חדשות היום

סומוטו רוכשת חברה בתחום הפרסום בוידאו ב-14.5 מיליון דולר

סומוטו, חברת תוכנה גלובלית המתמחה בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבת PC Win, PC Mac, Mobile Android ו-Mobile iOS, מדווחת על חתימה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת 100% מהון המניות של חברת מטרה, חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הוידאו, עם משרדים בישראל, תמורת סך של עד כ- 3.5  מיליון דולר ארה”ב במזומן ומניות במועד השלמת העסקה ועוד תשלומים מבוססי עמידה ביעדים של עד כ- 11 מיליון דולר. החברה הנרכשת עוסקת בפרסום באינטרנט וייצרה הכנסות של כ- 4 מיליון דולר בארבעה החודשים הראשונים של שנת 2017, הציגה רווחיות תפעולית לפני הפחתות (Ebitda) של כ- 0.9 מיליון דולר.

על פי תנאי ההסכם, בעת השלמת העסקה תעביר סומוטו לבעלי המניות של חברת המטרה תמורה כוללת של כ- 3.5 מיליון דולר במניות ומזומן (בחלקים שווים, תשלום המהווה סך של כ- 185% מהרווח הנקי של חברת המטרה בתקופה של 12 חודש לפני מועד השלמת עסקת הרכישה), וכן תעביר תשלומים נוספים התלויים בעמידה באבני דרך על פני תקופה של 3 שנים, של עד כ- 11 מיליון דולר, כך שסך התשלומים בגין העסקה צפוי להסתכם לסכום כולל של עד כ- 14.5 מיליון דולר.

יעדים אלה משקפים הכנסות מצטברות של כ- 80 מיליון דולר ויעד EBITDA מצטבר של כ- 16.5 מיליון דולר עבור התקופה. במידה והביצועים יעלו על היעדים התשלום לחברה הנרכשת אף עשוי לגדול מעבר לסכום התמורה הכוללת האמור. השלמת העסקה תלויה בהתקיימות תנאים מסוימים וצפויה במהלך חודש ספטמבר 2017.

בן גירון, מנכ”ל סומוטו: “החברה הנרכשת היא בעלת נוכחות גוברת בשוק הצפון אמריקאי. אנו צופים כי רכישת פעילותה הקיימת תספק לנו גישה למפרסמים ושטחי פרסום מהשורה הראשונה, אשר עד כה לא היתה לנו גישה אליהם. חברת המטרה הינה חברה צעירה אולם מנהליה מביאים איתם ניסיון של שנים רבות בתחום הפרסום בוידיאו ובשוק הבינלאומי. הרכישה הינה במסגרת אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, להרחיב את תחומי הפעילות, ולהגדיל את היקפי הפעילות והרווח, במטרה לקדם את סומוטו לכדי חברה משמעותית בעלת מיצוב, תוך יצירת ערך לבעלי המניות שלנו. להערכתנו רכישת חברת המטרה תיצור ערכים מוספים משמעותיים וסינרגיה רבה לפעילות הנוכחית של סומוטו בתחום הוידאו אשר היוותה כ- 63% מסך הכנסות סומוטו ברבעון הראשון של 2017.”

על פי מחקרים, שוק הפרסום בווידיאו מקוון צפוי להגיע ל- 25 מיליארד דולר בשנת 2017, היקף פרסום במובייל בארצות הברית צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 ל- 2020, המהווה קצב גידול של כ- 40% בשנה.

בתמונה:  בן גירון, מנכ”ל סומוטו.

תגובות סגורות