חדשות היום

חברת ההייטק הירושלמית The Elegant Monkeys משלימה סבב גיוס סיד בגובה מיליוני דולרים מהתאגיד היפני Murata

חברת הסטארט-אפ הישראלית The Elegant Monkeys (או TEM) הכריזה היום (ה’) על השלמת סבב גיוס סיד חריג בגובהו, בהיקף של מיליוני דולרים. את הסבב הוביל התאגיד היפני הענקי Murata, אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום האלקטרוניקה, חיישנים ורכיבי התקשורת.

ההשקעה מצד מוראטה כוללת גם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול פיתוח משותף של מערכת חיישנים מתקדמת המכוונת לעולמות הבריאות והרפואה. הטכנולוגיה המתקדמת של TEM  מאפשרת תרגום של רגשות ומצבים מנטליים של אנשים למימד הדיגיטלי. הטכנולוגיה מאפשרת הנחת רובד נוסף וחדש לבינה מלאכותית דרך יצירה של בינה רגשית.

בעזרת חיבור של מוצרים יום-יומיים עם יכולות למידת מכונה, ביג דאטה והטכנולוגיה היחודית של TEM, החברות מקוות ליצור פתרונות בתחום הבריאות והרפואה שיוכלו למפות את כל ספקטרום הרגשות האנושי. מערכות בריאות בכל העולם, וביפן בפרט, מתמודדות עם אתגרים אדירים במישור הכלכלי והרפואי כאחד. מוצרים שיהיו מסוגלים להבין בני אדם ברמה עמוקה יותר יסללו את הדרך לשירותי בריאות אפטקיביים וזולים יותר.

חברת TEM הוקמה ב-2014 בירושלים, והשתתפה במחזור הראשון ב-AtoBe, מאיץ הסטארט-אפים של עזריאלי מכללה להנדסה ירושלים. “בשנים האחרונות אפשר לראות גידול משמעותי באקו-סיסטם היזמי בירושלים” מסביר נימרוד קרמר, מייסד וסמנכ”ל המוצרים בחברה. “אנחנו מאמינים שעוד נראה תוצאות מרשימות יותר יוצאות מירושלים”.

בין המשקיעים של החברה ניתן למצוא מספר אנג’לים, את ננסי שפילברג (אחותו של הבמאי סטיבן שפילברג), את חברת האלקטרוניקה הישראלית אלמג ואת קרן ההשקעות היפנית-ישראלית Samurai.

בדצמבר האחרון TEM  הייתה חברת הסטארט-אפ הראשונה שזכתה בפרס החדשנות על שמו של שמעון פרס ז”ל, כאשר הפרס הוענק לחברה מטעם לשכת המסחר ישראל-יפן. בנובמבר 2015, TEM ומוראטה נפגשו לראשונה בהאקתון שאירגנה קרן סמוראי, שחיבר בין חברות ישראליות ויפניות כדי לייצר שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין התעשיות בשתי המדינות. שם זכתה TEM במקום הראשון, דבר אשר הוביל ליצירת הקשר ותחילת המגעים העסקיים בין הצדדים.

TEM מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס על מנת להרחיב את מרכז המחקר והפיתוח שלה בארץ. החברה השיקה לאחרונה משרד חדש במגדל ויצמן בתל אביב ומתכוונת לשלש את מצבת כוח האדם שלה עד סוף 2017.

מנכ”ל The Elegant Monkeys, מעיין יזדי: ״המשימה שלנו היא לשפר את איכות החיים של אנשים בעולם דרך יצירת מרחבי מחייה ועבודה נוחים ורגועים. הצוות נרגש להתחיל את שיתוף הפעולה השאפתני והאסטרטגי עם Murata. אנחנו מאמינים שהשילוב בין העליונות היפנית בתחום החומרה והיכולות המובילות של הישראליים בתחום התוכנה והאלגוריתמיקה יוביל ליצירת סטנדרט חדש לגמרי של מוצרים בשוק״.

מר מיץ’ נוזאקי, ראש מוראטה ישראל: “אנחנו מאוד שמחים לעבוד עם The Elegant Monkeys, מכיוון שמדובר באחד מהסטארט-אפים הטובים בישראל. לכל אחד מהם יש לא רק יכולות יחודיות, אלא גם חשיבה חדה ואישיות. אני חושב ששיתוף הפעולה ביננו יכול לשנות את כללי המשחק”.

 

תגובות סגורות