בשבבים שלנו את יכולות הצילום הממוחשב, עיבוד התמונה ולימוד המכונה, גם בתרחישים המורכבים ביותר”.

מנכ”ל סיוה, גדעון ורטהייזר, הוסיף: “לסיוה ורוקצ’יפ שיתוף פעולה ארוך ומוצלח, הכולל אספקת עשרות מיליוני שבבים מבוססי סיוה. ההסכם הנוכחי מעניק לרוקצ’יפ את התשתית לפיתוח שבבי ראיית מכונה חדשים עם רמת ביצועים וצריכת הספק טובות יותר”.

תגובות סגורות