חדשות היום

רוברט דה נירו והעיר ניו יורק

ישנם הרבה סמלים שמייצגים את העיר ניו יורק, פסל החירות, בניין אמפייר סטייט, מלון פלזה, המוניות הצהובות ועוד ועוד.
סמלי ניו יורק לא מיוצגים רק ע”י מבנים או עצמים דוממים, אלא גם על ידי בני אדם.
לאורך ההיסטוריה ועד היום ישנם אישים מסויימים שכאשר שמם עולה, הקונוטציה הראשונית היא העיר ניו יורק.
מספר דוגמאות לכך:
פרנק סינטרה, במיוחד אחר ביצוע השיר New York.
רודי ג’ולינאני, ראש העיר של ניו יורק בין השנים 1994-2001, היה ידוע כראש העיר שניקה את ניו יורק מפשע ובזכות זאת שליווה את ניו יורק בעת פיגועי מגדלי התאומים.
וודי אלן, הבמאי והשחקן היהודי המוערך אשר רוב סרטיו סובבים סביב העיר ניו יורק וניתן בקלות להבין מסרטיו את אהבתו לעיר.
בילי ג’ואל ושירו New York state of Mind.
להקת הפאנק ראמונס אשר גדלה באיסט ווילג’, אל פצ’ינו השחקן המוערך. ועוד ועוד צעירים יותר ועתיקים יותר.
וכמובן.. רוברט דה ניו רו.
ללא ספק אחד הסממנים של ניו יורק, אחד מהאישים המסמלים את ניו יורק הוא השחקן. לא ניתן להפריד בין העיר לבינו וזה מתבטא בסרטיו בחברת ההפקות שלו ופסטיבל הסרטים שלו ששניהם נקראים טרייבקה על שם השכונה, זה ממשיך בכך שיש לו מלון בשכונה האופנתית שנקראית The Greenwich Hotel ומסעדות:
טרייבקה גריל ו-Locanda Verde, אשר שתיהן ממוקמות בשכונת טרייבקה, האחרונה שייכת למלונו.

למה רוברט דה נירו אוהב את ניו יורק?
זו שאלה שהתשובה היא אישית, ניתן רק לשער שהסיבה זהה לזאת של כולנו:
האנרגיה שהעיר מייצרת, האנשים, גורדי השחקים העצומים, המסעדות שהן מהשורה הראשונה, המלונות בניו יורק, האטרקציות בניו יורק, מוזאונים, פארקים בניו יורק, אופנה וכו.. בניו יורק יש קסם והיא מושכת אליה אנשים ששבים אליה שוב ושוב שנה אחר שנה ואף משאירה אותם שם.
העיר משדרת שהכל אפשרי בה, כלומר ניתן להיות כל אשר חפצה נפשכם, ניתן להגשים חלומות ולגעת בשמיים. לא סתם בשיר New York שמבצע פרנק סינטרה, לייזה מינלי ועוד רבים, מתנגנן לו המשפט “If I can make it here, I can make it any where”.

רוברט דה נירו וניו יורק
רוברט דה נירו נולד במנהטן ב-Greenwich Village שכונות הממוקמות בדרומה של מנהטן, הוא גדל שם וב-Little Italy שכונה נוספת בדאונטאון מנהטן.
בגיל 16 זנח את הלימודים הקונבנציונלים לטובת לימודי משחק, הוא למד בין השאר בשני בתי ספר מובחרים Stella Adler Conservatory שממוקם ב-31 West 27th Street מספר בלוקים דרומית מבניין אמפייר סטייט ואצל Lee Strasberg Actor Studio בשכונת Hell’s Kitchen שכונה במערב מידטאון מנהטן כיום ידועה גם בשמה קלינטון.

מספר דוגמאות של סרטיו של דה נירו המייצגים את העיר:
סרטו הראשון כשחקן היא תחת פיקודו של הבמאי המוערך בריאן דה פלמה, The Wedding Party 1969 והסרט צולם בניו יורק כמובן.
ב-1970 שיחק בסרט “Hi Mom” או “Blue Manhattan” גם של בריאן דה פלמה, הסרט מצולם בניו יורק וסובב סביב שכונת Greenwich Village.
מר דה נירו השתתף בעוד מספר לא מבוטל של סרטים על ניו יורק ובניו יורק, לא נלאה אתכם בכולם אבל נמנה מספר חשובים.
שיתוף פעולה ראשון עם הבמאי מרטין סקורסזה, Mean Street הסרט מצולם בניו יורק, בברונקס, Little Italy, Nolita, רחוב בליקר בווילג ועוד.
הסנדק 2 סרטו של פרנסיס פורד קופולה, הסרט מציע תמונה על העבר של דון קורליאונה הדמות הראשית בסרט ואיך שהפך למי שהוא, התמונה מציגה את רחובות ניו יורק של שנות ה-20 ואת ההווי שבה.
אי אפשר לדבר על רוברט דה נירו וניו יורק בלי להזכיר את הסרט Taxi Driver סרטו האגדי שלו ושל מרטין סקורסזה על נהג מונית בודד המתגורר במנהטן. כמובן שהרבה מהשוטים צולמו בעיר בעיקר ברחוב 13.
מה עוד?
כאמור לשחקן יש גם חברת הפקות בשם Tribeca Production אשר נוסדה ב-89 והתמקדה בסדרות טלוויזיה במנהטן.
ב-2002 הקים את Tribeca Film Festival, אחת מהסיבות לכך היא לפתח מחדש את דאונטאון מנהטן, האזור שנפגע באופן טרגי באסון התאומים.

ולמה התכנסנו כאן היום?
עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם מה המשמעות של כתבה זו? למה קראתם את כל מה שקראתם? מה הם מוכרים לי עכשיו? והתשובה היא: המלצה על המלון של רוברט דה נירו שכאמור ממוקם בשכונת טרייבקה (איך לא?), זהו מלון חמישה כוכבים במנהטן, מלון מוצלח ומבוקש, אלגנטי ואקלקטי. שמו של המלון The Greenwich Village (איך לא?).
תעשו חיים.
(באדיבות אתר: www.articles.co.il)

תגובות סגורות