חדשות היום

הנחת אבן הפינה למרכז ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל לחדשנות

מורט מנדל, יו”ר קרן מנדל, פרופ’ יהודה ריינהרץ – נשיא קרן מנדל, הגב’ גילה בן-הר – מנכ”לית מטח, מר עמרם מצנע – יו”ר קרן ירוחם החדשה ומר מיכאל ביטון – ראש מועצת ירוחם חנכו היום את מרכז ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל לחדשנות  בבניין ירוחם-טק בעיר ירוחם  קרן ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל תרמה 5.2 מיליון דולר, אשר יועדה  לבניית הבניין החדש למרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) לשם פיתוח מרכז MindCET בירוחם.

תלמידי ביה”ס המאוחד בירוחם פתחו את הטקס בשירה מרגשת. בתום הטקס חתמו על מגילת הנחת אבן הפינה למרכז ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל לחדשנות,  שלשונה: “מי יתן ומרכז זה יעניק לכל הבאים בשעריו סביבה מאפשרת, חדשנית, יצירתית ומלמדת, ושהחיבור שייווצר בין יזמים, מפתחים, מחנכים וחוקרים, יביא לפיתוח פתרונות חינוכיים מבוססי טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, שיקדמו את החינוך בישראל וברחבי העולם כולו. אנו מודים לקרן ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל על תמיכה נדיבה זו ועל מסירותה לטיפוח הנגב, החינוך ומדינת ישראל, לטובת כל בני האדם באשר הם.”

מורטון ל. מנדל, יו”ר קרן ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל  אמר: “כחלק ממערכת היחסים ארוכת הטווח שלנו עם ירוחם ותושביה, קרן מנדל מברכת על ההזדמנות המבורכת לסייע לירוחם בהקמת המרכז  המתקדם לחדשנות חינוכית, אשר ישלב פעילות עם בסיסי ההדרכה של צה”ל בנגב. תרומה זו מבטאת  את רצוננו  לתמוך בירוחם, בנגב ובקידום החדשנות בישראל.”

גילה בן-הר, מנכ”לית מטח, אמרה: “זו זכות גדולה עבורנו להניע חדשנות טכנולוגית חינוכית גלובלית המשפיעה על העולם כולו, ושחדשנות זו מתחילה דווקא מהנגב ודווקא מירוחם, חדשנות שמתחילה מהפריפריה היא חדשנות בריאה שמשרתת את כלל הציבור.”

ראש העיר ירוחם, מיכאל ביטון, אמר: “המרכז החדש יהווה בית למחנכים, לרעיונות חדשים ולדרכי חשיבה חדשות והוא ממקם את ירוחם בלב הפיתוח של הנגב.”

עמרם מצנע, יו”ר קרן ירוחם החדשה, אשר ניהלה את הקמת מתקני MindCET ציין: “פרויקט זה הוא צעד נוסף במאמצינו לפתח  מצוינות בחינוך בירוחם.”

המרכז החדש כולל את הפעילויות  הבאות:

  1. ה- HUB – סביבת עבודה פתוחה שמארחת קבוצות פעילות של MindCET ואת שיתופי הפעולה שלהם. המקום  יהיה  פתוח גם לחיילים וקצינים  מקמפוס ההדרכה החדש  של צה”ל ולעובדי היי-טק מהנגב כולו.
  2. ארגז החול – מקום לתצוגה ולניסיון מעשי של טכנולוגיות פורצות דרך בתחום הטכנולוגיה בחינוך (“EdTech”). המקום יהיה מיועד לסדנאות וללימוד עצמאי למורים, לחיילים ולאנשי טכנולוגיה.
  3. fab lab – מעבדת מייקרים המשלבת בית מלאכה מסורתי עם תכנות, הדפסת תלת מימד וחיתוך ליזר, ומאפשרת לתלמידים, מורים ויזמים ליצור כמעט כל דבר שיעלו על דעתם. בצד אנשי חינוך ויזמים מעבדת המייקרים תשרת קבוצות מקמפוס ההדרכה של צה”ל, בני נוער ממירוחם ומהפזורה הבדואית הקרובה.
  4. הכיתה המעופפת – כיתה לשימוש במיוחד עבור ניסויי מחקר. הכיתה תכלול עזרים טכנולוגיים שיסייעו לחוקרים במיטב המחקר שלהם (כלי הקלטה ותיעוד מובנים, חלון תצפית חד-כיווני, חיישנים ונקודות תצפית).
  5. אגף מחקר בהיקף של כיתות לימוד ואולם – לשימושם של הקבוצות השונות שישתתפו בפעילות של MindCET, כמו גם לכנסים והשתלמויות לצוותים של בתי ספר, מעצבי דעת קהל, עמיתים ובוגרים של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ולדרגי הפיקוד של קמפוס ההדרכה של צה”ל.

בתמונה מימין לשמאל: מורט מנדל, יו”ר קרן מנדל, פרופ’ יהודה ריינהרץ – נשיא קרן מנדל, הגב’ גילה בן-הר – מנכ”לית מטח, מר עמרם מצנע – יו”ר קרן ירוחם החדשה ומר מיכאל ביטון – ראש מועצת ירוחם

צלם: שלומי אמסלם

תגובות סגורות