אוטוטוקס משיקה טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים וחושפת פרויקט פיתוח עם ענקית מערכות הרכב Bosch

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המובילה העולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), משיקה טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לאופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) על בסיס מערך שבבי ה-V2X שפיתחה החברה הישראלית. בהקשר זה הודיעה לפני שבועיים Bosch הגרמנית, חברת תת-המערכות לרכב הגדולה בעולם, כי היא מבצעת פרויקט פיתוח המשלב בין היתר את טכנולוגיית ה-B2V של אוטוטוקס, לצד Ducati ו-Cohda Wireless – פרויקט שנחשף במסגרת יום פתוח לעיתונות שערכה Bosch בגרמניה. במהלך ההדגמה לעיתונות, הדגימה Bosch נהיגה באופנוע ובמכונית המצוידים במערכת B2V בכבישי העיר בוקסברג. עוד מסרה Bosch כי על פי בדיקות שערכה מחלקת חקר התאונות של החברה עולה כי טכנולוגיית ה-B2V שמציגה החברה עשויה למנוע קרוב לשליש מכל תאונות האופנוע בהן יש נפגעים בגרמניה.

פתרון ה-B2V של אוטוטוקס מאפשר יכולות חישה של אופנועים שאינם גלויים לעין אנושית או לעין מצלמה. יתרונות הפתרון של אוטוטוקס כוללים בין היתר אפשרות לאינטגרציה פשוטה, צריכת הספק נמוכה, לצד גודלו הזעיר של המעגל המודפס שפיתחה החברה ביחס לכל פתרון אחר, מה שמביא לעמידותו  בפני הרעידות החזקות האופייניות לאופנועים. השימוש בפרוטוקול התקשורת DSRC מאפשר למכוניות ואופנועים להעביר ביניהם נתונים בנושאי בטיחות דוגמת מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה. תקשורת DSRC מתאימה במיוחד לאופנועים, שכמעט תמיד אינם כוללים מודם סלולרי, ולא צפויים לכלול מודם כזה.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס, מסר כי השקת טכנולוגיית ה-B2V מהווה אבן דרך משמעותית עבור אוטוטוקס ובשורה לנהגי האופנועים ולחברות הפעילות בענף, והוסיף: “טכנולוגיית ה- B2V של אוטוטוקס תסייע למנוע תאונות אופנועים שהם אחד מגורמי התמותה הלא-טבעיים הנפוצים בעולם. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מ-2015, 23% ממקרי המוות בכבישי העולם הם של רוכבי אופנועים. נתוני הרשות האמריקנית לבטיחות בכבישים מהירים ( NHTSA) מ-2013 מצביעים כי לרוכבי אופנועים יש סיכון גבוה יותר פי 26 למות בתאונה לעומת אלה הנוהגים בכלי רכב אחרים”, והוסיף: “שיעור ניכר מנהגי הרכב שהיו מעורבים בתאונה עם אופנוע טענו שהם כלל לא ראו את האופנוע מתקרב אליהם. אופנועים מאופיינים בגודל קטן יחסית, מהירות גבוהה ויכולות תמרון נרחבות, מה שהופך את היכולת לזהות אותם ולחזות את תנועותיהם למאתגרת ביותר”.

אוטוטוקס, שהוקמה בשנת 2008, עובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless). החברה מעסיקה כ-70 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים למרכז הפיתוח בכפר נטר. בחודש מרץ 2017 הודיעה אוטוטוקס על גיוס הון של 30 מיליון דולר על מנת להרחיב את פעילותה ברחבי העולם ולהאיץ את הפריסה של טכנולוגיות עבור רכבים אוטונומיים בטוחים וחכמים יותר. בסה”כ גייסה החברה כ-70 מיליון דולר מהקמתה.

בתמונה: חגי זיס מנכ”ל אוטוטוקס

תגובות סגורות