חדשות היום

Vicor במגמה מתמדת של חדשנות

מאסימו ג'אביאולי, מנהל יישומים בכיר דרום אירופה, ויקור

מאסימו ג’אביאולי, מנהל יישומים בכיר דרום אירופה, ויקור

את מאסימו ג’אביאולי (Massimo Gavioli) פגשתי לראיון מיוחד במהלך הכנס הצבאי לפיתוח יכולות צבאיות ותעופתיות של חברת ניו-טק לשיחה על ויקור, ישראל וחדשנות. מאסימו הוא מהנדס יישומים יותר משלוש שנים בחברה ואחראי על דרום אירופה, טריטוריה הכוללת את: איטליה, ספרד, פורטוגל, יוון, טורקיה וישראל. את דרכו בתחום הוא החל כמהנדס בתחום הצבאי והתעופתי בחברה איטלקית משם עבר לחברת ST באותו התחום וטריטוריה (ללא ישראל), ולפני עבודתו בויקור ב-Intersil.

חדשנות
“ויקור מתמקדת בחדשנות ושמה את הנושא לראשון במעלה, 50% מההכנסות של החברה מוקדשות למחקר ופיתוח.” מספר מאסימו. מרכז הפיתוח של החברה נמצא צפונית לבוסטון ארה”ב ושם גם הייצור מתקיים “אנחנו לא מייצרים במזרח מאחר וחשוב לנו הפיקוח על איכות המוצר” מסביר מאסימו את הייצור המקומי, “יש לנו מותג טוב ואיכותי ואנחנו לא מוכנים להתפשר על זה. אם יש בעיה בייצור – המפתח עצמו יכול לגשת למפעל ולפתור את הבעיה ולייעץ לייצור ללא עיכובים או תקלות.”
קיימים מוצרים חדשים רבים שחברת ויקור מפתחת כגון: שתי משפחות מוצרים – ממירי DC/DC קטנים ללא בידוד, ופיתוח של מוצרים מבודדים לשימושים צבאיים ותעשייתיים כגון ממיר ה-DCM, ממיר DC-DC מווסת ומבודד בטמפרטורות מוטסות. “במוצר זה אנחנו רוצים להרחיב את הזמינות ולתמוך בחלוקת כוח יעילה, לספק ביצועי מערכת חשמל מעולים וקישוריות ממגוון מקורות כוח מוסדרים עד לנקודה של עומס”, מסביר מאסימו.
קיים גם פיתוח חדש והוא: פילטר MFM, מודול חזיתי DC המספק סינון EMI. מסנן זה מקבל מתח כניסה של 160 עד 420VDC ומספק כוח של עד 640W.

פרוייקטים ישראליים
“קיימים פרויקטים פעילים רבים בתחום הצבאי בישראל, אבל לצערי אני לא יכול לשתף ולספר עליהם מהסיבות המובנות. פרויקטים רבים ביישומי תקשורת וגם במיחשוב, יש לנו התקנים ממוחשבים וכאלו שמתמחים יותר בתקשורת וכולם באים לידי ביטוי בשוק הישראלי.” לשאלתי את מאסימו לגבי המיקוד של חברת ויקור בישראל הוא ענה: “מוצרי ויקור מתאימים מאוד לתחום הצבאי אבל לא רק. המוצרים מתאימים לכל הלקוחות ששזקוקים למוצרים עם אמינות גבוהה וצפיפות הספק (power density).”

האם השוק הישראלי משפיע על הפיתוח של ויקור?
“מבחינת הפיתוח שלנו – אנחנו תמיד בקשר עם הלקוחות הסופיים על מנת להבין את הצרכים מהשטח בעולם בכלל ובישראל בפרט. אנחנו בקשר עם המהנדסים הישראלים ורואים פה אנשים יצירתיים וחושבים וחלק מהמוצרים שלנו פותחו גם בעקבות המהנדסים והמפתחים הישראליים. יש אפליקציות רבות אשר פותחו מהחדשנות הישראלית בתחום הצבאי כי זהו שוק מיוחד אבל גם בתחומים נוספים כמו הטלקום והתעשייתי – יש בשוק הישראלי רעיונות רבים וטכנולוגיות טובות אשר יכולים ליצור שינוי”.
טרנדים בשוק
“בשוק האירופאי אני רואה מגמה ירוקה, כל תעשייה (צבאית, צרכנית, טלקום ועוד) הופכת ליותר ויותר ירוקה. כולם מחפשים יעילות גבוהה יחד עם מוצר קטן על מנת להתאים למקום קטן. בדרך כלל תחום ההספק הוא האחרון שמפתחים חושבים עליו והמקום הנשאר במוצר הוא קטן ומאתגר ולכן אנחנו צריכים להקטין את המוצרים בהתאם”.

 

Untitled-38V-60VIN, 10V-50VOUT, 50-140W Cool-Power ZVS Buck-Boost Regulator

הרכיב הינו buck-boost בעל נצילות גבוהה עם מתח כניסה רחב בין 8 ל-60 וולט. הרכיב דורש רק סליל חיצוני, נגדי חלוקה ומעט מאוד קבלים בסיסים.
Features & Benefits
• Up to 96% efficiency
• 50-140W continuous output power
• Parallel capable with single wire current sharing
• External frequency synchronization / interleaving
• High Side Current Sense Amplifier
• General Purpose Amplifier
• Lighting / Constant Current Mode (LGH)
• Input Over / Undervoltage Lockout (OVLO / UVLO)
• Output Overvoltage Protection (OVP)
• Overtemperature Protection (OTP)
• Fast and slow current limits
• -40°C to 115°C operating range (TJ)
• Excellent light load efficiency

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות