חברת Via מתרחבת לפאריז

חברת ויה (Via) המפתחת והספקית המובילה בעולם של פתרונות תחבורה ציבורית דינמיים, וקאוליס (Keolis) – מפעילה גלובלית של תחבורה ציבורית, הקימו שותפות להשקת שירות חדש לנסיעות שיתופיות בפאריז, בשם PLUS. השירות יופעל על ידי זרוע LeCab של Keolis. החל מה-31 בינואר, הטכנולוגיה המהפכנית של ויה תאפשר לנוסעים לחלוק מכונית, שאותה יסיע נהג מקצועי, באמצעות האפליקציה של LeCab.

ויה מספקת את התשתית הטכנולוגית, שמתחברת למערכות Keolis אשר תפעיל את השירות.  ויה היא החברה הראשונה בעולם המספקת תשתיות טכנולוגיות שמאפשרות לחברת תחבורה ציבורית להפעיל שירות דינמי ויעיל אשר מתאים את עצמו בזמן אמת לביקוש, הפקקים ומצב הרכבים.

אורן שובל מייסד Via צילום יורם רשף

אורן שובל מייסד Via צילום יורם רשף

דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי חברת ויה מסרו: “המשימה של ויה היתה ליצור מערכת תחבורה ציבורית דינמית אמיתית, המשוחררת מכבלי המסלולים ולוחות הזמנים הקבועים”. עוד הם אמרו כי “שותפויות אסטרטגיות, כמו זו עם Keolis, הן יסוד מרכזי במימוש החזון שלנו ברחבי העולם, לשיתוף בין ניידות לתחבורה במטרה להוביל שינוי מהיר בתחבורה העירונית ברחבי העולם”.

הטכנולוגיה של ויה מאפשרת לנוסעים לחלוק בקלות נסיעות עם נוסעים אחרים שפניהם מועדות לאותו כיוון. הניתוב החכם של האלגוריתם מאפשר לאסוף נוסעים ולהוריד אותם בזרימה אינסופית, מבלי לסטות מהמסלול של הנוסעים כדי להתאים אותו לנוסעים אחרים. הדבר מאפשר למערכת של ויה להעביר נוסעים רבים ממקום למקום, תוך שימוש בשבריר ממספר כלי הרכב המשמשים שירותי מוניות או שירותי הסעות לפי דרישה.

על ידי חלוקה יעילה של כלי רכב יחיד בין מספר נוסעים, PLUS תוכל להפחית את הפקקים בכבישי פאריז ואת פליטות הפחמן בעיר. השקת השירות הנוכחי היא הראשונה מבין מספר שיתופי פעולה מתוכננים בין ויה לבין קאוליס, מפעילה מובילה של שירותי תחבורה ציבורית ברחבי העולם ומשקיעה אסטרטגית בסבב הגיוס השלישי של ויה, שנסגר בשנה שעברה בהיקף של 100 מיליון דולר.

“קאוליס נמצאת בחזית של פיתוח והפעלה של שירותי ניידות חדשניים ובני קיימא”, כך אמר לורן קושר, מנכ”ל קאוליס. “שיתוף הפעולה עם ויה ייצור תחבורה ציבורית מבוססת טכנולוגיה, המאפשרת שירותים דינמיים, מותאמים, בעלות/תועלת משופרת”.

כחלק מאסטרטגיה נרחבת יותר להטמעת טכנולוגיית התחבורה הציבורית שלה ברחבי העולם, ויה מתכננת להודיע – במהלך החודשים הבאים – על השקת שותפויות אסטרטגיות בוורטיקלים שונים בתחום התחבורה – לרבות ציי מוניות, סוכנויות תחבורה ציבורית וחברות אחרות המפעילות רשתות תחבורה.

חמי פרס, מייסד ושותף מנהל בקרן פיטנגו שמשקיעה בויה: “הצוות המוכשר של Via מוכיח ששיתופי פעולה ייחודיים עם חברות תחבורה מובילות ברחבי העולם מאפשרים יישום רחב ונגישות לפתרון המהפכני שלה. Via ממשיכה להרחיב את פעילותה ואת לקוחותיה על בסיס טכנולוגיה מתקדמת וייחודית שנותנת מענה לבעיות של התחבורה הציבורית- עכשיו גם בפאריז. אנחנו גאים להמשיך ולתמוך ב Via שמובילה את התחבורה השיתופית בעולם”.

 

ארנון דינור, שותף בקרן  83North שמשקיעה ב Via אמר: “הטכנולוגיה והשרות של Via שמאפשרים להסיע כמות גדולה של אנשים בסגנון ״מונית שרות״, הם הפתרון התחבורתי הטוב ביותר, והצצה לאיך ייראה העתיד. Via בנתה את עצמה מהתחלה כמערכת שמאפשרת לא רק לעצמה להשיק שרותים כאלה, אלא גם לאחרים. רשימת השותפויות עם חברות מהשורה הראשונה היא מרשימה ביותר ומעידה על הצורך החזק שיש בשוק לפתרונות תחבורה מתקדמים”.

בתמונה: דניאל רמות מייסד Via

צילום יחצ

 

תגובות סגורות