חדשות היום

אקסלרטור ישראלי ראשון באוסטרליה יושק בפארק המדע החדש של סידני

ארגון “PresenTense” משיק באוסטרליה את האקסלרטור הישראלי הראשון ביבשת, שיאפשר לסטארט-אפיסטים אוסטרליים להשתתף בתכנית ההאצה של הארגון, הכוללת בין היתר ליווי אישי של מנטורים, יועצים עסקיים ורשת של מומחים מתחומי הטכנולוגיה, הפיתוח והעיצוב מישראל

מדובר בתוכנית האקסלרציה הראשונה של ישראל באוסטרליה, אשר בימים אלה מנהיגה תכנית לאומית בנושא חדשנות ומעמיקה בשל כך את הקשרים שלה עם קהילת היזמות וההייטק הישראלית. כחלק מכך חברה ממשלת אוסטרליה למתחם העבודה SOSA בתל-אביב להקמת ה-“Landing Pad” עבור חברות סטארטאפ אוסטרליות, בו יכולות להיחשף לאקוסיסטם היזמות וההייטק הישראליים.

כעת, חברו גורמים ממשלתיים ועסקיים לארגון PresenTense””, הפועל להנגשת יזמות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל ובעולם, בכדי להקים את האקסלרטור הישראלי הראשון ביבשת. אוסטרליה, שואפת גם היא להפוך יזמות לנגישה עבור כלל חלקי האוכלוסייה, ומכאן נוצר החיבור הטבעי עם הארגון, אשר הפעיל למעלה מ-40 אקסלרטורים בפריפריות גיאוגרפיות וחברתיות, כולם מתוך תפישה ולפיה יזמות היא כלי לחיזוק הכלכלה המקומית, להעשרת חיי הקהילה ולמתן פתרונות לסוגיות מרכזיות בחברה הישראלית.

בראש הפרויקט להקמת האקסלרטור הישראלי בלב מערב סידני, עומד כאמור ארגון “PresenTense” בשיתוף עם חברת יזמות הנדל”ן “Celestino”, שעובדת בימים אלה על הקמת SSP”” (Sydney Science Park) – פארק סידני למחקר ופיתוח בלב מערב סידני, לחדשנות בתחומי תעשייה, חינוך ועסקים, שישתרע על פני למעלה מ-280 דונמים ובהשקעה של כ-5 מיליארד דולר ושבתוכו יפעל האקסלרטור בשמו “Sydney Science Park PresenTense-Accelerator Hub”.

על אף מיקומו של האקסלרטור באוסטרליה, משתתפי התכנית יזכו לקבל את אותה החוויה שחווה סטארטאפיסט שיושב בישראל, וייחשפו לידע והיכולות של ארגון “PresenTense” בתחום הנגשת היזמות. הודות למודל האקסלרטור והמתודולוגיה הייחודיים, יזכו המשתתפים לחיבור לכלל החומרים המקצועיים ולבסיסי המידע בישראל, יעברו סדנאות לפיתוח אקו-סיסטם ליזמות, ולמעטפת מותאמת אישית לצרכי המיזם, הכוללת צוות מנטורים ויועצים עסקיים מתחומים שונים, שילוו את המשתתפים כבר משלב ה-seed ועד למינוף העסק לשלב האסטרטגי הבא..

פארק המדע החדש של סידני צפוי להיבנות כעיר של ממש, שתהווה מוקד משיכה בינלאומי למחקר ופיתוח ותספק כ-12 אלף מקומות עבודה מבוססי ידע. בתוך כך, האקסלרטור הישראלי, יהווה מגדלור לחדשנות בפארק המדע, ולמעשה יאפשר לחברות סטארטאפ הממוקמות בסידני לקחת חלק באופן מקוון, במודל האקסלרטור הייחודי של ארגון “PresenTense” בישראל.

גיא שפיגלמן, מנכ”ל ארגון ‘PresenTense‘: “פארק המדע המתהווה של סידני הוא פרויקט עם ראייה עתידית אשר יש לו פוטנציאל להעלות על נס את כל הנושא של חדשנות ויזמות במערב סידני ואף מעבר לה. אנו גאים לשתף פעולה עם “”Celesetino ולספק נגישות לידע וליכולות הישראליות בהקשר של תפעול אקסלרטורים ובניית מערכות של יזמות חברתית, שלה היכולת לספק פתרונות חדשניים לבעיות החברה ברמה המקומית”.

ג’ון וסלו, מנכ”ל Celesetino”“: “השותפות שנרקמת כאן מחברת ישירות בין פארק המדע של סידני למערכת החדשנות הישראלית, באמצעות הנגשת תכנית ההאצה של ‘PresenTense’ ברמה עולמית, כך שתהיה זמינה למשתמשים גם בסידני. עסקים, והעוסקים בחדשנות בכלל, שיבואו במגע עם הארגון, יצאו נשכרים ויזכו להיחשף לכמות הידע והמומחיות שלו בתחום היזמות. אנו מתרגשים מהאפשרות לחבור לחברה כה דינאמית ובעלת יכולות העצמה ופיתוח ברמה הגבוהה ביותר”.

ג’ון אג’אקה, השר לשוויון חברתי בממשלת New South Wales: “השינויים והחדשנות המובלים על ידי ארגונים דוגמת ‘PresenTense’, הופכים את העולם לנגיש יותר ומכיל יותר. שותפות זו היא בשורה אדירה עבור אנשינו, הן ברמה הקהילתית והן ברמה הכלכלית, שכן משמעותה היא שיזמים מקומיים יחוברו ליזמים מובילים ברמה העולמית, וביחד יוכלו לייצר אין ספור הזדמנויות שיטיבו עם כל חלקי החברה על שלל צרכיה”.

 

תגובות סגורות