חדשות היום

פרוב אופטי למדידה במשטחים מבודדים

טכנולוגית, IsoVU משלבת רוחב סרט של 1 גיגה הרץ, תחום רחב של Common Mode עם מעולה כדי להפוך סיגנלים שהיו קודם חבויים לגלויים.

Untitled-2הפלטפורמה של ™IsoVu משתמשת בחיישן אלקטרואופטי כדי להמיר אותות נכנסים לאפנון אופטי תוך כדי בידוד חשמלי של המערכת הנבדקת מאוסילוסקופ של טקטרוניקס.
המערכת כוללת ארבעה לייזרים נפרדים, חיישן אופטי, חמישה סיבים אופטיים וטכניקת משוב ובקרה מתוחכמת. ראש החיישן אשר מחובר לנקודת הבדיקה הוא בעל בידוד חשמלי מוחלט ומופעל ע”י אחד מהסיבים האופטיים. עשרה פטנטים של יישומים נכתבו כדי לבצע את טכנולוגית הבידוד מהאדמה.
יתרון קריטי של טכנולוגיה זו מציע למתכננים, כמו אלו העובדים על התקני הספק שמערב טכנולוגיות של GaN ו-SiC את common mode rejection מעולה וזה מאפשר לאותות שהיו קודם חבויים ברעש של common mode להיות לראשונה גלויים.
IsoVu מאפשר 1:1 מיליון common mode rejection עד ל-100 מגה הרץ ו-10,000:1 CMRR ב-1 גיגה הרץ.
לשם השוואה הפתרונות המתחרים ב-100 מגה הרץ מציעים בערך 20dB CMRR ומציבים את IsoVu פי 100,000 טוב יותר.
“משובים חוזרים ממתכננים ב-APEC היו חיובים כאשר רבים מהם ניצבים בפני צורך קריטי, באמצעות IsoVu זה אפשרי כעת” אמר ארל תומפסון, סגן נשיא בכיר, Time Domain Business בטקטרוניקס. “אין כרגע במערכות המדידה בשוק את האפשרויות של IsoVu של רוחב פס רחב, 2000 וולט תחום של common mode ופריצת דרך של יחס common mode rejection”
באמצעות IsoVu, מהנדסים יכולים למדוד במדויק אותות דיפרנציאליים קטנים גם אם קיים מתח common mode ממתח ישר עד 1 גיגה הרץ.
IsoVu הוא המוצר הראשון המאפשר אגירת אות חשמלי כאשר יכולת למדוד מתח common mode לא מפחית את רוחב הפס.
טכנולוגית IsoVu זמינה ב-6 דגמים של סדרת מערכת מדידה מבודדת TIVM, עם רוחבי פס של 200 מגה הרץ, 500 מגה הרץ ו-1 גיגה הרץ, ניתן לבחור סיב אופטי של 3 מטר או 10 מטר. האופציה של 10 מטר סיב מאפשרת את אותם הביצועים של סיב באורך 3 מטר כאשר ה-10 מטר סיב מאפשר למשתמשים להרחיק את מערכת הבדיקה רחוק מההפרעות והקרינות הנפלטות מהרכיב הנבדק. האופציה של IsoVu מאד מתאימה ליישומים כמו בדיקה מרחוק ובדיקת הפרעות אלקטרומגנטיות.
עלויות חוזרות ליחידה אמורות להמשיך ולצלול בשעה שיותר יצרני GaN עוברים לממדי שבב גדולים יותר.
מערכות הפועלות בתדרים של גלים מילימטריים יראו יותר שימושים של התקני GaN בשעה שאורך השער מוקטן, המאפשר פעולה בתדרים גבוהים יותר. ברור שהמגמות המעלות ביצועים ומפחיתות עלויות בנושא יימשכו בעתיד.

איסטרוניקס

תגובות סגורות