חדשות היום

מחשבים עם מעבדי הדור השביעי של אינטל יוצאים לשוק

אינטל הודיעה על תחילת שיווקם של מעבדי הדור השביעי ממשפחת Core עבור שורה של מחשבים ניידים, מחשבים נייחים ומחשבי גיימינג. מחשבים אלה צפויים להיות זמינים לצרכנים בהמשך החודש. בכך משלימה אינטל את השקת המעבדים, המכונים קייבי לייק (Kaby Lake), שפותחו במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה.

משפחת מעבדי 7th Gen Intel Core מספקת מגוון של רמות ביצוע ופורמטים לבחירה – החל מהתקנים זעירים וקטנים, דוגמת Compute Sticks, דרך מחשב 2 ב-1 נתיקים דקים במיוחד, מחשבים נישאים דקים וקלים וכעת גם מחשבים נישאים עתירי ביצועים, מחשבים נייחים עוצמתיים, מחשבי All in One וכן תחנות עבודה ניידות המבוססות על מעבד Intel Xeon.

KBY_LAKE_S_FRONT_RIGHT_04_WhiteBKGהמעבדים החדשים הם חזקים, מהירים וחסכוניים יותר מאי פעם. כך לדוגמה, במעבדי Core i5 החדשים, עם טכנולוגיית Turbo Boost 2.0, הביצועים והעוצמה נשלטים באופן דינמי ומואצים רק כשיש בכך צורך – והאנרגיה נשמרת ליישומים הזקוקים לה. טכנולוגיית Speed Shift מאפשרת לשלוט במצבי הביצועים של המעבד (P States) ולנהל אותם באמצעות החומרה במקום באמצעות מערכת ההפעלה. התוצאה היא יכולת להגיע הרבה יותר מהר לתדרי טורבו, ביצוע מהיר יותר של משימות וחזרה מהירה יותר למצב מנוחה. בנוסף, טכנולוגיית Ready Mode מבטיחה שהמחשב האישי יעודכן תוך שמירה על תגובתיות מהירה.

עם לוחות האם והמערכות של אינטל ניתן להוסיף זיכרון Intel Optane ולהשיג חוויית מחשוב זריזה עם זמני הדלקה קצרים יותר, עלייה מהירה של יישומים וביצוע מואץ של מטלות מחשוב יומיומיות.

מעבדי הדור החדש של אינטל מאפשרים יישומי בידור, יצירת מדיה ומשחקים ברמות חדשות, המשולבים בגרפיקת Intel Iris Plus ו-Intel HD Graphics. הודות למנוע המדיה המשופר עם VP9 ומאיץ חומרה HEVC 10-bit, צפייה בקבצי K4 ויצירת תוכן משתפרים בהשוואה למעבדי הדור הקודם. המשתמשים יכולים להזרים תכני וידאו HD ו-Ultra-HD וליהנות מסרטים איכותיים ברזולוציית 4K UHD. המשתמשים יכולים גם ליהנות מחוויית משחק זורמת ועשירות הודות לגרפיקת Intel Iris Plus ברזולוציה של 1080P.

ביצועי הגרפיקה התלת-ממדית לבדה טובים פי 6.6 בהשוואה למחשב שולחני בן חמש שנים. המעבדים מסדרות H ו-S מספקים חווית VR מדהימה הודות לביצועי CPU מעולים המספקים ביצועים תובעניים של משחקי AAA, על מנת למקסם את חוויית המשחק. גרפיקת HD של אינטל בפלטפורמות Core משפרת את חוויית המשחק ב-720p.

מחשבים עם מעבדי Core מהדור השביעי צפויים להציע קלט באמצעות צג מגע או עט חרט (סטיילוס) ובכך לסייע למשתמשים לפשט את האינטראקציה עם המחשב ולתת דרור ליצירתיות. שימוש במאפיינים חדשים כגון שליטה קולית וזיהוי פנים מאפשר למשתמש להיכנס למחשב ללא טרדה מיותרת באמצעות Windows Hello ו-True Key של אינטל, המתאפשרים בסדרות i ו-m3.

אינטל ממשיכה לשפר את ניצולת האנרגיה על מנת להאריך את חיי הסוללה ולאפשר התקנים קטנים ודקים יותר. האצה ייעודית של החומרה מפחיתה באופן דרמטי את צריכת החשמל. סדרה Y של המעבדים מאפשרת לדמיין מחדש את מחשבי ה-2 ב-1 עם עיצובים דקים ונטולי מאוורר לניידות אמיתית. סדרה U של המעבדים מאפשרת פרודוקטיביות ויצירתיות משופרות, הודות לדגמים דקים ביותר שאינם מתפשרים על חיי סוללה. מעבדי סדרהU  החדשים מספקים כעת עד עשר שעות של חיי סוללה. יכולת מצב השהייה (stand by) מודרנית מבטיחה שהמחשבים הנישאים ימשיכו בעיבוד הנתונים מנקודת ההפסקה במהירות הבזק.

המעבדים החדשים כוללים מאפיינים מוקשחים שנבנו בתוך הסיליקון. Intel Authenticate הוא פתרון משולב המוגן בתוך החומרה ומפחית את חשיפת המשתמשים למתקפות גניבת זהות כגון פישינג, עם אמצעים כגון זיהוי טביעת אצבע, סמיכות גיאוגרפית מבוססת בלוטות’, PIN מוגן, זיהוי מקום ופנים. יש שפע של אפשרויות להתאמת מדיניות האבטחה של המחשב.

גם הקניות המקוונות בטוחות מתמיד עם Intel Software Guard Extensions  (SGX) ו-Intel Online Connect, טכנולוגיות המאפשרות לספקי שירותים לאפשר זיהוי ביומטרי אישי בעת ביצוע עסקאות מקוונות ובכך לצמצם את הדאגה מגניבת זהות או הרשאות.

אינטל  שיתפה פעולה עם מיקרוסופט בטיוב חוויית השימוש ב-Windows 10 במחשבים המצוידים במעבדי Core החדשים. חידושים בפלטפורמה של אינטל שולבו בחידושים ב-Windows 10 על מנת להעניק יתרונות לצרכנים ולמשתמשים עסקיים. שימוש ב-Windows Hello מבטל את הטרחה הכרוכה בשינון והקשת סיסמה. מאפיינים נוספים כגון Windows Ink מספקים דרך טבעית יותר לאינטראקציה עם ההתקן, ממש כמו בנייר ועיפרון.

תכונות נוספות:

  • Thunderbolt 3: עם רוחב פס כפול בהשוואה לדורות קודמים, טכנולוגיית Thunderbolt 3 מעבירה נתונים פי 8 מהר יותר מאשר USB 3.0 Plus. לראשונה ניתן להעביר נתונים, וידיאו וחשמל בכבל אחד, שמעביר נתונים בנוחות ובמהירות של עד 40Gbps, תצוגת 4K 60 Hz, טעינת מערכת של עד 100 וואט, גרפיקה חיצונית ורישות Thunderbolt להאצת הפרודוקטיביות.
  • תמיכה ב-Gen 3 PCIe: המעבדים מציעים תמיכה ב-Gen 3 PCIe, כדי לאפשר קצבים מהירים יותר של העברת נתונים עד 8 GT/s לעומת 5 GT/s ב-PCIe Gen 2. טכנולוגיית Rapid Storage החדשה ביותר של אינטל תומכת ב-4 כונני סוליד סטייט NVMe PCIe ומסוגלת לנצל מהירויות של Gen 3 PCIe. מערכות שולחניות יציעו יכולת קלט/פלט משופרת פי 15 בהשוואה לדורות קודמים.

רשימת המעבדים הזמינים בשוק:

  • מעבדי 5W Intel Core vPro (סדרה Y) עבור מחשבי 2 ב-1 נתיקים
  • מעבדי 15W Intel Core vPro, ו-28W Intel Core (סדרה U) עבור מחשבי 2 ב-1 “מתהפכים” ומחשבי צדפה דקים וקלים ובהם דגמים עם גרפיקת Intel Iris Plus .
  • מעבדי45W Intel Core vPro  (סדרה H) למחשבי clamshell עם מסך גדול ולמחשבי מחברת יוקרתיים.
  • מעבד 45W Intel Core  נייד (סדרה H), דגמים לגיימרים ולמחשבי מחברת עם יכולת VR.
  • מעבדי 45W Intel Xeon  לתחנות עבודה ניידות.
  • מעבדי 65W Intel Core  ו-Intel Core vPro (סדרה S) למחשבים במארזי מגדל, AiO ומיני
  • מעבדי 95W  ו-65W Intel Core  (סדרה S) לרבות דגמים unlocked.

תגובות סגורות