התמצאות בניו יורק, שכונות ורחובות

מנהטן ניו יורק היא יעד פופולרי מאוד. לא משנה אם הכלכלה קורסת, לא משנה אם העולם יתהפך וחייזרים יחליטו להגיע, עדיין נטוס לניו יורק ונתפעל ממה שמציעה. לניו יורק יש הרבה מה להציע, ניו יורק מנהטן היא לא רק מידטאון ואו טיים סקואר, ישנן שכונות חשובות אחרות בעיר. מפינו לכם את האי על בסיס שכונות וגבלותיהן, מספר מילים על מה שיש להן להציע ומלון מומלץ בכל שכונה, קחו בחשבון שיש לעתים “זליגה” מבחינת מיקום גבול השכונות, חלק אומרים מרחוב אחד וחלק מרחוב אחר, בנוסף לא הכללנו את כל השכונות אבל את רובן ואת החשובות. תהנו!

Financial District
זהו האזור הדרומי של מנהטן, משם מנהטן התחילה שם היו המתיישבים הראשונים מהעולם החדש ואט אט התקדמו צפונה. הגבולות של השכונה הן דרום מערב ומערב נהר ההאדסון Hudson River, מדרום מזרח נושקת השכונה ל-East River, צפון מערב עם Chamber St וצפון מזרח עם גשר ברוקלין הנודע. בשכונה תוכלו להינות מפראק בטרי Battery Park ממנו ניתן לקחת מעבורות לפסל החירות, גראונד זירו האנדרטה ל-9/11, מוזיאון משטרת ניו יורק, Wall St. השכונה מרובה בגורדי שחקים, ברים, מסעדות, חליפות ועוד הרבה אטרקציות. מלון מומלץ שלושה כוכבים, The Wall Street Inn. שכונה אולטמטיבית לאנשי עסקים.

Tribeca
צפונית מ-Financial District ישנה שכונה קטנטנה ונעימה שנקראת טרייבקה, היא התפרסמה בשנים האחרונות עקב פסטיבל הסרטים המופק שם של השחקן רוברט דה נירו. גובלת מצפון עם רחוב Canal St. במזרח עם Centre St. בדרום עם Murray St. הגבול גולש ל-Financial District. טיילו ב-Washington Market Park או על הטיילת של נהר ההאדסון במערב. מלון מומלץ The Roxy Hotel Tribeca.

Chinatown
כפי שאתם יכולים לדמיין, צפוף, עם המון חנויות וריחות משונים אך נהדרים, הרבה סוגים של מוצרים ומאכלים שאנו לא רגילים לראות, חנויות ייחודיות, מקום קסום. גבולות, במערב עם ברודווי, דרום עם רחוב Worth, דרום מזרח עם Henry St. צפון Hester St. וכמובן גם עם רחוב Canal הידוע בצפון גם.

Soho
צפון מערבית לצ’יינטאון ממוקמת שכונה אופנתית, מלאה בגלריות וחנויות בוטיק ובכלל שכונה נהדרת לקניות. היא שכונת סוהו, פירוש השם סוהו South of Houston וכן היא גובלת עם רחוב Houston בצפונה, Ave. of America במערב, דרום עם רחוב Canal ההומה באנשים וחנויות. מלון מומלץ, Sixty Soho.

Little Italy
גם שכונה קטנטנה, אף יותר מטרייבקה, ממוקמת מזרחית לסוהו, שם תמצאו שכונה קסומה ותיירותית, Little Italy, מסעדות איטלקיות לרוב, אתם תשמעו איטלקית ברחובות, עמודי חשמל צבועים בדגלי איטליה, מפות שולחן אדומות לבנות כיאה למסעדות איטלקיות, יינות, מעדניות של מאפים ונקניקים ועוד. כאמור שכונה קסומה אך תיירותית. גובלת עם רחוב Canal בדרום, Lafayett מערב, Broome St. צפון, ומהמזרח, Bowery, Grand st. ו-Motte st.

Lower East Side
גובלת עם Houston בצפון, Allen St. במערב, בדרום רחובות Henry+Pike ובמזרח East River, זו שכונה שכבר מספר עשורים מתפתחת, ניתן למצוא שם חיי לילה פוריים, הרבה ברים ומועדוני הופעות, מעוז למוזיקה מחתרתית של ניו יורק, לא תמצאו שם יוקרה ופאר, אנשים בגובה העיניים. בלואר איסט סייד נמצא גשר ווילאמסבורג שעליו ניתן ללכת בשלווה ובנעימות. מלון מומלץ, Hotel on Rivington.

East Village
צפונית מלואר איסט סייד ממוקמת האיסט ווילג’ המגניב. דרומית גובל עם Houston, מערבית עם 4th Avenue’ צפונית עם 14th Steet. המקום היה למרכז היפים, ביטניקים, ג’אז, ביתו של צ’רלי פארק הסקספוניסט האגדי ממוקם שם, בשנים מאוחרות יותר מעוז הפאנק-רוק. כל שנה יש בפארק טומפקינס פסטיבל ג’אז צ’רלי פרקר, פסטיבל אלן גינזבורג הביטניק ופסטיבל דראג. רוב רחובות האיסט ווילג’ מסודרים ע”פ מספרים ואותיות. אחד מהרחובות שכדאי לשים לב אליהם הוא סנט.מרקס הוא רחוב 8, שם בין השאר ישנה אווירה של שאריות הפאנק רוק עם חוניות וסקייטרים יחד עם פאבים שמנגנים הופעות ג’אז, בתי קפה ועוד. הרחוב מגיעה לנקודת מפגש בין האיסט ווילג’ לווסט ווילג’ גרינוויצ’ ווילג’, היא כיכר אסטור עם הריבוע העצום באמצע הכיכר. נסו להזיז אותו, הוא זז. מלון מומלץ באיסט ווילג’ The Bowery Hotel.

The Greenwich Village
שכונה שבעברה הייתה לארטיסטית ובוהמיינית, גם מעוז הביטניקים, כיום שכונה מאוד פופולרית עם מלא מסעדות טובות, ברים עכשווים ואולדפשן, חנויות מגניבות, לרבות חנויות שח מט וחנות Little Lebowski Store שג’ף ברידג’ס ביקר בא. כמו כן חנויות תקליטים, מועדוני ג’אז אגדיים, שימו לב לפארק וושינגטון Washington Square park שהוא בעצם הנקודה ההתחלתית של השדרה החמישית, שם ישנם מופעי רחוב אקרובטיים של מקומיים, שולחנות שח מט, הפארק הופיע בהרבה מאוד סרטים. שימו לב לרחוב בליקר בשכונה. השכונה גובלת עם רחוב Houston בדרום, ברודווי במערב, רחוב 14 בצפון ונהר האדסון במערב. מלון שלושה כוכבים מומלץ Washington Square Hotel.

Chelsea
אזור פעיל ואופנתי הממוקם בין רחוב 14 בדרום, Avenue of America במזרח, צפון רחוב 34. היום צ’לסי הומה בחנויות בוטיק, גלריות לאומנות, ברים אופנתיים, מועדונים. לא לפספס ואי אפשר לפספס את צ’לסי מרקט אשר גודלו כבלוק שלם, בין שדרת תשיעית ועשירית ורחוב 15 ו-16. בתי קפה, מסעדות, חנויות בשר, גבינות, מאכלי ים, פירות ירקות, הכל אסתטי ונקי, אה..ומספרה. בשכונת צ’לסי ישנו פארק מדליק שנקרא פארק הייליין, פארק בגובה של קומה ראשונה / שניה, בעבר היה בסיס לפסי רכבת. אזורים מסויימים בצ’לסי נראים עדיין כאזור תעשייתי וזה בגלל ה-Meat Packing District שאיכלס את השכונה. כיום כאמור אופנתי, תרבותי, מרכז אומנות ומרכז קהילה הגאה של ניו יורק. מלון מומלץ בצ’לסי, High Line Hotel.

Gramercy
דרום רחוב 14, צפון רחוב 23, מערב שדרת Park Ave. מזרח, East River .השכונה מכונה גם Gramercy Park על שם הפארק הפרטי שבה, מותר רק לסובבים את הפארק להכנס אליו. זוהי שכונה ברמה יחסית גבוהה ואלגנטית. אחת מהאטרקציות בשכונה היא בניין ה-Flatiron הנראה כמו מגהץ ונבנה בתחילת המאה הקודמת מה שעושה אותו לראשוני גורדי שחקים.

Garment District
ו..אנחנו כבר במידטאון. שכונה קטנה במרכז מנהטן מלאה באטרקציות ניו יורקריות פופולריות. מזרח רחוב Ave of America בלוק מאמפייר סטייט בילדינג, צפון רחוב 40, שזו הפינה של ברייאנט פארק המגניב בו נמצאת ספריית ניו יורק. בשדרה השמינית הגבול מצפין וחותך מערבה על 42 היכן שנמצאת Penn Station ומדרים במערב על השדרה התשיעית ובדרום רחוב 34. בפינה הדרום מזרחית זו כיכר הארלד הידועה שם חותך רחוב ברוודווי. שכונה מרכזית במנהטן. מלון מומלץ Even Hotel New york Time Square.

כאמור מנהטן מכילה בתוכה עוד שכונות שלא הזכרנו אבל אלו בהחלט העיקריות, שמרו לכם את המאמר באימייל ובכל פעם שתרצו להזכר איפה נמצאת כל שכונה, קראו את הכתבה ואל תשכחו, תהנו, תהנו, תהנו.

(באדיבות אתר: www.articles.co.il)

דניאל רייכר

תגובות סגורות